M'n zoontje van 9 weken heeft gisteren sinds hij wakker werd rond 11:00 maar een uurtje in totaal geslapen tot een uur of 22:00 s avonds. Hij heeft soms wel eens wat moeite met overdag slapen maar gisteren helemaal! S avonds was hij overstuur, erg huilen en steeds op z'n duimpje zuigen. Paar x aangelegd omdat dit het enige was dat hielp maar daarna weeer huilen. Uiteindelijk is ie in slaap gevallen terwijl ik m vast hield (borstvoeding-Madonna houding met een armpje onder m'n oksel door) en speentje. Terwijl ie normaal weinig speen gebruikt. Vannacht ging gelukkig goed verder. Maar wel steeds duimpje zuigen zodra ie wakker werd. Wat kan dit zijn? Gisteren dacht ik dat hij ergens pijn had omdat hij zelfs huilde terwijl we m troosten. Misschien sprongetje of regel 'avond'? Overdag wilde ik m in z'n eigen bedje proberen te laten slapen maar dat lukte totaal niet. Nu durf ik vandaag niet hihi uit angst dat ie daarna weer over z'n slaap heen is!
Slaat hij zichzelf wakker? Wij hebben dit bij onze dichter ook gehad en kwamen erachter dat ze zichzelf wakker hield omdat elke keer haar handjes weer tegen haar gericht kwamen. Bij ons was inbakeren de oplossing. Ik wist niet wat ik mee maakte. Van een baby die in 12 overdag maar 1 uur sliep van een baby die sliep van voeding naar voeding. Terwijl het in de eerste weken prima ging. Maar rond de twee maanden ging ze zichzelf dus wakker slaan.
Onze is altijd al heel onrustig geweest en zit ook continue met handjes in z'n gezichtje. Heb een puckababy en 1 x geprobeerd maar daar bleef ie ook in woelen. En vid dat lastig met voeden want dan moet ie weer uit en aan en ben bang dat ie dan weer te wakker er van wordt (met name snachts, hij slaapt dan nl altijd zo weer verder na de voeding)
Het klinkt een beetje als clusteren. Vooral omdat aanleggen zo goed hielp. Ik zou er gewoon lekker in mee gaan. Gewoon veel voeden en niet te veel moeten doen van jezelf. Mijn dochtertje heeft ook wel eens zulke dagen. Ik geef helaas geen bv meer, maar met de fles liet ik haar ook gewoon clusteren. En nog wel eens.
Kan dat clusteren ook alleen bepaalde momenten van de dag zijn? Hij was wel de hele dag dat ie niet wilde slapen en veel aan t huilen was. Nu net weer ff moeite met slapen maar de wandelwagen heen en weer gewiegd en nu slaapt ie gelukkig.. Hopelijk geen hazenslaapje! Heb het in eigen bedje proberen maar weer even uitgesteld..
Meestal clusteren ze 's avonds, ben je de hele avond zoet mee. Deed die van ons ook rond die leeftijd. Dat stopte met ongeveer 12-13 weken volgens mij. De puckababy duurde ook een paar dagen voor hij daar aan gewend was, maar sindsdien wel een groot succes. Nu slaapt hij wel met zn armpjes er buiten, maar soms wil hij niet slapen en is erg onrustig en doe ik alsnog zn armpjes naar binnen. Dus mss toch nog eens proberen? En je hoeft hem er toch niet uit te halen met voeden? Ik vind het juist wel praktisch dat ie niet met zn armpjes rond kan graaien tijdens het drinken (ook met bv).
Meestal clusteren ze 's avonds, ben je de hele avond zoet mee. Deed die van ons ook rond die leeftijd. Dat stopte met ongeveer 12-13 weken volgens mij. De puckababy duurde ook een paar dagen voor hij daar aan gewend was, maar sindsdien wel een groot succes. Nu slaapt hij wel met zn armpjes er buiten, maar soms wil hij niet slapen en is erg onrustig en doe ik alsnog zn armpjes naar binnen. Dus mss toch nog eens proberen? En je hoeft hem er toch niet uit te halen met voeden? Ik vind het juist wel praktisch dat ie niet met zn armpjes rond kan graaien tijdens het drinken (ook met bv).
Wat rijtjes en Lizzie zeggen inderdaad, het clusteren. Herkenbaar bij ons eigen mannetje. Hij wilde dan de hele avond drinken aan de borst. Dan had ik hem weer in bed en had hij weer trek. Gewoon blijven aanleggen. Hij valt vanzelf in slaap, dan in zijn eigen bedje leggen. Je kunt er zo 3 uur zoet mee zijn. Je borsten maken ook weer meer melk aan dan. Stukje natuur. heel mooi! Geniet ervan!