Hoi meiden Het is iets dat ik me afvroeg. Ze zeggen toch hoe ouder je wordt als vrouw die zwanger wil worden, hoe langer het kan duren, zeker vanaf de 30 en al helemaal vanaf 35. Maar ik had mijn eerste menstruatie al op mijn 10 jaar, dat maakt dat ik nu volgens de natuur al op mijn 35 jaar kan zitten(ik ben nu 30) tegenover iemand die pas later is beginnen menstrueren bv op 15. Heeft iemand hier al eens iets over gelezen of zelf ervaren? Ergens zou het me logisch lijken dat het bij mij iets langer kan duren, wij zijn nu aan de elfde maand begonnen..MIjn man heeft bovengemiddelde zaadkwaliteit dus aan hem zal het zeker niet liggen.. XXX
Dat heb ik me ook afgevraagd, ik was ook een vroege met net 10 jaar. Ik was snel zwanger. Het heeft met veel dingen te maken, maar ik heb nog nooit gehoord dat dit uitmaakt. Heb je het wel eens aan je behandelend arts/gyn gevraagd? En volgens mij is het ook niet zo dat je eerder de overgang in gaat ofzo, mijn moeder was ook vroeg, en die is keurig volgens boekje de overgang ingegaan. Het gaat gewoon om je leeftijd voor zover ik weet. Volgens mij is het wel mogelijk zorgelijk als je heel erg laat in de puberteit bent gekomen (vanaf 16 ofzo).