Als het kind de voeten ergens op kan zetten zal het wel mee vallen met de verkeerde houding denk ik. Dus een opstapje gebruiken om op de wc te gaan zitten, en ook om als steun te dienen voor de voeten. Mijn zoon werd pas zindelijk toen we hem op de gewone wc hebben gezet. Met de verkleiner of op het potje plaste hij er altijd naast, vond dat zelf heel erg en wilde dus niet op de wc.
Hoe doet hij dat nu dan? Hij is toch al (deels) zindelijk? Meisje hier heeft de verkleiner vooral gebruikt toen ze nog niet op de wc durfde te poepen. Dan zat ze toch rustiger. Nu is de verkleiner alweer not done Ze klimt er zelf op, zit zelf en komt er liefst zelf ook weer vanaf. Nu is onze wc vrij hoog, dus til ik haar er liever af Ik denk dat we m een maandje of 3 hebben gebruikt, in alle voorfases van het zindelijk worden. Zo'n opstapje van ikea hebben we ook voor in de badkamer, die zetten we dan even in de wc als ze naar de wc moest.
Dat is handig! Weet je nog wat jullie ervoor betaald hebben? We hebben het hier nog wel even nodig...
is denk erg afhankelijk van je kind. Zoon van 3,5 wisselt het af. Dochter van bijna 2 wil de verkleiner thuis altijd en ik verwacht dat het nog wel een tijd gaat duren voor ze het niet meer wil. Ik heb voor thuis er 1 van de hema, en voor onderweg een potette plus.
Onze zoon vond de verkleiner maar "eng" wij hebben hem dus niet gebruikt. Wel een opstapje. Benen wijd en vast laten houden aan de zijkanten van de bril. Hij was vanaf 2 jaar en 3 maand zindelijk en is klein voor zijn leeftijd.
ik heb eerst eentje gekocht dat ook familyseat heette.dat was niet goed. ik heb vkal daarna bij gamma eentje gekocht en dat was 25 of 29 euro. en het is echt geweldig! zoontje moet soms lang zitten, omdat hij vaak verstopt is(nou niet echt verstopt maar dus t komt met moeite uit bedoel ik) met krukje onder zijn voeten kan hij lang zitten. family seat merk was 68 euro=was dus n miskoop. gewoon bij gamma er n kopen.
Wij hebben hem een maand of twee/drie gebruikt. Ik zou een klein opstapje (bij bv ikea) kopen en een goedkope zitverkleiner. Het plassen doet hij nu sinds een ruime maand staand en dan is een opstapje ook erg handig.