Boekje en tips voorbereiding op broertje

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Ukkie1, 12 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.822
    2.249
    113
    Dag allemaal!

Inmiddels kan m'n peuter echt niet meer om een dikke zwangere mamma heen en we hebben hem al enige tijd geleden vertelt dat hij grote broer wordt. Het lijkt wel door te komen, de baby moet straks spelen in bad en mag ook op zijn loopauto zitten en dan gaat hij duwen ;)

Nu heb ik een boekje gekocht, bobbi en de baby, maar dit is meer als de baby wat groter is.

Wat is een goed boekje ter voorbereiding op de komst en eerste weken van de baby? En wel een beertje serieus. Ik zag bijv ook boekjes met: wat is dat in mama's buik? Een chimpansee? Een olifant? Ik vind dat een beetje verwarrend voor een peuter :p

Hij is eind december 2 geworden maar begrijpt boekjes wel al heel goed.

Verder tips, do's en dont's?

2. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.235
    1.891
    113
    Vrouw
    Van Bobbi heb je ook het boekje Bobbi wordt grote broer.
    Deze hebben wij gelezen met onze peuter toen. Heel leuk boekje ook...

Ook kregen we van iemand een pop met speentje, flesje, enz. Kon hij een beetje "oefenen". Vond hij ook wel erg leuk om te doen!

3. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.299
    10.268
    113
    Onze uk heeft geen klein broertje of zusje maar Nijntje heeft ook een boekje dat ze een zusje krijgt.

Verder wat mijn voorganger ook schreef een babypop, flesje (action heeft er 1 die "leeg" lijkt als je hem op zijn kop houd), luier, kleertjes, washandje etc

4. Mammie87

Mammie87 Fanatiek lid

17 mei 2016
    1.995
    273
    83
    Bobbi wordt grote broer en Kleine pluis van Nijntje deden het goed hier. Ook Zaza’s baby broertje. Dat verhaal heb ik wel aangepast op mijn zoontje, alsof hij Zaza was en wat er dan allemaal ging gebeuren (eerst gaan papa en mama naar het zkh en dan gaat X logeren, mag als eerste naar de baby komen kijken, als we weer thuis zijn is mama een beetje moe, dan komt er allemaal visite, X mag meehelpen met luier verschonen en flesje geven etc).

Mijn zoontje is trouwens ook van dec 2015 :)

Ukkie1 vindt dit leuk.
  5. Yaisa

Yaisa Fanatiek lid

31 jul 2013
    1.225
    1.262
    113
    Inderdaad Bobbi wordt grote broer.
    En wat zit er in je buik mama was (en is nog steeds) hier een groot succes. Het is inderdaad een beetje gek, met een vlo, een inktvis enz maar onze zoon vond het echt een enorm leuk boekje.

Ukkie1 vindt dit leuk.
  6. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Wij hadden saar wordt grote zus, deze is er ook in jongens variant. Leuk boek! Ook had ik een boekje met 1 van de Sesamstraat figuren waar heel mooi aandacht was voor jaloezie maar zou moeten opzoeken hoe die heet.

Ukkie1 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina