Hoi hier nog even een vraagje :Mijn huisarts vertelde mij 2 weken geleden dat ik ongeveer 6 weken zwanger was maar ik heb zo,n buik zegt iedereen dat ze allemaal denken dat ik al veel langer ben als nu 8 weken .Ik vertelde de huisarts dat ik op 23 mei mn laaste dag van mn opoeperiode had gehad maar veel mensen twijfelen nu juist of het geen innestelingsbloeding is geweest en dat ik al veel verder ben .Zou dat kunnen (duurde gewoon een week!!!) vriendelijke groetjes en liefs , Jeny
Als t gewoon een week duurde, denk ik van niet. Ik liep met 8 weken ook al in positiekleding hoor! Als je zelf toch denkt dat je langer zwanger bent, kun je dat altijd bespreken met je verloskundige, misschien kun je dan eerder een echo krijgen.
In het begin van je zwangerschap heb je vaak ook last van een gezwollen buik. Dit komt dan door je darmen. Maar wat Daphne al zegt: als je echt twijfelt overleg dan even met je verloskundige, mogelijk kun je dan inderdaad eerder terecht voor een echo. Dan weet je het zeker. In ieder geval hartelijk gefeliciteerd met je zwangerschap! Groetjes, Ramona
Je kan altijd vragen aan je huisarts voor een spoedecho heb ik ook gedaan.. volgende dag naar het ziekenhuis gebeld... en zelfde dag nog een speodecho gehad toen hebben precies uitgerekent hoever ik was... wel vervelend een inwendige echo maar je hebt wel meer zekerheid..! ik bleek 7 wkn en 5dgn te zijn
Ook ik denk dat ik langer zwanger ben dan wat er uitgerekent wordt. Heb een opgeblazen buik en kleren zitten niet lekker meer. Maar goed, morgen ga ik bellen met de vk en maak ik een afspraak. Helaas pas als ik 9 of 11 weken ben.
Het weefsel van je darmen wordt door de hormonen weker en daardoor is je hele darmflora anders. Ik had serieus met 7 weken al een positiebroek aan. Maar het zijn gewoon mijn darmen geweest die zo opgezwollen waren. De echo kwam uiteindelijk overeen met de uitgerekende data van de vk.
Heb net de vk gebeld en zij zegt dat ik toch echt 5 wk ben nu. Ze heeft mij een paar vragen gesteld, waaraan ze dat kon herleiden. De opgezwollen bellie is van de darmen en de maag zei ze. Door de hormonen zijn je darmen en maag wat van slag, waardoor ze anders werken. Heel normaal dus. Ik heb 31 juli afspraak met de vk, ben dan 8 wkn en 3 dgn....