mijn zoontje heeft nu misschien de vijfde ziekte, gevaarlijk om te stoppe met de pil?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door me1989, 13 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. me1989

me1989 Fanatiek lid

29 dec 2013
    3.444
    1.199
    113
    Als deze pilstrip over ruim een week op is willen wij voor een broertje of zusje gaan. Alleen werd mijn zoontje eergisteren wakker met allemaal uitslag. Het meeste in zijn gezicht, maar ook op zijn armen en de rest van zijn lichaam. In zijn gezicht is de uitslag nu bijna verdwenen, maar op zijn lijf zit nog wel wat. Als ik Google lijkt het erg op de vijfde ziekte, behalve dat het al binnen een week weg trekt. Ik heb de vijfde ziekte nooit gehad en dat was tijdens mijn vorige zwangerschap erg spannend omdat het toen op mijn werk heerste. Nu willen wij dus bijna voor een tweede gaan, stel dat mijn zoontje nu wel de vijfde ziekte heeft en ik raak over een paar weken al zwanger, is dat dan nog gevaarlijk?

2. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    volgens mij is het alleen gevaarlijk bij een pasgeborene, en de kans dat hij er dan van af is is heel groot..

3. me1989

me1989 Fanatiek lid

29 dec 2013
    3.444
    1.199
    113
    Het is in de eerste 20 weken van de zwangerschap gevaarlijk. En ik heb het nooit gehad, dus ik bedoel eigenlijk: stel dat mijn zoontje het nu heeft en mij besmet en ik raak snel zwanger is het dan gevaarlijk? Ik weet niet hoe lang het in je lichaam zit..

4. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.157
    23.238
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    De vijfde ziekte is besmettelijk 1 week voordat hij ziek wordt, totdat de vlekjes verschijnen. Dus als je zoon het heeft, is ie niet meer besmettelijk als ie al vlekjes heeft.

5. me1989

me1989 Fanatiek lid

29 dec 2013
    3.444
    1.199
    113
    Maar stel dat hij vorige week mij al heeft besmet en ik het na de incubatietijd krijg hoe lang zit die ziekte dan in mijn lichaam?

6. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    Zou daarom niet wachten met stoppen. Hier ook een kleine lopen die van alles meebrengt. Zo blijf je bezig.

7. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.157
    23.238
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    De incubatietijd is 7-14 dagen. Hij was op het moment dat de vlekjes verschenen niet meer besmettelijk. Wanneer zijn zijn vlekjes verschenen en tel daar 2 weken bij op. Als je dan zelf geen klachten hebt, lijkt niks me in de weg staan.
    Maar eens met mn voorgangster, ik vind het een hoop heisa nu om niks. Zo kun je bezig blijven en is er nooit een goed moment. Als je je er geruster bij voelt wacht je nog een maand met stoppen.

8. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Je kan je laten prikken erop of je immuun ben, k kan er dus tegen en hoef er minder bang voor te zijn.

Verder is het zoals gezegd de eerste 20 weken gevaarlijk maar is bij jou zoontje de gevaarlijkste periode nu al voorbij.

9. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    ik zou wel stoppen met de pil en even voor de zekerheid overleggen met de verloskundige wanneer je kunt beginnen met zwanger worden.
    Als je stopt met de pil moet je eerst je onttrekkingsbloeding afwachten. Bij mij duurde dat altijd een dag of 3. En afhankelijk van hoelang je cyclus is dan nog 2-3 weken tot de eisprong. En er is pas een gedeelde circulatie van ongeveer 6 weken zwangerschap (4 weken na de eisprong/bevruchting). Ik denk dus dat het wel kan maar ik ben dus geen arts.

Van de RIVM site:
    De tijd tussen besmetting en de eerste ziekteverschijnselen varieert van 1 tot 3 weken. De besmettelijke periode begint ongeveer 1 week na besmetting en houdt aan tot de huiduitslag optreedt. Infectie leidt bij volwassenen vaak tot pijn en stijfheid van handen en voeten. Deze gewrichtsklachten houden meestal 1 tot 2 weken aan. Huiduitslag komt bij volwassenen minder vaak voor.

Deel Deze Pagina