Hoe lang zijn jullie meisjes van ca 5 jaar?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Appeltjes, 10 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanLiv

MamavanLiv Actief lid

5 mei 2012
    156
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn dochter is 5 (word in de zomer 6, 09-09-'09), is 1.15 m en weegt 21 kilo. Ze draagt kledingmaat 122/128. Mijn dochter is lang en slank! Heeft mijn postuur ;)

2. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.137
    8.869
    113
    J. wordt volgende week 6 en is nu ongeveer 1.19m, en 21,3kg. Met 5 jaar was ze 1.14m en 20,3kg.

In haar klas loopt het uiteen van heel klein tot heel groot, zij is gemiddeld.

3. tuc

tuc Niet meer actief

Met 5 jaar was ze tussen de 1.05/1.08 ongeveer en 15/16 kilo, ze is nu 6,5 en 1.10/1.11 ongeveer en 17 kilo.

Hoef denk niet te melden dat ze een ukkie is;)

4. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Hier is dochter 1.22 en 21 kilo.
    Ze wordt eind september 6.

5. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    J was 111 cm laatst bij de schoolarts en wordt in augustus 6. Ook een klein meisje, maar niet extreem. Wij zijn ook allebei niet groot, en ik ben zelf niet klein, maar met 1.70 wel de langste in zowel mijn eigen ouderlijk gezin als bij mijn schoonfamilie. Ik geloof dat allebei mijn meiden zo rond de 1.65 worden geschat als eindlengte, dus helemaal niet gek!

6. jongenmeisje

jongenmeisje Bekend lid

2 jan 2012
    838
    0
    0
    hier een zoontje van 4,5 en 96 cm. kan blij zijn als hij de meter haalt met 5. is dus de kleinste van de klas

7. Islah

Islah Niet meer actief

Ik heb haar niet opgemeten maar ze is wel langer dan de meeste van haar vriendinnetjes. Ik denk 1 m 18 ofzo. Maar wel weer erg dun...

8. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Hier een meisje met 5jr 103 en nu met 6 Jr 110 en 16,5 kilo. Klein en dun dus. En dan zit ze ook nog is in groep 3 😀 mini meisje

9. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Hier ook een kleiner meisje. Volgende maand wordt ze 6 en ze is 1.07

Ze hadden het thema groeien in de klas en ze hadden een meetlat gemaakt met alle kinderen erop (groep 1/2). Ze staat ergens onderaan.

Ach ze heeft er geen last van 😄 en bijkomend voordeel is dat ze lang met haar kleding doet 😁

10. Eylem

Eylem Niet meer actief

Hier ook een kleintje :) net 5 geworden en ongeveer 105 cm, 15 kilo. Ze draagt maat 98/104

11. Knuffelmonster

Knuffelmonster Bekend lid

15 nov 2014
    792
    285
    63
    Hier een lang meisje. 6.4 jaar 129 cm. Maar ik vind het geen probleem, ik was altijd de langste op basisschool en vo en later bleef ik stilstaan en haalde iedereen me in hihi

12. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Mijn dochter wordt volgende maand 6 en is nu 1.10

13. Butchke

Butchke Niet meer actief

Mijn oudste dochter wordt over 2 maanden 5 jaar en is 1.18m. Ook best lang maar valt in haar klas niet echt op als lange...
    :D

14. Appeltjes

Appeltjes Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.276
    10
    38
    Toch nog best veel kleine kindjes wel.
    Lopen jullie hier anders tegenaan op school?

Het voor zichzelf opkomen lukt haar wel aardig, toch zeggen ze op school wel het is een enorm freubeltje en tussen " de groten" sneeuwt ze een beetje onder.

15. Eylem

Eylem Niet meer actief

Vooral vorig schooljaar, toen ze net begon. Ze zat bij (in mijn ogen enorme :cool: ) oudere kinderen in de groep, die na de zomer naar groep 2 zijn gegaan. Toen was ze wel echt het 'schattige kleine meisje' van de klas en wilden de oudere meisjes haar optillen en bemoederen etc. Nu dit schooljaar is ze dus zelf een van de oudere kleuters in groep 1 en dat is een rol die haar duidelijk veel beter af gaat. Ze is nog steeds qua lengte wel een van de kleinsten maar voelt zich een stuk ouder. Maar het blijft een puntje want naast klein en tenger is ze ook behoorlijk gevoelig, ze huilt snel, is grof-motorisch niet heel handig dus valt snel, kan niet zo goed klimmen etc. Ze ligt verder gelukkig wel prima in de groep en is vooral een hele lieve en gezellige meid. Het is ook het karakter denk ik. Mijn jongste is ook klein voor haar leeftijd maar die is heel anders en laat zich niet zo makkelijk aan de kant schuiven, huilt eigenlijk nooit etc. Dan sta je er als kind al van karakter heel anders in.

16. Appeltjes

Appeltjes Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.276
    10
    38
    Ja dat gevoelige erbij is zeker niet fijn idd. Dat heeft mijn dochter dan niet. Althans in die zin ze is niet snel huilerig.
    Nou we zullen vlg jaar zien als ze in groep 2 zit :D
    Hopelijk gaat haar die rol dan ook een stuk beter af.

17. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Mijn dochter wordt volgende maand 6 en is 1.31m.
    Soms wel lastig omdat ze haar altijd ouder schatten dus teveel van haar verwachten..

18. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Ik heb me vorig jaar erg druk om gemaakt, maar achteraf gezien is vooral het karakter dat bepaalt hoe het kind ergens mee omgaat.

Zij is vrij zelfverzekerd en niet snel op haar mondje gevallen, en daardoor oogt ze groter dan haar lengte. Verder heeft ze geloof ik geen opmerkingen gehad over de lengte op school, ik heb haar iig niet over gehoord.

19. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Dat was hier altijd andersom en omdat ze zich vaak gedraagd zoals mensen verwachten... Heeft dat soms best onhandige situaties.

Wordt steeds minder gelukkig...
    Al slaat ze nu soms beetje door naar de andere kant.
    Laatst vroeg ze een 4-jarige naar haar lievelingsgetallen.. "getallen die je kunt delen of getallen die je niet kunt delen?"
    Die keek toch wel heel bedenkelijk..

20. penseel

penseel Niet meer actief

Ze was vorig jaar 104 in okt.

Nu weet niet denk rond 106. Ze is niet zo lang ook.

Zoon was ook lang klein. Nu groei speurt nu jij voorbij 162 hij 165 nu.

Deel Deze Pagina