Ik zit even met een vraagje. Hieronder mijn situatie.: 4 januari 2013 is mijn contract niet verlengd. Per die datum heb ik een ww uitkering ontvangen. Ik had recht op 6 maanden ww. Toen mijn contract afliep was ik zwanger. Ik heb dus een zwangerschapsuitkering gekregen van 18 maart tot 10 juli. Nu is mijn vraag hoe lang ik nu nog recht op een ww uitkering heb. Krijg je na je verlof de resterende weken/maanden uitbetaald, of worden er 16 weken vanaf gehaald? Groetjes Marianne
Beste Marianne, Je wilt graag weten of je nog recht hebt op WW over de periode dat je met verlof bent geweest. Ben je na je verlof nog steeds werkloos? Dan kun je de WW weer opnieuw aanvragen. De einddatum van je WW schuift op met de periode dat je met verlof bent geweest. Het aanvragen van de WW kun je doen via www.werk.nl. Bij de aanvraag WW kun je aangeven dat het gaat om een voortzetting van je WW-uitkering omdat hij is onderbroken door de zwangerschaps- en bevallingsuitkering. Is je inschrijving als werkzoekende nog geldig? Zo niet, doe dan naast de aanvraag van de uitkering ook de inschrijving als werkzoekende. Actuele informatie over de duur van je WW vind je hier. Ik wens je succes met het zoeken naar werk. Met vriendelijke groet, Mariƫl UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare