Hoe lang zal het nog duren?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door maja82, 1 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Sinds een week of 2 ben ik de bv gaan afbouwen en kv gaan bij geven.
    Zoontje drinkt 's nachts nog ongeveer 2x bij me, soms zit daar de ochtendvoeding bij in. Overdag kolf ik nog 2x. Ik kolf dan gemiddeld 100cc, dit krijgt hij in de fles want overdag wil hij niet meer uit de borst drinken.
    Ik ben benieuwd hoe lang dit ongeveer kan duren? Ik wou het 'natuurlijk' laten verlopen, dacht dat mijn productie vanzelf hard zou kelderen, maar het blijft zo redelijk stabiel. Hoewel ik 1 dag een dipje heb gehad, kolfde toen krap 80cc.
    Ben benieuwd wanneer het afgelopen is.. Hoeft niet persé hoor, dit bevalt me nog wel zo maar ben toch benieuwd;)

2. Johannal

Johannal Fanatiek lid

28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    heeeeeel lang want nu kolf of voed je ongeveer om de zes uur dus je houd je productie prima op gang! Daar kan je nog maanden mee door gaan. Als je graag wilt afbouwen moet je er gewoon uit jezelf eentje schrappen... dan past je productie zich na een aantal dagen aan.

3. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ja, denk je echt dat dit nog een poos zo door kan gaan?
    Ik vind dat wel prima hoor:) De combinatie bv-kv vind ik erg fijn. Zoontje is een stuk tevredener en slaapt langer sinds ik kv bij geef maar vind het ook prettig dat hij nog wel wat bv krijgt.
    Dus we gaan gewoon nog even zo door:)

4. Elmo

Elmo Niet meer actief

In mijn geval zou het zo game over zijn...maar nou ben ik ook een super instabiel geval :D (op gebied van bv) haha

Kan je niet helpen, sorry!

5. Johannal

Johannal Fanatiek lid

28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    Dat denk ik echt ja. Je bent al 4,5 maand op gang dus je kan wel spreken van een stabiele basis productie. En volgens mij heb je ook geen problemen met kolven. Daarnaast heb je geen verplichting om een hele voeding te kolven omdat je toch bij voedt met kv dus zijn je kolfbeurten gewoon echt om de productie op gang te houden en drinkt hij je 's nachts goed leeg. Let daar wel echt extra goed op; een keer de ene borst helemaal leeg laten drinken en de andere keer de andere borst (dat is belangrijk ivm een evt borstontsteking).

Voor je beeldvorming (ik ben met 8,5 maanden gestopt met kolven) en sindsdien krijgt mijn zoontje 's morgens en 's avonds de borst en overdag een fles ik heb nog steeds voldoende productie met die twee voedingen per 24 uur (maar ik weet niet of je dat al met 4,5 maanden kan 'flikken' misschien is dat wat tricky). En ach heel soms drinkt hij overdag nog een keer extra of 's nachts nog 3 x extra als hij ziek is oid of drinkt hij maar 1 x omdat ik er bij wijze van uitzondering een keer net niet ben 's avonds.

Maar Elmo heeft wel een punt dit hoeft zeker niet voor iedereen te gelden...

Deel Deze Pagina