Hoe lang zijn flesjes steriel en hoe lang blijft melk in de koelkast goed?

Discussie in 'Verzorging' gestart door Kiezelsteentje, 10 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kiezelsteentje

Kiezelsteentje Actief lid

23 sep 2008
    153
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi,

Ik heb een aantal vraagjes. ik heb een magnetron sterilisator en daar maak ik de flesjes in steriel, wie weet hoe lang ze dan daarna steriel blijven in de koelkast?

ook maak ik vantevoren melk aan en zet dat in de koelkast, hoe lang is dat houdbaar?

Groetjes,

Kiezel

2. adi

adi Niet meer actief

Flesje blijft niet steriel volgens mij als je het uit een steriele omgeving haalt. Je koelkast is denk ik ook niet steriel als daar andere eten in staat, dus een flesje ook niet. Maar dat maakt niet uit, je steriliseert een flesje om de bacteriën uit te halen die met de voeding mee zijn gekomen. Daarna is je flesje schoon, maar niet steriel. (denk ik ben geen expert).

Ik dacht dat je voeding van te voren voor 24 uur kunt klaarmaken. Ik heb dit trouwens nooit gedaan, want de voeding heeft dan echt een heel andere smaak. Mijn kids hebben dat in het zkh gekregen vorige week. Gewoon hun eigen voeding, alleen dan van te voren klaargemaakt met koud water en dan opgewarmd. Ik vond het echt stinken, en heel waterig uitzien (normaal is het schuimende melk), dit was gewoon wit water.
    Als het even kan zou ik je adviseren om gewoon per voeding het flesje klaar te maken, zoveel werk is het niet. Dat is veel lekkerder voor je kindje.

3. sanne1234

sanne1234 Actief lid

14 feb 2008
    474
    0
    16
    Wij hebben de eerste weken wel een kan gemaakt elke morgen voor de hele dag (zo ook geleerd van onze kraamverzorgster) In de koelkast dan bewaard.

Nooit problemen gehad (+ ze merken echt geen verschil als ze altijd hetzelfde krijgen) Melk ging er altijd goed in!

4. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Je flesje blijft inderdaad niet steriel. Zodra je hem uit de sterilisator haalt, is het eigenlijk alweer over :)

De eerste 6 weken doe je dit elke dag en daarna is 1x per week genoeg.

Wij maken voeding niet in het voren aan. Werd ons afgeraden door ziekenhuis en couveuse nazorg.

5. Tink

Tink Niet meer actief

Voeding vantevoren aanmaken raadt de kraamzorg tegenwoordig ook af, en zelfs op het pak staat volgens mij dat je dat beter niet kunt doen.

6. Tese

Tese Niet meer actief

Flesjes zijn al niet steriel meer zodra je ze uit de sterilisator pakt met je handen. En flesvoeding vooruit maken? Ik mocht dat met m'n zoontje niet!

Deel Deze Pagina