Nog meer mensen bril met +sterkte ?

Discussie in 'De lounge' gestart door Mindy26, 16 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mindy26

Mindy26 Bekend lid

11 feb 2014
    977
    413
    63
    Vrouw
    ik heb sinds een paar dagen een bril..
    Mijn ogen zijn lastig te meten en dus heb ik het via het ziekenhuis gedaan. Ikheb +4.5 en +4.0 wat ik best wel hoog vond! Bij de opticien kwam er bijna geen + uit maar juist 1.50-..

Nu heb ik eerst +2.50 om te wennen maar poeh het valt niet mee zeg. Ik ben constant duizelig en er zit geen kleine verbetering in met het wennen!

Hoort dat zo en hoe ging dat bij jullie? En hebben jullie alleen voor lezen of altijd?

2. IkbenTess

IkbenTess Fanatiek lid

14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ik heb een kleine + en draag hem alleen bij het lezen. Wennen duurde wel even.

3. Mindy26

Mindy26 Bekend lid

11 feb 2014
    977
    413
    63
    Vrouw
    Oké.. zag je ook wazig door de bril!?

4. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik heb een plus en een min oog, voor het gemak.

Mn plus oog was ook flink achteruit gegaan naar de bevalling, en ik heb nu sinds gisteren weer een nieuw glas. Dat is echt wennen, maar vaak na een weekje gaat het wel weer.

Wazig hoort niet, dan klopt je sterkte niet. Dan moet je terug.

5. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Niet helemaal waar. Ik heb beide ogen +4 al jaren en ik heb ik het begin enorm moeten wennen. Je bent waarschijnlijk heel lang gewend geweest je oogspieren te gebruiken om te zorgen dat je goed kon zien. Dat lukt bij plus namelijk tot op een redelijk niveau. Daarom heb je in het ziekenhuis waarschijnlijk ook druppels gekregen om te zorgen dat je oogspieren zich konden ontspannen zodat ze de werkelijke sterkte goed konden opmeten. Want als ze dat niet doen, dan compenseer je zelf tot een mindere sterkte van +1,5 zoals je bij de opticien deed. Jouw ogen moeten echt nog wennen aan het feit dat ze zich moeten ontspannen en dan duurt echt wel even.
    Ik heb laatst een nieuwe bril gekocht (naast mn lenzen) en de sterkte daarvan was weer aangepast aan de nieuwe metingen. Zelfs dát heeft me zeker een week gekost om aan te wennen.
    En als je het niet vertrouwd dan zou ik gewoon even info inwinnen bij je opticien.

6. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Wennen ben ik zeker met je eens. Maar wazig zien klopt niet. Je zou juist de boel scherp moeten zien. Hoofdpijn (door dat spier verhaal) klopt wel. Mijn oogarts heeft altijd gezegd dat wazig zien net je bril niet oke is.

7. IkbenTess

IkbenTess Fanatiek lid

14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    Wazig zien klopt idd niet denk ik!

8. Mindy26

Mindy26 Bekend lid

11 feb 2014
    977
    413
    63
    Vrouw
    Het is niet contstant wazig hoor. Meer de zijkanten en ver weg. Maar ik heb in het Z-H met druppels gemeten dat zou toch bijna niet verkeerd kunnen gaan? Ik geef het echt twee weken de tijd maar het is wel rot dat wennen..

9. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Klopt, dat zijn druppels die je oogspieren tijdelijk 'verlammen' waardoor jij niet meer kan scherpstellen. Dat is je echte sterkte. Ik heb destijds niet meteen deze volle sterkte in mijn bril gekregen, dus ik kan me voorstellen dat jij nu behoorlijk moet wennen.

10. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Mijn ex had +3 en moest ook erg wennen in het begin. Na een paar weken kon hij niet meer zonder bril.

11. IkTara

IkTara Actief lid

13 mei 2011
    190
    63
    28
    Ik had ook in de winkel niet veel en in het ziekenhuis met druppels +4 en +4,5. (De ogen hebben dan idd steeds hard gewerkt om alles bij te stellen) Toen ik net de bril had dacht ik nooit te zullen wennen, wat een ellende. Alles draaide en vervormde en volgens mij zag ik soms ook wazig hoor. Maar tis idd doorzetten en steeds weer opzetten! En dan kun je binnen no time niet meer zonder hahaha. Ik schrik er nu soms van als ik zonder bril probeer te lezen houd ik het op een armlengte voor me en dan kan ik het nét lezen. Ik ben blij met mijn bril!

12. Piep2016

Piep2016 Fanatiek lid

30 apr 2016
    1.408
    952
    113
    Ik heb maar een minimale + afwijking maar wel een cilinder erin, inmiddels heb ik hem nu twee jaar en ik ben nog steeds niet gewend...heb denk ik te weinig doorzettingsvermogen terwijl ik echt wel een groot verschil merk als ik hem op heb :oops:

Deel Deze Pagina