wanneer naar de dokter?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door funky1fluor, 10 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. funky1fluor

12 nov 2012
    32
    0
    0
    hoi allemaal..

ik en mijn vriend hebben een hele grote kinderwens..
    we zijn nu al een jaar en 3 maanden bezig om zwanger te raken.. maar tot op heden nog niks.. iedereen in mijn omgeving die word gewoon zwanger en ik krijg er flink de balen in.. en denk steeds"waarom lukt het bij ons dan niet"? gister kwam mijn collega me vertellen dat ze zwanger is.. en ook nog van een tweeling.. natuurlijk was ik heel blij voor dr maar ik baalde flink.. nu heb ik tegen mijn vriend gezegd en het er over gehad om naar de dokter toe te stappen.. we hebben afgesproken dat we deze maand nog zullen afwachten (moet volgende week vrijdag ongesteld worden) en dan in april er nog voor gaan... lukt dat niet gaan we naar de dokter...

ik probeer het steeds wel naast me neer te leggen en er niet teveel mee bezig te zijn maar het gaat niet makkelijk... bij elk pijntje of kriebeltje wat ik voel denk ik: "zal het dan nu raak zijn"? zit steeds te voelen of ik zere borsten heb of wat... (stom eigenlijk) ik wil te graag...

zijn er meer vrouwen die dit ook herkennen...? liefs...

2. Mrsm

Mrsm Lid

18 nov 2012
    85
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hoi, ja dit is zeker herkenbaar. Ik gun het iedereen om mee heen hoor, maar wil zelf ook zo graag! Op dit moment zijn er 3 mensen in m'n directe vriendenkring zwanger en ook nog 3 daarbuiten.. Sommige maanden vind ik het prima als ik weer ongesteld wordt, maar af en toe krijg ik er flink de balen van..
    We hebben nog niet besloten wanneer we naar de dokter gaan. Als je eenmaal begint, wordt je volgens mij vanzelf meegesleept in het medische circuit en ik vraag me af hoe bevorderlijk dat is voor je stressniveau, haha ;)

3. waiting4amber

waiting4amber Actief lid

19 feb 2013
    230
    0
    0
    Heel herkenbaar... Wij zijn ook sinds kerst bezig voor onze 1e en om ons heen meerderen in no time zwanger of net bevallen... Hoewel ik het ze allemaal van harte gun en superblij voor ze ben kan ik er niks aan doen maar word ik er ook een beetje sip van omdat ik het mezelf en m'n vriend ook zo gun... Zou er nu alles voor over hebben om ook ochtendmisselijkheid te hebben!

En ik zit ook bij ieder pijntje of dingetje me af te vragen of het een symptoom zou zijn... Heel vermoeiend... Maar hoe schakel je dat uit? Niet ben ik bang... En dan ellendig lang wachten tot je ongesteld wordt... Niets aan te doen... Behalve lekker hier het eruit gooien en samen gefrustreerd zitten wezen ;) en afleiding zoeken natuurlijk!

Vaak als je naar de dokter gaat krijg je toch de boodschap maak je niet druk en kom over een half jaar of jaar maar weer terug...

4. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Bij een jaar en 3 maanden kun je zeker al wel de stap naar de ha zetten, als jullie daar zelf ook aan toe zijn. De meeste ha hanteren een jaar zelf proberen.

5. Does81

Does81 Bekend lid

26 mrt 2012
    813
    13
    18
    Coupeuse
    Engeland
    Ik zou idd, als het deze en volgende maand niet raakt is, je dokter bezoeken. Een jaar, anderhalf is lang genoeg voor ze om eens te kijken. Ik vond het zelf eerst een hele drempel, maar toen ik er eenmaal zat was het rustgevend. Want kunt dan op geen betere plek zitten voor antwoorden en advies etc. :)
    Succes!

6. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    ja mag na een jaar al na de dokter en dan word je doorverwezen na de gyn meestal zo was t bij ons
    ik heb een aantal cyclussen echo`s moeten maken om me cyclus in kaart te brengen en te kijken of ik wel eisprong had ik heb bloedonderzoek gehad en een hsg(doorgankelijkheids onderzoek van de eileiders en de baarmoeder)
    en man lief moest een potje inleveren
    je moet wel bedenken dat t niet altijd de oplossing geeft die je mss zou willen
    bij ons was de uitslag dus dat we allebei zeer vruchtbaar zijn en dus gewoon zwanger moeten kunnen worden of al hadden moeten zijn en inmiddels zijn wij ook al 17 maanden verder

succes

7. funky1fluor

12 nov 2012
    32
    0
    0
    hoi allemaal...

