hier 2-3 daagjes ofzo maar ik zit in beginfase van overgang dus niet helemaal "normaal", vroeger was het 5 dagen ofzo en als ik aan de pil ben wel 8-9 dagen zelfs (dus voor mij niet aantrekkelijk om aan de pil te gaan haha)
bosi333 heb het o.a. hier gelezen spotting before period... - Actively Trying: The Next Level! - BabyCenter Maar voor sommige vrouwen schijnt het normaal te zijn en hoeft niet hormonale schommelingen betekenen. Zoals heb ik al geschreven, ik zit te twijfelen.
Ok bedankt.. Ik heb nu al enige tijd dat ik bruinverlies heb ruim voordat ik echt ga bloeden ( soms ook wel een beetje bloed)
Tot en met 2010: 8 dagen non-stop heel heftig Vanaf 2011: 7 tot 5 dagen bruine afscheiding 1 a 2 dagen bloed Sinds 2013: 2 a 3 dagen heftig 2 dagen inlegkruisje
bosi ik heb precies dezelfde. Ik laat mij regelmatig controleren bij de gyn. Afgelopen jaar in zomer heb ik nog echo gehad en mij baarmoeder, eierstokken enz. waren helemaal in orde, het uitstrijkje ook goed en baarmodermond volgens gyn. zag prima uit. Dus ik weet het niet... Het kan zijn dat progesteron of prolactine niet goed zijn. Misschien is er niets aan de hand aangezien het menstruatiepatroon in de loop van jaren kan veranderen net als de cyclus. In mijn moedertaal kan ik veel info vinden wat betreft laag progesteron maar daar heb je niets aan , daarom heb ik de webside in het Engels geplaatst.
Stel ik heel op prijs Ik voel me verder heel goed,geen pijnen et cetera... Ik denk dat het gewoon bij mijn cyclus hoort en na mijn 30e gewoon is veranderd. Ik ben van mijn 14e tot mijn 28e ( ik was toen meteen zwanger) aan de pil geweest dus ik had natuurlijk nooit een echte normale cyclus gehad. Na de eerste altijd regelmatig...en nu nog. Alleen wel al eerder bruinverlies waardoor het langer lijkt. Ik heb ook PMS ( de heftige vorm) misschien heeft dat er ook mee te maken
Cyclus wil in eens weer een andere weg in slaan ,op dag 25 was dit rondje en begon met en drup volgende dag volle laag roze . geen bruin al vele ronders niet . Normaal klok op dag 28 geen voor tekens . We zullen zien wat het nu weer gaat doen. Op moment is ie de weg kwijt blijkbaar .
Dat is vroeg. Hoe ben je er achter gekomen dat je in de overgang bent? Gelukkig heb je al twee kindjes. Aan je banner te zien
Jeetje dat is alweer zo lang geleden de normale menstruaties.. veel zwanger geweest en miskramen gehad dus moet ff goed terugdenken. Voor ik zwanger werd was het altijd gelijk rood maar sinds de bevalling van mijn oudste begint het ook met wat bruin. na een halve dag rood en dat 3 dagen, dan weer een dag bruin. Maar geen idee hoe het nu zal zijn, ben nog niet ongi geworden.
1e dag bruinig slijm ( klinktzolekker) 2e/3e heel heftig elke stap die ik dan zet vlotst het eruit. dan nog een paar dagen aflopend ong 6 a 7 dagen begitn vaak op dinsdag en eindigt dan op dinsdag hihihi
mijn moeder ging ook met 32 de overgang in, heeft wel een paar jaar geduurd natuurlijk tot het in echte menopauze overging. Ik kreeg allerlei klachten (hormonaal) haaruitval, andere menstruatie dus, ik was altijd heel erg stipt 28 dagen en nu kan het van alles zijn, veel dingen leken op zwanger zijn dus dat is erg verwarrend (vooral als je dan die maand een lange cyclus hebt) dus ben ik naar de dokter gegaan maar die zei dat ik over 20 jaar moest terugkomen dus heb ik zelf laten testen (lang leve dat dat kan) en bleek dat ik wel in de overgang zat. Daarna heb ik mijn zusje gewaarschuwd en naar de gy gestuurd en HAAR dokter nam haar wel serieus en zij zit er nog net niet in maar wel al verhoogde waarden alleen heeft zij nog geen kindjes, dus is ze aan het kijken naar de mogelijkheden om voor de toekomst toch een optie te hebben, want ze heeft nu ook geen relatie..