Kleine man heeft nu 9 dagen geleden zijn bmr gehad en heeft sinds donderdag koorts. Dat begon met 38.6, daarna werd het weer wat minder en gisteren was het 39.6. Hij heeft de eerste dagen weinig last gehad van de koorts, wel wat meer geslapen, maar ook goed actief. Eten minder,maar nog steeds goed, drinken gaat ook goed. 'S Avonds hebben we hem steeds een pcm gegeven voor het slapen. Maar vanmorgen heel lamlendig. Na ontbijtje meteen weer in bed met kleren nog aan. Hangerig, suf en warm. Heb even niet gemeten, want wilde hem eigenlijk niet "lastig" vallen. Hij kreeg een dag na de bmr flinke verkoudheid. Waardeloos toeval. Hij was dus niet helemaal fit tijdens en na de prik. Maar hoe lang mag/kan die koorts duren? Het RiVM zegt twee dagen op de site, maar ik lees ook wel eens dat het langer duurt....
Ik denk dat je voor jezelf eens goed moet opzoeken op internet wat de gevolgen van de BMR kunnen zijn. Ik heb er voor gekozen om hem niet te gaan geven doordat ik me heb ingelezen. Je komt ook veel ervaringsgevallen tegen wat voor mogelijke bijwerkingen er zijn en hoe lang ze kunnen duren. Het RIVM zegt naar mijn mening te eenzijdig de bijwerkingen.
Volgens mij was de koorts 2 dagen als regel, maar de nasleep kan wat langer zijn. Hier was hij er evengoed ziek van, ook zo'n 2 dagen en daarna was hij nog niet helemaal fit. Koorts vergt ook wat van zo'n klein lijfje he. Als je het niet vertrouwd kan je altijd bellen met je huisarts. Beterschap!
Mijn dochter kreeg ongeveer een week na de prik koorts (+/- 39 / 39,5c). Dit heeft ze 2 á 3 dagen gehad. Daarna heeft ze nog een dag rode vlekjes in haar gezicht gehad en toen was het over.
Het is echt niet verstandig om je kind niet te laten vaccineren, al helemaal niet om anderen te adviseren dat ook niet te doen. De gevolgen van niet vaccineren is veeeeel groter dan wel. Ot: koorts mag 3 dagen duren ts. Misschein kan je nu de hap bellen om advies te vragen of morgenochtend je eigen huisarts. Mijn dochter had nergens last van na de BMR; ze had wel met de vorige vaccinaties een beetje verhoging
Voor koorts is de standaard regel, 3 dagen is prima, dag 4 is naar de ha. Afhankelijk van hoe hij nu is zou ik de hap bellen. Het kan prima nog door de inenting komen, maar ook door toevallig nog een griepje oid ernaast. Is hij door het slapen aanzienlijk opgeknapt en koortsvrij dan zal de hap weinig voor je kunnen doen. En wel of niet inenten is hier niet de discussie prik zit er al in.
Hij had vanmiddag 40.3! Heb m pcm gegeven en hij is nu ook huilerig. Koorts loopt per dag dus op... De post van Blinq is waarschijnlijk goedbedoeld, maar voegt verder niks toe. Ik heb me inelezen en op basis daarvan juist besloten om wél te enten. Dat is een eindeloze discussie. Ik hoop dat Blinq in een omgeving woont waar de meeste kindjes wel worden geënt, want dat creëert een "veilig" schild.
Succes! Op zich is koorts niet erg natuurlijk, zeker niet een paar dagen na een enting (want dan weet je waar het door komt). Maar als het al 4 dagen duurt zou ik ook even na laten kijken door huisarts, of er niet iets anders aan de hand is. Beterschap!
Tóch die verkoudheid volgens de hap: bovenste luchtweginfectie. Oortjes schoon, longetjes ook. Tja... Niet echt een lekkere combi met de bmr. Ben zelf ook al een week verkouden, dus we zitten lekker samen in de lappenmand. Laat de lente maar gauw beginnen.
Koorts heeft naar mijn mening een functie en ik geloof, maar correct me if I am wrong, dat tot 41 niet zorgelijk is over een periode van 3 dagen.. Maar sowieso als je je zorgen maakt hap bellen. Laat dat voorop staan. Verder was het idd goedbedoeld en en adviseer ik niemand niet te enten want ieder moet dat voor zichzelf beslissen en geloof ik heilig dat elke moeder het beste voor zijn kindje doet. Met inlezen kom je ook informatie tegen wat de gevolgen kunnen zijn van de BMR enting op korte termijn en hoe je er mee om kunt gaan. Daarom is het verstandig je in te lezen, ook om wat je kunt verwachten. Of je hem nu wel of niet laat zetten
Vervelend zeg! Je kan helaas nooit zien welk virus er al aanwezig is Heb je nog wat gekregen of advies? Zelf even goed in de gaten houden en evt morgen je eigen ha bellen als de koorts aanhoud. En beterschap voor beiden.
Ons ventje heeft bijna een week koorts gehad en toen zakte zijn temp opeens naar 35.1 en hij zat ook helemaal onder de vlekken. Als bijwerking een milde vorm van de mazelen gekregen.. Ben ook bij de huisarts geweest, maar hij kreeg er verder niets voor. Het grote temp.verschil kon hij niet verklaren. Moest het wel in de gaten houden. Hopelijk knapt jullie kleintje snel op!
Dankje! Geen specifiek advies. PCM niet noodzakelijk tenzij hij pijn heeft, want koorts heeft een functie. Dat wist ik al. Tis alleen zo lasig te bepalen of en wanneer hij echt pijn heeft. Huilt hij alleen door vermoeidheid van de koorts of is er meer aan de hand. Hij slaapt in ieder geval meer dan normaal. En het ene moment is hij vrolijk om vervolgens om te slaan in diep bedroefd. Zo sneu, hij is echt zichzelf niet. Verder voldoende drinken, dat doet hij ook. We kijken het nu dus nog aan en hopen dat de koorts gaat zakken.
Nouja zeg wat Een waardeloze reactie. Punt 1 daar gaat het topic niet over. En punt 2...nouja laat ook maar ga er maar niet over beginnen. Nutteloos
Hier heeft onze dochter er flink last van gehad, maar als ik terugkijk denk ik dat er al een verkoudheid of iets zat te sluimeren op t moment dat ze de prikken kreeg. 2 dagen na de prik kreeg ze koorts, snot, hoesten en hangerig. Na een week leek het op te knappen maar na een goede dag was alles weer terug. Zo zijn we 3 weken aan t kwakkelen geweest. Uiteindelijk na de huisarts bleek ze een dubbele oorontsteking en bovenste luchtweginfectie te hebben! Daar hebben we een kuurtje voor gekregen.