miss. raar gezegd, maar gelukkig ben ik niet de enigste.. ik gun het iedereen ook van harte.. ik heb er ook alles voor over... ik zeg ook steeds tegen mezelf van: laat ik maar hondsberoerd worden en alle symptomen krijgen die er maar bestaan bij een zw.schap als ik maar zwanger ben of raak..stom eigenlijk maargoed. Ik vind het soms ook heel moeilijk naast me neer te leggen,maar het moet hoe lastig ik het soms ook vind. wij hebben de afgelopen 2 maanden ff rustig aan gedaan. maar willen er nu weer vol op tegen aan. deze week moet ik weer ongesteld worden en ik denk ook wel dat dat door gaat zetten, om zelf maar niet teleurgesteld te zijn.

Heeft er 1 van jullie ook ervaring met ovulatie testen? ik heb het zelf nog nooit gebr. waarom weet ik eigenlijk niet.. en miss een rare vraag maar vrijen jullie alleen om de dag in de week dat je het meest vruchtbaar bent of doen jullie dat totdat je ongesteld moet worden..? wij vrijen vaak direct na mijn ongesteldheid en dan tot mijn meest vruchtbare dag is geweest om de dag en daarna wel minder.. ik kan me er soms ook niet meer toe zetten om het zo vaak te "moeten"doen.. het vergt veel energie van me..

8. lindsay83

lindsay83 Niet meer actief

Wat vervelend voor je dat het maar niet wil lukken,ik begrijp je frustratie. Ik ben op een gegeven moment ook ovulatie testen gaan gebruiken om te kijken wanneer ik precies mijn eisprong had. Heb ze 2 cyclussen gebruikt en werkte prima bij mij, beide keren zwanger geworden, helaas is de 1e keer uitgemond in een miskraam. De keer daarna was het gelijk weer raak. Ik heb de testen van Sensitest gebruikt, deze zijn niet zo duur. En werken prima. Ik gebruikte ze vanaf ongeveer dag 9/10 na mijn menstruatie, en dan tot dat er een LH piek afgegeven werd. Ik deed de testen ´s ochtends en ´s avonds. Ik `kluste` in de week na mijn ongesteld heid om de paar dagen, en rondom mijn eisprong om de dag. Soms een keer extra in die meest vruchtbare dagen. Te vaak seks is niet goed voor je man zijn sperma, net zoals heet douchen, te strakke boxers etc...
    Veel succes, en hoop voor je dat je snel een positieve test in handen mag hebben.

9. funky1fluor

12 nov 2012
    32
    0
    0
    Ohh okee... bedankt voor de info.. dan denk ik dat ik het ook maar eens moet gaan proberen.. klinkt positief i.i.g!!! nee precies..wij vrijen dan ook vaak om de dag maar als mijn ei is geweest dan niet meer zo fanatiek.. Terwijl mijn vriend zegt dat we dan die hele 2 a 3 weken om de dag moeten vrijen... ik ben er dan wel een x beetje flauw van.. haha

10. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    @funky heb je al je temperatuur bij gehouden om te zien of je een eisprong hebt? Nadeel: kan zijn dat je er nog mee mee bezig bent. Voordeel: meer inzicht in je cyclus.

Kans dat de ha/ gyn dat ook voorstelt als je t nog niet gedaan hebt

11. Minni84

Minni84 Lid

29 nov 2012
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind het ook heel herkenbaar wat je schrijft. Hier ook alweer beginnen aan ronde 15:( Wij zijn wel naar de huisarts geweest, die heeft het zaad laten onderzoeken. Eerste uitslag was niet goed dus door naar de fertiliteitspoli. Daar heb ik ook echo en bloedonderzoek gehad. Plus nog een zaadonderzoek voor vl en deze keer super uitslag. Daarom nog geen mm voor ons, maar eerst nog een jaar zelf proberen. Dus wat ik hiermee wil aangeven: je kunt rustig naar de huisarts gaan. Ze beginnen echt pas met behandelen als je natuurlijke kans onder de 30% is, dus je komt niet meteen in de mm terecht. Maar de onderzoeken krijg je nu al en kunnen wellicht wat van je onzekerheid wegnemen.

