Toch even in de groep gooien, want ik ben er toch wat onzeker over. Ik ben bijna 5 weken zwanger, weet het sinds een week. Al vanaf een week voor ik ongesteld zou moeten/kunnen worden, begonnen er steken in mijn buik, na een week bleek ik zwanger te zijn, maar de steken blijven. Soms denk ik dat het mijn darmen zijn, toen dacht ik mijn blaas te voelen, maar het blijkt geen blaasontsteking te zijn. Soms lijkt het op menstruatiepijn, maar meestal zijn het flinke steken aan de linkerkant van mijn buik. Ik maak me daar best zorgen over. Alles schiet door mijn hoofd met als meest ernstige gedachte dat het een buitenbaarmoederlijke zwangerschap kan zijn, in bijvoorbeeld mijn linkse eileider. Heeft iemand ervaring met deze pijnscheuten? (ik heb al een zoontje van bijna twee en heb dit bij die zwangerschap niet gehad, wel rekpijnen natuurlijk en nog veel meer andere pijntjes, maar dit voelt echt pijnlijker en vreemder).
Ja, wil ik ook gaan doen, maar wacht nog even een weekje af. Een echo is toch pas zinvol vanaf 6 weken, daarvoor is nog niets te zien. Als de pijn erger wordt, ga ik eerder. Ik heb op sommige sites gelezen dat het niet persé iets hoeft te zijn om je zorgen om te maken, dat het voor kan komen, hoop dat ik hier mensen tref die die ervaring ook gehad hebben... en anders inderdaad, naar huisarts, bedankt voor je reactie.
Ik weet nog van mijn eerste zwangerschap dat ik vreselijke steken/krampen in mijn baarmoeder had ( lijkt op de eerste weeen weet ik nu) rond 5 a 6 weken. Ik kon zelfs een keer niet eens meer van de bank komen van de pijn. Ging na 2 weken pas over. Bij mijn zoon had ik dit niet. ( toen was ik misselijk, ook geen pretje) Ik herken het dus zeker van mijn eerste zwangerschap