Hoe lang zwanger, cyclus onbekend!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mojs, 7 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mojs

Mojs Lid

29 jan 2009
    19
    0
    0
    Hallo,

Ik wilde vragen of dat iemand weet of de duur van je cyclus afhankelijk is van het feit hoe lang je zwanger bent. Of is alleen de eerste dag van de laatste menstruatie van belang? O ja, telt een pilmenstruatie dan ook mee (ben namelijk meteen zwanger geworden!). Dit vanwege het volgende:

Na het stoppen met de pil (31 dec) ben ik 3 januari ongesteld geworden, dus in de stopweek. De week erna heb ik sex gehad en 29 januari positief getest! Ik ben dus meteen zwanger geworden en heb dus geen cyclus waar ik vanuit kan gaan. Hoe lang ben ik dus zwanger?

Dank je wel alvast!

Liefs,

Mojs

2. djezelf

djezelf Fanatiek lid

13 apr 2006
    2.224
    0
    0
    omg. schagen
    Hihi

tja geen idee dan, dat kan alleen een echo uitwijzen.
    Maar....gefeliciteerd nog!

3. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

idd een vroege termijnecho vragen bij de verloskundige ;)

gefeliciteerd :)

4. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Je hebt nu die nieuwe zwangerschapstesten van clear blue, die geven aan hoe lang je zwanger bent (tot een paar weken overtijd, geloof ik).

Geen idee hoe betrouwbaar het is - want er zit natuurlijk een marge in het HCG - maar je kunt t proberen!?

5. cherryl

cherryl Fanatiek lid

27 jan 2009
    2.923
    0
    0
    hoi mojs,
    ik had precies hetzelfde.. ben na mijn laatste pil menstrustie zwanger geraakt... en de echo wees ook uit dat de zwangerschap geteld word van de eerste dag van de laatste menstruatie, dus je kunt ervan uitgaan dat je vanaf 3 januari zwanger word genoemd... maar een echo wijst natuurlijk alles uit!

6. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Vandaag 5 weken als je uitgaat van de laatste dag van je laatste menstruatie!
    Gewoon morgen even een afspraak maken met de verloskundige voor de eerste afspraak en termijnecho (tussen 6 en 12 weken). Dan bepalen ze aan de hand van hoe groot je kindje is hoe lang je werkelijk zwanger bent!
    Ik was ook niet lang na het stoppen met de pil zwanger en had een onregelmatige cyclus, maar toch zijn ze met de termijnecho uitgekomen op maar 1 dag verschil met de 1e dag laatste menstruatie!

7. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    De vk heeft bij mij met de echo gekeken hoe lang ik ong. zwanger ben. Dit kwam bij mij precies goed uit. Het enige wat zij doet is de uitgerekende datum met een paar dagen verlengen ivm de onregelmatige cyclus.
    Maar ik neem aan, dat bij een volgende echo je alweer beter kunt zien hoe lang je zwanger bent...

Deel Deze Pagina