Vast beginnen met ovulatietesten is sowieso handig, daar vroegen ze bij ons ook naar. Hebben ze bij ons ook aangeraden boven temperatuur meten omdat het betrouwbaarder zou zijn. Gelukkig deed ik dit al. Gebruik ze nu nog steeds en doe het ron de eisprong dan wat vaker. Daarvoor om de dag zoiets en daarna alleen nog als we er zin in hebben ;)

Hoop dat je hier iets aan hebt. Begrijp je gevoel heel goed. Ik vind al die zwangeren om me heen ook heel moeilijk, hoe zeer ik het ze ook gun. We willen zelf ook zo graag.

12. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    volgens mij ligt dat tempen aan wie je treft bij mij heft de ha en de gyn er nooit na gevraagd

13. Limburg27

Limburg27 Niet meer actief

Hallo dames
    Inderdaad herkenbare verhalen. hier begonnen aan ronde 16.
    Zit er regelmatig doorheen.
    Mijn onderzoeken zagen er goed uit en bij man 1e test niet zo goed en 2e test viel onder de noemer "normale uitslag".
    In apil nogmaals laten testen. hopelijk dan weer normale zaaduitslag.
    Maar ik vind het heel moeilijk om met andere dingen bezig te zijn. Steeds denk ik dat ik misschien toch iets heb wat nog niet gevonden is (bijv. verstoorde zuurgraad vagina). zo maak ik mezelf steeds helemaal gek en verdrietig.

14. funky1fluor

12 nov 2012
    32
    0
    0
    ohh wat ben ik blij dat ik niet de enige ben.. ik heb vanmorgen meteen ovulatie testen besteld. en ga ze nu de volgende ronde gebr. en proberen.. deze week ongesteld worden.. dus ben benieuwd.. al voel ik zo nu en dan welleens wat dat ik denk van:hmm dat heb ik normaal niet.. of ik zit mezelf gewoon voor de 10000000x voor de gek te houden...(zucht) we hebben afgespr. om de maand april nog te proberen.. is het dan nog niet gelukt stappen wij ook naar de ha.

hoe doen je dat met temp. dan? s ochtends of juist s avonds en schrijven jullie dat op..? en vanaf wanneer doen jullie dat.. en wat heeft het eigenlijk voor nut..? (beetje domme vraag miss.)

15. Carmen1982

Carmen1982 Niet meer actief

Temperaturen vind je vast wel ergens terug op dit forum, maar heel in het kort:
    - Kijk kritisch naar het type thermometer. Oorthermometers worden nog wel eens als onbetrouwbaar aangestipt hiervoor. Een thermometer met twee cijfers achter de komma geeft je goed inzicht. Temperaturen kan dan bijvoorbeeld vaginaal of rectaal.
    - direct nadat je wakker bent temperaturen, dus niet eerst opstaan, douchen, etcetera (tip: leg de thermometer op je nachtkastje, en houd het bij via een app op je smartphone als je die hebt)
    - Zoveel mogelijk elke dag op hetzelfde tijdstip. Stel dat je wekker doordeweeks om 7u gaat, dan is de tip om in het weekend ook even wakker te worden om 7u om te temperaturen. Temperatuur je later, dan is die temperatuur niet betrouwbaar.
    - gebruik je een app als Fertility Friend, dan krijg je een grafiekje waarop een 'kruis' in beeld komt als je temperatuur meer dan drie dagen gestegen is na je ovulatie. Stel je ovulatie is op dag 14. Dan ga je vanaf dag 8 ofzo netjes om de dag klussen, dus dag 8, 10, 12, 14, 16. Stijgt je temperatuur op dag 15, 16 en 17, dan krijg je op dag 17 met terugwerkende kracht te zien in je grafiekje dat je inderdaad op dag 14 je ovulatie hebt gehad. Dus door blijven klussen totdat de grafiek vaststelt dat je ovulatie inderdaad is geweest.

Ikzelf vond temperaturen minder impactvol dan ovulatietesten (dan mag je zeker twee uur van tevoren niet drinken, en dat moest ook weer ergens midden op de dag). Ook een voordeel van temperaturen is dat je daarmee zekerder bent dat je daadwerkelijk een eisprong hebt gehad. Een ovulatietest geeft alleen maar aan, dat er waarschijnlijk een eisprong aan komt. Maar dat hóeft niet.

Hmm, heel verhaal. Ervaringsdeskundige he ;) Succes!

16. funky1fluor

12 nov 2012
    32
    0
    0
    Carmen, haha dat is zeker een heel verhaal.. maar ik ga het proberen.. wie niet waagt wie niet wint.. ;) bedankt voor de tip en uitleg!! hopelijk gaat zoiets nog werken..

Deel Deze Pagina