Hoe lang weg met baby 10,5 maand?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mamavane, 28 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.874
    19.317
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij gaan komende week met onze zoon en zijn grootouders naar de dierentuin. Eten en slapen maak ik me niet zo'n zorgen om. Hij doet wel tukjes in de auto en in de kinderwagen. Lekker een boterhammetje, rijstewafel en wat fruit mee. Dat komt allemaal wel goed.
    Ik maak me eerder zorgen om zijn kruipbehoefte. Hij vindt het gewoon niks om zo lang stil te zitten! Hij wil lekker kruipen en (met steun) stappen. En ik geef hem groot gelijk! Maar ik heb er altijd wat moeite mee om hem buiten rond te laten kruipen. Hij stopt echt alles in zijn mond. Ik vind het vies als hij zand of blaadjes eet, maar als dat toch een keer gebeurd kan ik me er wel overheen zetten. Dat hoort er ook wel bij natuurlijk. Maar er ligt vaak nog zoveel meer troep op straat: glasscherven, sigarettenpeuken. Dat is gewoon gevaarlijk. Dan wil ik hem gewoon echt niet op de grond hebben.

Hoe lossen jullie dat op? Ik zt er eerst aan te denken een dekbedovertrek ofzo mee te nemen. Maar ik weet nu al dat hij dat te klein gaat vinden. :D

2. fafje

fafje Niet meer actief

tupp, ik vind dat zelf ook altijd het grootste "probleem "...hier ook een knulletje dat ehct niet de hele tijd in de wagen wilt zitten...ik laat em bijv wel in winkels/horeca kruipen, wnat ja anders is er helemaal niets...en gras en zand idd...hopelijk kan ik em een speeltje aanbieden zodat ie niet alles in zn mond stopt...of een koekje in zn hand...

lang weg zijn of odnerweg vind ik altijd zo zielig, ben altijd bang hem te belemmeren..maarja 1x moet kunnen natuurlijk..maar hij vind het meestal niets, hij speelt heel veel elke dag...lastig iets vind ik

3. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.874
    19.317
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik ben dus in ieder geval niet de enige met dat "probleem". Ik ging laatst met mijn schoonzusje winkelen (echt niet uitgebreid) en lunchen in de stad, toen had ik mijn zoontje ook bij me. Dat zal ik niet gauw weer doen. Hij was heel lief hoor, maar hij wilde er gewoon uit. Dan zit je toch de hele tijd op te letten. Niet echt gezellig voor de ander. Maar goed, straks naar de dierentuin zijn we er met zes volwassenen bij. Dat zal wel goed komen met in de gaten houden zonder dat iemand zich hoeft te vervelen.

Ik weet niet of je een draagdoek o.i.d. hebt? Ik heb een heupdrager. Hij wordt inmiddels te zwaar om hem daar echt lang in te hebben. Maar ik kan het er vaak nog wel even mee rekken. Dus uit de wagen en in de draagzak. Ik hoop dat mijn schoonmoeder haar rolstoel meeneemt. Dan kunnen we nog meer afwisselen, hij kan dan ook bij haar op schoot in de stoel.
    En ach, als het niet gaat zijn we ook zo weer thuis. We hebben in ieder geval al afgesproken gewoon bij ons thuis te eten i.p.v. nog ergens uit eten te gaan. Anders wordt het helemaal zo'n lange zit voor hem!

4. fafje

fafje Niet meer actief

ja precies, als ik naar de stad ga, laat ik em bijv wel ff bij de v&d btj kruipen...al is het maar een kwartiertje...daar heb je vaak van die hoekjes, met banken..en dna kan ie een btj staan zitten kruipen staan zitten kruipen...

laatst vroegen mn schoonouders mee te gaan naar een dagje antwerpen...maar heb nee gezegd...dat vind ik ehct te zielig...moet ie ehct hele tijd in "iets" zitten ....k wahct daar nog ff mee, tot ie loopt ofzo...scheelt alweer

Deel Deze Pagina