Hallo , ik wil zwanger worden samen met mijn vriend ik ben 24 hij is 32 bijna 33 en hij wil het liefs na zijn 35 toch niet meer aan kinderen beginnen. We zijn 5 maanden samen en hebben een heftige periode achter de rug ik was hier voor getrouwt met een man die achteraf alles gelogen bleek te hebben en daar na 8 weken getrouwt te zijn achter kwam . Dus ik ben in scheiding gegaan dat is inmiddels 1 groot gevecht geworden maar samen met mijn ventje kunnen we dat wel aan hij zit in de schuldsanering dus we hebben niet zo veel te makken. Maar genoeg om gewoon de kinderen te geven wat ze nodig hebben we woonen lekker en we zijn glukkig en genieten van de kleine dingen in het leven. Ik heb al 2 kinderen die gelukkig zijn en lekker groeien en waar ik trots op ben 1tje gaat over 2 weken naar de bassisschool en de andere al weer naar de peuterspeelzaal spannend ! Deze kinderen zijn natuurlijk mijn alles maar ze waren ongepland. Verkeerde anticonceptie bij een verkeerd lichaam kwamen we achter bij de huisarts geeft niet ik was 19 toen en nog niet echt aan kinderen toe desondanks ze zijn er en ze waren welkom. Ik heb toen veel alleen gedaan om dat hun vader niet achter hun komst stond! Nu ben ik 24 en gek genoeg lijkt het wel of me eierstokken beginnen te klapperen en wil ik graag een gepland kindje en alles van voor af aan bewust mee maken met iemand waar van ik hou. Ik had er eigenlijk nog niet veel over gezegt maar hij had het er stiekum toch ook wel over. Nu hebben we dus toch besloten om maandag het spiraaltje er uit te laten halen er spannend! Ik ben heel bang voor de reactie van andere mensen ook al weet ik dat ik me er niks van moet aan trekken toch doe ik het automatiche. Bang voor de reactie van mijn ouders nog maar kort bij elkaar schuldsanering klinkt al gauw als allarm natuurlijk voor ouders maar we zijn gelukkig ook met weinig. Mijn kinderen zijn gelukkig en genieten van de kinderboerderij en tikkertje spelen in het bos. Dus wij vinden het helemaal niet erg het met minder te doen en wat extra te moeten in leveren voor nog een kindje. ik heb er ook met me vriendin over gesproken want ik moest het kwijt en goed de voors en tegen af gewogen en stel dat het niet in 1x lukt en het tijd nodig heeft dan zijn we blij dat we optijd begonnen zijn. en dan nu de vraag hahah zal ik het me ouders zeggen dat ik er mee bezig ben zo dat ze nu kunnen moperen en ik dalijk niet alles over me heen krijg als ik zwanger ben" of zal ik eerst lekker gaan genieten met mijn mannetje dat we hebben besloten de stap te nemen en me ouder pas in lichten als het echt zo ver is. Daarbij heb ik nog iemand waar van ik niet weet of ik het nu aan haar moet melden een goede kennis is al eenige tijd bezig en daar lukt het niet bij eigenlijk vind ik dat ik moet zeggen dat wij ook gaan proberen maar ben bang voor haar reactie om dat het niet lukt wat als ik eerder zwanger ben dan haar dat zou ik zo naar voor haar vinden! nou dat wast wel eigenlijk liefs esther 8)
Ik vind niet dat je het moet delen met mensen. De beslissing om proberen een kind te krijgen vind ik zo intiem. Het is toch heerlijk om samen alvast weg te dromen en wie weet duurd het nog een tijdje voordat het lukt en zijn jij en je vriend langer bij elkaar en staan steviger in de sanering. En als het wel snel lukt is het toch veel leuker om het feestelijk te vertellen?
Lieve Blom, Deze kennis/vriendin vind het alleen maar hartstikke leuk dat jullie voor zo`n klein hummeltje gaan. Jullie zijn een hartstikke leuk stel en het zou een schande zijn als jullie dat mooie chocolade bruin en melkwit niet met elkaar zullen mengen LOL Wat betreft de mensen wel of niet inlichten. Zou ik lekker even mee wachten. Eventuele negatieve reacties zitten jullie helemaal niet op te wachten en zal niet bevordelijk zijn voor de aankomende zwangerschap. Het is jullie keuze en jullie leven en jullie weten zelf wel het beste wat jullie met je leven willen. Als je het kwijt wil, vertel het dan aan mensen waarvan je het zeker weet dat ze het leuk vinden en de rest komt wel als het zover is. Dit is leuk nieuws waar je enthausiaste reactie op moet krijgen en geen berichten dat jullie niet goed bezig zouden zijn. Dus ik zeg: Huppa, die spiraal eruit, goed klussen en lekker zwanger zijn Liefs Kweb
Vind ik ook. Als je eenmaal zwanger bent, kun je het snel genoeg vertellen. Zou het verder met niemand delen, hou het lekker voor jezelf.
Hihihi, je goede kennis heeft je gevonden! Ik zou het ook nog even niet vertellen. Het is juist zo heerlijk om dat geheimpje met je man te hebben. Ik wens jullie heel veel geluk!
hahaha kei leuk dat de kennis het weet kwam er achter dat ze ook hier zat van alle forums die er zijn "heb ik toch maar goed uit gekozen "hahaha lol nou jah hebben we wat te delen gezellig toch . Inderdaat met de rest wachten we nog maar even..! tis net zo lekker om een beetje weg te dromen over straks en later hahaha. groetjes esther