knip 4,5 jaar geleden, sowieso weer knip? zelfde plek?

Discussion in 'De bevalling' started by BabeBabe, Sep 1, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

Jul 14, 2009
    13,173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    Vroeg ik mij ineens af,

ik ben 4,5 jaar geleden bevallen van mijn zoon, hier is toen een knip bij gezet. Dit is uiteraard helemaal geheeld en naar mijn beste weten (kijk er nooit naar whahahahaha) niet meer zichtbaar/voelbaar of wat dan ook.

Krijg ik sowieso weer een knip nu, of scheurt die oude knip uit? en komt de knip dan op dezelfde plek, iemand hier ervaring mee?:):)

2. JNS25

JNS25 Niet meer actief

Bij mijn 1e bevalling heb ik een knip gehad, ook netjes geheeld.

Bij mijn 2e bevalling heb ik geen knip gehad.

3. Zebraatje1990

Zebraatje1990 Actief lid

Jul 26, 2013
    131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, ik heb de knip op dezelfde plek gehad.

4. Maagd

Maagd Fanatiek lid

Jan 8, 2014
    3,683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Mijn vk zegt dat een knip vaak wel op dezelfde plek komt maar uitscheuren vaak op een andere plek komt omdat die heeling van de knip veel te stevig is.

5. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Eerste wel een knip, tweede geen knip of scheur :D

6. Humava

Humava Niet meer actief

Bij de eerste had ik een knip. Bij de tweede niet. Wel gescheurd maar weet niet of het op dezelfde plek zit. Heb er nog geen behoefte aan om te kijken;)

7. MamaMaya

MamaMaya Fanatiek lid

Dec 6, 2010
    1,104
    29
    48
    Ik had bij mijn 2de bevalling een relatief grote knip, bij de 3de een klein knipje op dezelfde plek. En nu bij de 4de geen knip, maar wel een mini scheurtje. Ik weet echter niet of dat weer op dezelfde plek is.

8. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,548
    524
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik ben bij de eerste ingeknipt, zes hechtingen. En bij de tweede uit voorzorg op het litteken ingeknipt, aangezien de VK bang was voor inscheuren naar de voorkant toe. Maar deze knip was een stuk kleiner, want het was bekeken met 2 hechtingen

9. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

Dec 21, 2011
    17,861
    14
    38
    Ik heb inderdaad 3x op dezelfde plek de knip gehad;)

10. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

Jan 13, 2012
    1,194
    0
    0
    Eerste flinke knip, tweede bevalling ruptuur en de derde moet ik nog ondergaan. ;) dus ben benieuwd of ik weer een mooi haakwerkje erbij krijg daar onder.

11. MommieD

MommieD Fanatiek lid

Nov 6, 2011
    1,496
    0
    0
    NULL
    020
    Bij de eerste knip ivm vacuum. Bij de 2e 2e graads ruptuur (op andere plek dan knip) maar dat komt doordat het persen snel moest en ze flink op mijn buik hebben meegeduwd.
    Herstel viel me alles mee!

12. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,771
    18,916
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Bij een tweede is knippen niet altijd noodzakelijk. Ik kan me wel voorstellen dat als je al een keer eerder geknipt bent, dat de kans wel iets groter os dat je bij een volgende week geknipt wordt. Op de plek van het litteken rekt het niet echt lekker mee, denk ik. En sowieso mankeerde er dan blijkbaar als iets aan de rek ofzo. ;) (In de meeste gevallen dan.)
    Als ze een volgende keer weer knippen, doen ze dat wel op dezelfde plek. Sowieso wordt volgens mij iedereen op dezelfde plek geknipt. Of ik moet me vergissen? Volgens mij altijd links (voor de kijkers rechts.)

Overigens is mijn nieuwe knip echt veel beter genezen dan de eerste. Dus achteraf zou ik haast wensen dat ze een paar maanden na de bevalling al een nieuwe knip hadden gezet. ;) Had me een hoop last bespaard.

13. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    hier is niks van te zeggen. het kan zijn dat het oude litteken gaat schuren omdat het niet soepel is maar het kan ook zijn dat alles jiust wel soepel is en er niets gebeurd.
    bij 1e een totaal ruptuur gehad. knip maar alsnog verder gescheurd. was als de dood voor de 2e. vlos zette niet preventief een knip. beter scheuren dan knippen. heelt sneller. het is weer op het oude litteken gescheurd. maar weinig aan de hand. groot borduurwerk en een paar uur daarna zat ik al in kleermakerszit op bed:D

14. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

Jul 14, 2009
    13,173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    beter scheuren dan knippen? brrrrrrrrrrr, heb ik wel vaker gehoord idd, nou ja.... we zullen het meemaken, het kind zal der toch beetje fatsoenlijk uit moeten :p

15. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

Ik vond die knip echt heel pijnlijk en vervelend in de kraamweek.
    Heb er goed last van gehad. Ik hoop nu niet weer een knip te krijgen.
    Maar hoor ook wel dat sommigen totaal geenlast hebben van die knip.

16. Marrie28

Marrie28 Fanatiek lid

Jun 27, 2007
    1,711
    0
    36
    1e knip gehad ivm vacuumverlossing, 2e niks!
    Hoop voor jou nu ook niks ;)

17. Mama tuttebel

Mama tuttebel Fanatiek lid

Jul 23, 2013
    1,212
    0
    0
    In het noorden.
    Eerste flinke knip (liggend bevallen), tweede 2 kleine oppervlakkige scheurtjes (zittend bevallen).

18. Krulletje87

Krulletje87 Fanatiek lid

Jan 24, 2010
    2,519
    444
    83
    van alles...
    De eerste, flink gescheurd,
    de tweede, een klein scheurtje (andere plek)
    de derde en vierde niets:D

19. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

Dec 27, 2011
    9,175
    10,710
    113
    Eerste een knip, buiten die keer vier uur na de bevalling dat ik op de bank neerplofte (niet doen!) eigenlijk helemaal geen last gehad. Bij de tweede een eerstegraads ruptuurtje rechtdoor naar achteren zeg maar, dus niet bij de knip. De hechting was er na een dag uitgevallen, en de genezing was naar mijn idee een stuk langer en pijnlijker!

20. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

Feb 22, 2011
    4,230
    28
    48
    Female
    Noord-Brabant
    Bij de eerste een knip.. Bij de tweede alle kanten uitgescheurd.. Ik vroeg nog bij de na controle waarom ze niet geknipt had.. Ze dacht dat het niet nodig was maar 1 perswee later was hij er al :)

Share This Page