Wij hebben besloten om voor een eerste kindje te gaan toen we 4 jaar en half samen waren. We woonden toen anderhalf jaar samen. Ik wou toen we gingen samenwonen eerst nog een jaartje wachten, om nog lekker van elkaar te kunnen genieten. Nu 11 maand verder ben ik nog steeds niet zwanger. Als we dit hadden geweten.. Maar ik vind ook dat de lengte van je relatie er niet te doet, wel de kwaliteit .
Ik was 17 en hij 19 jaar. Wij zijn nu 7 jaar en 5 maanden samen en verwachten in juli ons eerste kindje.
hmm even denken, ik was 22 en hij ook 22 toen we een relatie kregen(we verschillen maar 8 maanden met elkaar) we woonde vrij snel samen in de huis van zijn vader. volgens mij al voordat we een jaar met elkaar hadden en in oktober 2008 hadden we een huisje, toen was ik net 24 en moest hij dat nog worden. onze zoontje was er toen ik 25 jaar was en hij dat nog moest worden, haha we hadden net 1j en 11m toen we ondekte dat we zwanger waren, we hadden t al over baby met 1j en 6m, maar er voor gaan gingen we niet, we deden alleen toen zonder conceptie en hup 5 maanden later zwanger nu hadden we 6j en 10m toen we ondekte dat er een tweede op komst was
Toen we elkaar leerde kennen, was ik net 20 en hij 24.. Bij ons liep alles in stroom versnelling omdat het gewoon vanzelf ging Na een half jaar woonde hij bij mijn thuis en na nog geen 2 jaar hadden we ons eigen huis gekocht! En toen zijn we er onmiddelijk aan begonnen Dus toen was ik 22. In ons achterhoofd dat het toch nog wel een hele tijd kon duren, maar het was meteen raak! Naderhand gezien was het misschien overhaast en we hebben ons serieus moeten aanpassen. Misschien hadden we eerst wat meer moeten genieten onder ons tweetjes, want we hadden nog alle tijd. Maar hoe cliché het ook klinkt, ik ben blij dat alles zo gelopen is, want het voelt nu allemaal heel juist Ik ben super gelukkig met ons gezinnetje en eind dit jaar gaan we zelfs voor een 2de!
We waren 22 en 23 toen we elkaar hebben leren kennen !! Na 7 maanden een huis gekocht... En na 5,5 jaar besloten om voor een kleintje te gaan en die ligt nu lekker in zijn bedje te slapen in ons nieuwe huis Maakt denk ik niet echt uit hoelang je samen bent. Wij wilde eerste lekker met zijn tweeën genieten, verre reizen maken, weekendjes weg etc. Maar als je al wat ouder bent kan ik mij heel goed voorstellen dat je sneller aan kinderen wilt beginnen dan dat je begin 20 bent !! Als het goed voelt lekker er voor gaan
Dank je wel voor je lieve reactie Misschien heb je wel gelijk. Dat als je jonger bent, een groot aantal jaar opgaat aan zelfontplooiing. Mijn vriend en ik zijn die fase voorbij. We zijn emotioneel volgroeid, hebben beiden een huis, weten wat we nog willen uit het leven en wie we zijn. Apart én met elkaar. Verder ben ik blij dat je aangeeft dat 'helemaal klaar' weinig voorkomt. Ik heb zelf uiteindelijk de knoop doorgehakt met het idee dat ik niet 'klaarder' dan dit zal zijn en er gewoon op ga moeten vertrouwen dat het goed gaat komen met ons omdat we een sterk koppel zijn. Ik vind het ook apart dat je echt met je jeugdliefde in zee gegaan bent mensen veranderen nog zo intens in de twintiger jaren en toch hebben jullie elkaar door alle veranderingen blijven vinden. Petje af Jij bewijst dan weer dat leeftijd er echt niet toe doet... zalig dit! Hoe oud waren jullie dan? Was het gepland? Klinkt een beetje zoals bij ons, behalve dat mijn vriend nog geen kinderen heeft. Je geeft me hoop Mijn vriend en ik hebben het ook al uitgebreid over de opvoeding gehad, ik deel je mening hierover dus zeer zeker en we zijn er ons beiden van bewust dat we aan hetzelfde zeel moeten trekken en dat het stress zal veroorzaken. Maar net omdat ik merkte dat we het zo eens waren over hoe we opvoeden zagen, kreeg ik meer en meer zin om met hem samen een gezin te stichten. We zullen ongetwijfeld over kleine prullen meningsverschillen hebben, maar de grote lijnen zitten denk ik erg goed. Nu... dat zei mijn vriend ook... hij wou eerst nog meer genieten van ons twee en dat kon ik wel begrijpen ook.. Dit vond ik zelf een moeilijke. Lange zondagen tegen elkaar liggen, een van de weinige quality time, of spontane uitjes waar je enkel met elkaar rekening moet houden afgeven.. je krijgt ook enorm veel in de plaats... maar het blijft een leuke zekerheid inruilen voor een onzekerheid..
Na 5,5 jaar samen ( vanaf 18 jaar) trouwden we en een half jaar later gingen we ervoor! Maaaarrr als het aan mij lag ging het allemaal veel sneller Succes samen!
