dwarse opstandige schreeuwende kleuter

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by edelweiss, Jul 21, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. edelweiss

edelweiss VIP lid

Jan 24, 2013
    7,328
    474
    83
    Wie heeft er tips want het begin tussenzijn man en mij in te staan en dusdanig dat ik al de hele dag boven zit en mijn man beneden.

Mijn oudste is 4,5 en sinds 2 3 maanden van een schat van een.kind naar een op standing monstertje met een hele grote mond gegaan.

Er is momenteel geen land mee te bezeilen. Hij schreeuwt de hele boel bij mekaar als hij zijn zin niet krijgt als hij straf krijgt echt met alles.
    Je kan het zo gek niet bedenken. Het is echt om te huilen
    Praten met hem reageerd hij niet op of met ja mama om het vijf min later weer te doen.het gaat maar door en door

Van smorgens vroeg tot bedtijd.

Wil er gelijk bij vermelden dat hij het dus alleen thuis is bij papa en mama. Als er visite is is het weer een schat en als we ergens zijn

Gister ook op.visite zeggen die.mensen o wat luistert hij goed zeg hij.moppert niet hik ruimt het zo op. Ja daar wel hier gaat er minimaal 15 min schreeuwen en janken aan vooraf.

Ik maak.me zo'n zorgen over het ventje waarom vind hij ons.niet leuk en waarom doet het het alleen thuis.

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Nou eerder omdat hij thuis dat veilig kan doen.. Dan dat hij het doet om jullie te irriteren.
    Wat de oorzaak is.. Tja dat is lastiger.

Maar thuis... Kan hij zijn wie hij is en z'n frustratie kwijt raken.
    Mt anderen erbij.. Gedraagt hij zich zoals verwacht wordt.

3. edelweiss

edelweiss VIP lid

Jan 24, 2013
    7,328
    474
    83
    En hoe door breek je zoiets?

Het gaat ook echt nergens over soms al omdat hij geen ijsje mag bijv dan is het al drama

4. Brezjika

Brezjika Bekend lid

Hier ook drie schreeuwerds, (6 jaar). Niks is naar hun zin op dit moment. Ik zie het als een soort puberen, er zullen nog meer van deze tijden komen.

Ik moet wel zeggen dat ik het niet zo erg heb meegemaakt met mijn oudste twee kinderen, maar ze voelen zich ook sterker met zijn drieen merk ik wel :) ,tegen 1 grote mama die hun wat verbiedt. Ze kunnen moord en brand schreeuwen om niks.

Het is best moeilijk soms en absoluut niet gezellig!, maar niet toegeven en volhouden. En veel knuffelen op de momenten als het wel even lekker gaat, anders is alles alleen maar negatief.

Hoe dan ook, het blijft een lastige periode!

En dat je zoontje het alleen thuis doet, omdat hij bij jullie veilig voelt, hij vindt jullie echt wel aardig hoor, daarom juist :)

5. Mama Roos

Mama Roos Fanatiek lid

Jun 29, 2012
    1,061
    1
    0
    Werk als Verzorgende IG in een gesloten pg afdelin
    Twente
    Hier ook elke keer met fases... naar mijn idee zoekt ze dan telkens opnieuw de grenzen op en kijkt ze hoe ver ze kan gaan. Ze doet het inderdaad alleen als ze zich ergens veilig voelt, maar dat kan ook bij opa en oma zijn bv. Standaard faseszijn de vakantietijd en feestdagen enzo, maar het kan ik zijn als ik veel gewerkt heb en ineens een paar dagen thuis ben dan test ze ook weer hoe ver ze kan gaan.
    Erg consequent en duidelijk zijn en bepaald gedrag zoals grote mond of schreeuwen word hier bestraft en dat helpt hier en gelukkig weet ik dat het een fase is dus snel weer voorbij...

6. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Heeft het niet te maken met de geboorte van de jongste? Dan is het ook weer anders in het gezin.

7. yossie

yossie Fanatiek lid

Jan 4, 2011
    1,784
    0
    36
    Ik heb er (nog) geen ervaring mee, maar hier dacht ik ook meteen aan. Wat dan volgens mij helpt is zorgen dat hij ook genoeg 1 op 1 aandacht krijgt, indien hij dat nu minder krijgt. Tja het zal voor hem ook erg wennen zijn.

8. edelweiss

edelweiss VIP lid

Jan 24, 2013
    7,328
    474
    83

Nee dit is al vanaf de mei vakantie. En de baby heeft hij niet geen moeite mee anders als de jongste die wel van slag is

9. cookiediva

cookiediva Actief lid

Mar 6, 2009
    309
    1
    16
    Herkenbaar. Onze oudste is ook overal bedeesd en keurig, en thuis soms onhandelbaar. Bij ons is het begonnen toen hij op school is gestart. Het is voor hem gewoon een zwaar programma (ondanks dat hij KDV gewend is) en hij is doodmoe van alles wat hij 'moet' en van zich netjes gedragen. Het moet er ergens uit. De onnozelste dingen kunnen de trigger voor driftbuien zijn, andere beker dan hij had gewild, andere broek, verkeerde kleur, etc, etc, etc.

NU hij vakantie heeft, gaat het onmiddellijk beter, maar als zijn bedtijd een keer met een kwartier verschuift zitten we zo weer in een buitje :(.

Dus proberen we zoveel mogelijk structuur, rust en regelmaat in te bouwen en beloven we onszelf dat het over gaat als hij gewend is aan zijn nieuwe ritme :)

Is iets van mijn verhaal voor jou herkenbaar?

10. Fientje2007

Fientje2007 Actief lid

Jun 18, 2007
    309
    0
    0
    Brabant
    Herkenbaar, het verhaal van jou Edelweiss en cooekiediva.

Onze dochter van 5,5 heeft sinds dat ze bijna 5 werd zulke buien. Meestal alleen 's avonds bij t naar bed gaan.
    Man man man wat een ellende, als ze moe is luistert ze niet, pertinent NIET, is druk etc. En als dan eenmaal is opgetreden door ons begint ze te huilen of gillen en houdt niet op met klieren, grote mond of waar ze op dat moment mee bezig is.

Verschrikkelijk gewoon, ik word soms ook zo boos..... Ze haalt het bloed onder m'n nagels vandaag, ze gaat maar door.

Krullenkaarten werken redelijk. Maar als de krul staat en ze doet daarna lelijk wordt de krul doorgestreept. Ja dan is het hek van de dam natuurlijk.
    In schooltijd hadden we een strepen kaart. 3 strepen is niet afspreken. Dat vindt ze wel vervelend, maar geen idee hoe ik haar nu moet straffen in vakantietijd. Geen ijsje eten, maar dan eet de hele familie de hele dag geen ijs, omdat zij zo lelijk doet bij t naar bed gaan...?. Alleen zij geen ijs lijkt me een ontketening vd hel... Of moeten we dat toch een x doorduwen?

De rest van de dag gaat het wel, ze is wel heel erg jaloers. Maar verder is het gewoon wen lief kind (zeg je altijd van je eigen kind gelukkig).

Ik zocht steeds excuses: verjaardagsstress, vermoeidheid school, laat naar bed op vakantie. Marja ook als het kind moe is moet ze gewoon luisteren.

Dus onze hysterie tips, waar je misschien wat aan hebt:
    In ieder geval, bij vervelend gedrag op de trap, doorgaan met gillen of vervelend gedrag gaat ze naar boven en dan zet ik de wekker op 5minuten.

Moeilijk hoor, ik lees even mee voor de tips.

Share This Page