Ons meisje heeft een enorme zuigbehoefte, maar snapt niet goed wat ze met een speen moet ze,laat hem steeds los, kwijl zit overal haha. Ik heb de spenen van bibi, mam, nuby en avent geprobeerd. Ze wil wel graag op mn borst of pink sabbelen maar,dat lukt straks op de opvang natuurlijk niet. Zijn er alternatieven? Ze slaapt ingebakerd dus duimen is gelukkig geen optie
Onze dame wil ook geen speen! Ze verkiest mijn pink, haar knuistje, en sinds kort lukt t haar om haar duim te vinden. Ik zeg gelukkig wél! Duimen kun je niet altijd tegen houden trouwens, want overdag is ze niet ingebakerd neem ik aan... Duim kun je niet vergeten, heeft ze altijd bij! 's Nachts vind ze hem zelf (dat duurt met n speen nog heel lang voor ze dat kan).
Hier pakten ze beiden met een week of 10 de duim. Tot die tijd ook veel mijn pink. Ik zou niet al te bang zijn voor de duim: het is niet schadelijker voor het gebit dan een speen. Het is iets moeilijker weer af te leren, maar daar staat tegenover dat als een kind eenmaal een speen gewend is, die vaak ook inblijft als ze spelen, en dat kan met de duim weer niet. Aangezien je niet eeuwig blijft inbakeren en zuigbehoefte vaak ook weer wat afneemt na verloop van tijd, zou ik het even lekker laten zoals het is. Onze meiden snapten en/of wilden de speen ook niet, en dat kwam dus vanzelf goed
De jongste ging hier eerst op haar vuistje sabbelen, al snel op wijsvinger of middelvinger en binnen een halve maand op haar duim. In de buik al gezien met pretecho dat ze haar vingertjes vaak in haar mond had, dus was geen verrassing hihi. Speen wilde ze ook echt niets van weten, maar de zuigbehoefte werd dus al snel met haar duim bevredigd.
Het is vooral omdat slapen nog steeds zo moeizaam gaat maar ze wel graag en maklelijk al zuigend in slaap valt. Dus ik wil er graag mee helpen. Zal ik dan uitbakeren en kijken of ze haar handjes dan verkiest? Of gewoon masr wachten?
Hoi Sophy Ik wilde je alleen maar feliciteren met je dochter, heb destijds gelezen dat je eindelijk zwanger was en nu is ze alweer 3 maanden. Kun je anders niet een armpje loslaten om te kijken hoe dat gaat? Ik heb destijds met de puckababy ingebakerd,daar kon dat wel..
Dankje Zara! Leuk ook hoe mensen hier elkaar volgen.. ik was ook zo blij dat het je in spanje was gelukt Ik ga het eens proberen met vrije armpjes.
Hier ook in het begin enorme zuigbehoefte en hij wilde geen speen. Na 3,5 maand had hij zijn duim gevonden
Mijn dochter wilde ook geen speen van de merken die je noemt, maar had inderdaad wel die zuigbehoefte. Ik heb toen, na een tip van een vriendin, deze spenen besteld (zij had die van het ziekenhuis gekregen voor haar baby toen hij daar kort opgenomen was geweest). Die zijn kleiner en je kunt je vinger erin steken, waardoor ze in het begin de speen makkelijk pakt. Deze spenen pakt ze wel, niet dat ze er nu helemaal verslaafd aan is, maar als ze moe is, pakt ze 'm altijd.
Vorig jaar rond deze tijd ook herzelfde, dochter ook ingebakerd en speentjes weigeren, bibi difrax avant nuby mam.... Allemaal geen succes alleen mijn vinger was goed genoeg. Ik had n speen via prematurensite welke ze wel pakte maar uiteindelijk was dit t ook niet Ik merkte dat ze onrustiger werd toen ze ingebakerd was, als ze wakker was zat ze vaak met vingertjes in dr mond steeds weer n andere. Ik heb toen 1 armpje uit de bakerzak gelaten en na eventjes zoeken heeft ze twee vingers gevonden en tut ze daar op. Ik heb ook opmerkingen gekregen dat kun je dr moeilijk af leren etc maar ik hoef nooit mn bed uit om n speentje terug te stoppen, dr vingers zijn altijd bij de hand en raken niet zoek. Ik heb nooit een speentje gehad of geduimd en moest een beugel, mijn broertje liep altijd met zn vingers in zn mondven heeft n kaarsrecht gebit!
Zeg Sophy, heb jij de vrouwelijke versie van mijn kind?? Het slapen, het weigeren van een speen...haha!! Hier ligt meneer in de puckababy, handjes erin. Hij lag net volop op zijn knuistjes te sabbelen, door de stof heen. Als hij bij mij ligt te slapen, sabbelt hij ook altijd op mijn arm of net waar zijn mondje terecht komt. Gebruik jij ook de puckababy?
Jaaaa deze werken! Moet wel wat langer bij haar blijven met mn vinger in de speen, msar ze pakt hem en het lukt haar dan om in slaap te komen helemaal blij. Bedankt voor de tip!
Onze dochter had ook enorme zuigbehoefte maar hebben we bewust geen speen gegeven. Wel even over nagedacht omdat ze maar bleef smakken en 24 uur per dag aan de borst was ook geen optie. Uiteindelijk vond ze haar vuistje en iets later haar duim. Nu is de zuigbehoefte er niet meer zo erg dus het duimen doet ze alleen nog wel eens per ongeluk in haar slaap.