Hoe lang zit baby in maat 3 pampers?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sila24, 1 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Ik ben geloof ik te fanatiek geweest met inslaan, ikben benieuwd hoe lang een pakje active fit van 40 meegaat. Als je dagelijks 8x verschoont, heb je die na 5 dagen al op toch ?

En nog een vraagje zijn er ook meiden wiens baby dikker was dan 9 kg maar toch de active fit paste??? En tot hoeveel maanden ong kan de active fit gebruikt worden??????

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Active fit heb ik nooit gekocht, maar op een gegeven moment ga je toch ook niet meer 8 keer op een dag verschonen

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Op den duur verschoon je geen 8x meer hoor, als je baby tenminste geen 3x extra poept zeg maar. Wij verschonen elke voeding en bij poepluiers tussendoor, dit was al snel dus gemiddeld 5x per dag. Hoelang maar 3 meegaat weet ik niet meer presies ( Heb weinig pampers gebruikt, meestal wasbaar ) maar mijn dochter is nu 10 maanden en weegt inmiddels 9,5 kilo maatje 3 kan ze nog aan maar zit niet meer zo mooi.

4. mamavanlucas10

mamavanlucas10 Actief lid

14 jul 2011
    399
    0
    0
    Hier 4 luiers per dag en soms ene extra luier met poep :p mochten we net te vroeg hebben verschoond hihi.

5. chantal1985

chantal1985 Niet meer actief

Onze dochter zit nu net 2 weken in maat 3. (5,5 kilo) En wij verschonen d'r vijf keer op een dag, voor elke voeding. En soms een keer extra ivm poepen.

6. chantal1985

chantal1985 Niet meer actief

Ik ben trouwens meer 'fan' van de Baby Dry, dan de Active Fit. Al gebruiken we die nu wel, omdat ik ze al had ingeslagen. Ik vind de Baby Dry minder ruiken/stinken als ze flink heeft geplast. De maatjes van de Baby Dry en Active Fit lopen gelijk.

7. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Onze meid zit al een poosje in maatke drie en gaat over 3 pakken (ik gok over 2,5 week) naar maatje 4. ze is nu 7,5 kg en ik gok dan 8 kg. Het hangt er maar net vanag hoe snel ze gaat. Anders pak je gewoon haar curve en volg je die lij, dan zie je snel genoeg wanneer ze onegveer 8-9 kg is en dan kan ze naar 4.

8. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    maar op een gegeven moment groeien ze niet meer zo heel hard als de eerste paar maanden..

9. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Hier van 3 maanden tot een maand of 8 geloof ik.

10. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Mijn dochtertje is 17 maanden en zit nog steeds in maat 3, ze weegt 8.7 kilo.
    Maat 4 wel geprobeerd maar lekte aan alle kanten!

11. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Maand 4 tot maand 10 (bijna 9 kilo). Wij stappen bijna over op 4.

12. Chai

Chai Niet meer actief

Ik verschoon hier maar zoeen 5 keer per dag denk ik nog hoor sinds ze in 3 zit. En snachts doe ik een speciale pamper aan voor de nacht. Dus dat is 4 per dag van die active fit.

13. koala28

koala28 Niet meer actief

Mijn jongste is 6 maanden en draagt sinds een maand maat 4. Hij weegt nu 9 kg. Maat 3 zat echt niet meer en constant had hij lekkage van plas en poep. Dus 3 opgemaakt en toen gelijk overgestapt op maat 4.
    Ik gebruik baby-dry.

14. Mamatrees

Mamatrees Bekend lid

30 nov 2010
    603
    0
    0
    Dochter zit nu nog net in 3..(ze is 12,5 mnd)
    Weegt 9 kilo maar is bij dr billen maar klein.
    Is dus per kindje verschllend.

15. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik gebruik sinds Jonah 5 maanden is maatje 4. Hij is nu rond de 9 kg :)

16. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

ligt ook aan hoeveel ze plassen. Mijn zoontje is maar 7,8 kg, maar zit al een hele tijd in mt4 omdat hij teveel plast voor maat 3 en dan lekkage krijgt. Qua kg`s en qua omvang past hij nog makkelijk in mt3.

17. misa

misa Niet meer actief

Ik heb nooit naar de kilo's gekeken, maar naar hoe het om hem heen zit en of alles nog droog bleef. Bij twijfel gingen we een stapje hoger. Hier overdag al een poos in 4+, mijn zoontje zal nu bijna 9,5 kilo zijn. Voor de nacht heeft hij nummer 5 i.v.m. het doorlekken.
    We hebben trouwens van de etos eigen merk.

Maar in het begin verschoonden we bij elke fles, dus een keer of 7 en al snel een keer of 6. Tenzij extra poep tussendoor.
    Nu kijk ik gewoon hoe vol hij voelt en dan bepaal ik of er een nieuwe luier komt. Of ik wacht nog ff, want dan verwacht ik elk moment poep..! ;)
    Maar poepen in een schone luier is hier ook een hype! :) :)

Deel Deze Pagina