Zonder enige angst of invloed neerzetten dat de overheid zich ook aan de regels moet houden. Goed voor het vertrouwen in ons rechtssysteem.
Ja, dat denk ik ook. Dit laat zien aan de bevolking dat je als overheid niet zomaar over alles kunt beslissen.
Goed dat we hierdoor misschien gaan inzien dat niet alles dat de regering doet, altijd maar gerechtvaardigd is.
Ik vind het vooral zo typisch Nederlands. En een mokerslag voor het toch al wankele vertrouwen in de overheid en de maatregelen. Ik denk juisr dat de avondklok een hele goede maatregel is. Maar tegelijk is dit wel hoe de trias politica werkt en dat is een groot goed.
inderdaad heel dubbel... denk ook dat er nu juist rellen en samenscholingen ontstaan.. Ook al mag dát nog niet.. maar denk dat er genoeg gekken zullen zijn die het nu zien als iets om 'uit te buiten' ofzo...en tegen de regering en de handhaving te schoppen (en helaas ook letterlijk mogelijk) . Ik ben een beetje huiverig voor de nieuwsberichten vanavond en morgen etc.. En ook wat de invloed hiervan mogelijk weer is op de andere maatregelen en versoepelingen die mogelijk in het vat zaten (en nu misschien wel langer als dit rellen en samenscholingen + daardoor nieuwe besmettingen op op gaat leveren) . We zullen zien....
Ik denk dat hierdoor de andere maatregelen waarschijnlijk langer duren Want men zoekt elkaar weer op vooral de jongeren met feestjes etc Dit is niet de zorg ontlasten waar de avondklok voor bedoelt is Want nog steeds is de druk te hoog
Er is een rechtzaak aangespannen over een avondklok waar het gros van de mensheid in bed ligt?? En waarvoor allerlei uitzonderingen waren? Hoe sneu ben je dan. Sorry hoor maar dit vind ik echt te gek voor woorden.
Geeft weinig vertrouwen in wat dan ook. De ene keer zus, de andere keer zo. Mensen die feestjes hielden, deden dat met avondklok ook wel. En de rest van Nederland zal nu ook wel niet massaal op straat gaan zwalken na negen uur.