hoe lang weer normale menstruatie na de pil???

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door elvira88, 2 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jozefien85

Jozefien85 Niet meer actief

Hallo meiden,

Ondanks dat het natuurlijk geen leuke situatie is, ben ik wel blij om te lezen dat meerdere mensen vragen hebben over dit onderwerp.

Ik ben half december gestopt met de pil. Daarna normale onttrekkingsbloeding gehad. Daarna pas na 39 dagen (en na start van Etos Zwanger Worden multivitamine) eerste menstruatie. En nu 37 dagen later nog steeds aan het wachten op de tweede menstruatie. Voor mijn gevoel heb ik wél twee keer een eisprong gehad, maar dat zal het ontpillen wel geweest zijn.
    Ik weet wel dat het 'normaal' is dat de cyclus nu nog onregelmatig is, maar word er toch een beetje zenuwachtig van...

2. elvira88

elvira88 Lid

22 feb 2013
    81
    0
    0
    gastouder
    onbekend
    Hoi jozefien85

Ik heb precies het zelfde zit nog maar in de 1e ronde en zit nu op 34 dagen en nog niks te voelen of te bekennen.. afwachten maar meer kunnen we niet doen denk ik

3. Jozefien85

Het verwarrende vind ik dat het voortdurend lijkt alsof ik wel ongesteld moet worden. Raar gevoel in mijn buik enz.

4. butterfly84

butterfly84 Bekend lid

4 apr 2012
    577
    46
    28
    Kinderopvang
    woudenberg
    Bij mij 35 dagen. Daarna alle rondes redelijk regelmatig. Zie handtekening... Duim voor je!

5. Nena85

Nena85 Actief lid

27 feb 2013
    199
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn cyclus veranderde niet nadat ik stopte met de pil bij mijn zoontje. Het bleef gewoon 28 dagen, ook de eerste maand na het stoppen.

Het is zo verschillend, bij een vriendin van me bleef het maarliefst 1,5 jaar weg. Maar bij de meeste die ik ken kwam de cyclus snel op gang.

Succes!

6. elvira88

elvira88 Lid

22 feb 2013
    81
    0
    0
    gastouder
    onbekend
    Ik heb idd ook steeds maar een paar uur van die vervelende buikpijn en dan denk yes het is er nou niet dus... inmiddels 35dagen en nog niks.

7. marly87

marly87 Actief lid

8 jan 2012
    463
    0
    16
    Zie hieronder. Na ruim een jaar nog 3x niks...

8. Jozefien85

Ik zit ook alweer vrolijk op 39 dagen....pfffff

9. CupCake88

CupCake88 Fanatiek lid

27 dec 2012
    2.817
    1.232
    113
    Regio Rotterdam
    68 dagen en nog steeds aan het wachten.. :(

10. Tatum80

Tatum80 Bekend lid

15 feb 2013
    719
    60
    28
    Boeh ik dacht dus gisteren dat er iets kwam maar nee...niet doorgezet... Wel al weken het gevoel dat het komt...Hoop dat het snel komt bij ons allemaal, ronde 2 zou leuk zijn...

11. xDoo

xDoo Fanatiek lid

18 jul 2012
    1.830
    1.075
    113
    Vrouw
    ik zit op 53 en nog niks. de vorige keer was ik op dag 40 ongi.. dus wachten wachten en wachten!

12. elvira88

elvira88 Lid

22 feb 2013
    81
    0
    0
    gastouder
    onbekend
    Idd ronde 2 zou erg fijn zijn

13. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Hier duurde het destijds 126 dagen voordat mijn eerste echte natuurlijke menstruatie doorbrak. Daarna wel meteen keurige cyclussen van 27/28 dagen.

Was in de tussentijd ook nog bij de huisarts geweest voor dit probleem. Hij zei toen dat ik vast wel snel ongesteld zou worden, maar dat het soms wel een half jaar kon duren helaas. Bij een half jaar niet ongesteld, zou ik weer terug mogen komen.

Mijn huisarts was blijkbaar overigens helderziend ofzo, want een week na mijn bezoek aan hem werd ik dan eindelijk ongesteld.

Heel veel succes dames! Hopelijk zijn jullie gauw ongesteld of nog beter....zwanger!
    Wel afen toe een zwangerschapstest doen, want je weer maar nooit.

14. Jozefien85

Nou dames, ongelooflijk maar waar. Ik ben na 41 dagen toch weer ongesteld geworden. In vergelijking met de vorige keer dus redelijk regelmatig (gemiddelde 40 dagen). Ik ben opgelucht en hoop dat het ook bij jullie snel doorzet.
    Overigens heb ik geen idee wat deze relatief lange cyclus voor de vruchtbaarheid betekent.

15. Amy12345

Amy12345 Lid

7 mrt 2013
    80
    0
    0
    Nieuw vennep
    Had op 10 februari me laatste pil menstruatie en afgelopen woensdag begon me gewone menstruatie, cyclus van 24 dagen als eerste. Ben nu benieuwd of dito blijft of niet.

16. elvira88

elvira88 Lid

22 feb 2013
    81
    0
    0
    gastouder
    onbekend
    Yeah eindelijk echte menstruatie precies 40 dagen ben zo blij hihi

17. elvira88

elvira88 Lid

22 feb 2013
    81
    0
    0
    gastouder
    onbekend
    ik ben het inmiddels sinds zaterdag 40 duurde deze cyclus.
    dit is nu mijn eerste normale menstruatie na de pil (heb natuurlijk 28 janauri wel ontrekkings bloeding gehad van de pil)
    weten julllie eigenlijk wanneer je nu ontpilt bent?
    is dat nu ik weer een normale menstuatie heb of duurd dat ontpillen langer?
    dat vroeg ik me toch even af

18. Mb89

Mb89 Lid

11 mrt 2013
    29
    0
    1
    Ik ben in december 2011 gestopt en nog steeds niet regelmatig. De dokter heeft mij van de week orgametril lynestrenol voorgeschreven om te proberen mijn ongesteldheid weer op gang te krijgen. Iemand ervaring hiermee?

19. Lotje84

Lotje84 Fanatiek lid

1 feb 2013
    2.189
    0
    36
    Wat fijn dat je menstruatie zich heeft aangekondigd!! Een heel fijn gevoel lijkt me?

Het ontpillen duurt langer dan het moment waarop je eerste menstruatie begint. Normaalgesproken kun je uitgaan van 2-6 maanden. Maar volgens mij is 2-3 maanden zo'n beetje hetgeen je kan verwachten aan het zwaarste ontpillen.
    Bij mij heeft het twee maanden geduurd. En eigenlijk pas sinds 1 cyclus merk ik ook echt verschil in libido. Ben nu 6,5 maand met de pil gestopt.

Deel Deze Pagina