18, hij 19 toen we een relatie kregen. Nu 23, 24 en al 1,5 jaar getrouwd. In juni hebben we 5 jaar een relatie. We zitten in ronde 3 voor ons eerste kindje. Maar is niet te vergelijken , wij waren natuurlijk veel jonger!! Ik snap HEEL goed dat je niet langer wil uitstellen, anderzijds snap ik je vriend ook wel weer... Veel praten denk ik, en een goed compromis maken.
ik was 26, hij 29. toen ik 30 was, raakte ik voor het eerst zwanger, onze dochter is nu 4,5. nu ben ik 35 en net voor de 2e keer zwanger. als alles goed gaat, zijn we ongeveer 10 jaar samen als we ons tweede kindje mogen verwelkomen. het heeft bijna 4 jaar geduurd voor mijn partner toe was aan het proberen voor een tweede. Dus maak je geen zorgen en neem samen beslissingen. Uiteindelijk maakt dat dat je samen lang gelukkig zult zijn. Ik was er al 2 jaar aan toe, maar ik ben blij dat ik niet gepusht heb, want nu zijn we allebei super blij!
Bij ons 8 jaar ongeveer haha. Wij studeerden nog toen we elkaar leerden kennen. Eerst ieder apart onze studies afgemaakt. Ik was eerder klaar dus ik heb eerst twee jaar gewerkt. Daarna gaan samenwonen en echt samen een leven opgebouwd. Toen pas zijn we getrouwd en voor een kindje gegaan. Nu 12 jaar samen en zwanger van de tweede.
Ik was 16 en hij was 18 toen we een relatie kregen. Ik was 15 toen ik hem leerde kennen. In april vorig jaar de beslissing genomen dat we voor een kindje wilden gaan. Waren toen 4,5 jaar samen en woonde 2 jaar samen.
Wij zijn nu dik 2 jaar samen, hij is net 22 ik ben dik 23. Zijn nu 5 maanden bezig Ik vind, dat je moet kijken naar je eigen gevoel en niet naar wat een ander kan denken. Iedereen heeft altijd wel een mening, hoe je het ook doet
Ik ben van mening dat het dus altijd fout kan gaan.... of je nu al 2, 10 of 15 jaar samen bent... Wij waren pas 4 maanden samen toen ik zwanger raakte (kenden alkaar wel al heel wat jaar).. nu gaan we eind deze maand trouwen, op de dag dat we 5 jaar samen zijn, hebben we 3 jaar terug een huis gekocht en zijn we incl. Deze zwangerschap 4 kinderen rijker het begin was best moeilijk, en onzeker. Maar ben trots op wat waar we nu zijn!!
Quatane, ik en mijn vriend waren 'officieel' (ik kende hem sinds 2008) 7 maanden samen toen we er voor wilden gaan. Op 1 juni 2010 een positieve test!! Inmiddels bijna 5 jaar verder, een meisje van 3 en een jongetje van 20 maanden. Ik was 29, vriend 36 Het maakt echt niet uit hoe lang je elkaar kent, als het goed voelt, je relatie goed zit, dan maakt het echt niets uit. En wat anderen ervan denken, moeten ze lekker denken... Het gaat om jullie twee en niet om de 'anderen'.. Succes meis!
Mijn vriend en ik zijn straks in april 5 jaar samen. Ik heb hem leren kennen in begin 2009, toen ik 24 was. Hij was 29. Ik woonde op mijzelf en hij woonde nog thuis. Begin april 2009 kregen we echt een relatie, maar de eerste keer seks duurde nog tot na mijn 25e verjaardag (in september), omdat ik er daarvoor nog niet klaar voor was. Het onderwerp "kinderen krijgen" was toen verder nog niet echt aan de orde. Pas juni vorig jaar, toen ons neefje (zoon van mijn oudste broer) geboren is, begon het bij mij vooral toch wel te prikkelen. En ik was (ben nog steeds) toch al 29, dus dan heb je (vind ik) wel de "juiste" leeftijd. Vanwege mijn rug- en hartritmestoornis geschiedenis heb ik eerst wat onderzoeken gehad, en sinds februari ben ik van de pil af. Helaas (maar was ook wel een beetje te verwachten) is ronde 1 niets geworden...
Wij waren 5,5 jaar samen toen onze zoon geboren werd. Door omstandigheden eigenlijk direct gaan samenwonen. Ml is 37, ik ben 28.
Wij zijn al ruim 8 jaar samen, ik ben 32 en manlief is 35. Ondertussen zijn wel al een jaar bezig voor ons eerste kindje.
Wij zijn nu bijna 4 jaar samen, na 10 maanden samen gaan wonen en na 2 jaar gestopt met de pil, duurde helaas wel even voordat we zwanger werden. Met mijn ex was ik al bijna 8 jaar samen en dat is toen mis gegaan, dus hoe lang je samen bent maakt niets uit. In deze relatie wist ik meteen al dat het de vader van mijn kinderen moest worden. Bij het samenwonen hebben we dan ook besloten eerst met z'n tweeën nog te genieten en wennen voor er een kleine bij kwam.
Wij zijn 5 jaar samen, bij mij was de wens er al toen ik 21 was maar er was nog niet echt een vaste basis en vriendlief was er ook nog niet klaar voor. We hebben samen en datum afgesproken om er nog eens naar te kijken. Nu 2 jaar later is de wens er bij hem ook een is er een vaste basis en hebben we er beiden een goed gevoel bij. . Je moet doen waar je je samen goed bij voelt.
In oktober 2012 besloten om te gaan proberen. Wij waren toen 2 jaar samen. Ik ben nu 25 weken zwanger en eergisteren getrouwd. Ml is 35 en ik ben 26. Liefs,