Hallo, Ik had een vraagje? Ben vandaag 17 weken zwanger en mijn baarmoeder zit al 1 vinger boven mijn navel. Nou hoorde ik al dat dat aan de grote kant was, maar dit is mijn 3de goede (heb 2 miskramen gehad) zwangerschap. Las daarover dat alles al een keer is opgerekt en dat het dan wat sneller groeit allemaal. Heb overgens wel ontiegelijke bandepijn s'nachts, iets wat in veel mindere mate had bij vorige zwangerschappen. Kan nu s'nachts bijna niet draaien zonder een gil te geven. Maar is het nu zo dat alleen de bm groter is of bestaat het dat het kindje ook groter is? Misschien een rare vraag, maar was even benieuwd, heb pas 5 januari 20 weken echo en dan meten ze het kindje pas weer. Alvast bedankt. Groetjes, Claudia
Hoi Claudia, het is inderdaad niet raar dat je baarmoeder lal hoger zit als het niet je eerste (goede) zwangerschap is. Met name in het begin loop je dan vaak voor op schema, maar dat geeft niet. Je baarmoeder is vaak wel een stuk smaller en de ruimte ondr je navel zal de komende weken eerst worden gevuld dan dat ie eerst weer de hoogte in groeit. Die pijnen die je hebt hebben hier inderdaad wel mee te maken, want de banden die met de lengte meegroeien worden wel even sneller opgerekt dan de andere keren. Probeer goed met kussen onder je buik te werken en neem een lekkere kruik mee naar bed. Groetjes Brigitte