Hoe lang zwanger?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Jess1986, 9 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jess1986

Jess1986 Actief lid

28 sep 2011
    117
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is gelukt! Vanmorgen een positieve test in handen. Hartstikke blij natuurlijk omdat het pas de tweede ronde is. Heb dus alleen geen flauw idee hoe ver ik ben. Mijn eerste ronde was namelijk 46 dagen maar ik heb geen flauw idee wanneer ik mijn eisprong heb gehad in de tweede ronde. Iemand een idee?

2. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Gefeliciteerd, had je al eerder een test gedaan die nog negatief is?

Je kunt ook een digitale cb met conceptie indicator halen bij de drogist. Die geeft aan de hand van de hoogte van je HCG hormoon een indicatie hoe lang je zwanger bent.

3. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Allereerst Gefeliciteerd met je zwangerschap!!!

Misschien een cb test kopen met tijd indicator... voor ons is het op deze manier ook koffiefik kijken;)

Zeker in het begin kan een cyclus wel eens schommelen.....

En maak gelijk een afspraak met een vk in de buurt....

4. Jess1986

Jess1986 Actief lid

28 sep 2011
    117
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zal straks even naar de Kruitvat lopen dan. Misschien wel een idee inderdaad om zo'n test met indicator te kopen inderdaad. (Dat ik daar zelf nog niet opgekomen ben.)

Heb een week geleden op maandagmiddag een test gedaan en die was helemaal wit. Had wel veel gedronken en het was dus geen ochtendurine. Vanmorgen dus een positieve test. Nog niet zo donker als de teststreep maar hij stond er wel gelijk en is heel duidelijk te zien.

Bedankt voor jullie reacties!

5. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Wanneer je vorige week nog omo-wit testte en nu niet super duidelijk, dan mag je er van uit gaan dat je nog niet heel erg lang zwanger bent. Ik verwacht zo rond de vier weken.
    Ik zou dit ook gewoon aangeven bij de VK, dat je dus niet weet hoelang je zwanger zou kunnen zijn.

6. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Inderdaad als je test nog niet helemaal knal is en vorige week nog helemaal wit dan ben je nog niet heel lang zwanger en zul je maximaal tussen de 4 en 5 weken zwanger zijn nu.

De digi zal waarschijnlijk 1-2 of 2-3 aangeven in dat geval. Met een test die nog niet knal is zal het geen +3 zijn.

7. Jess1986

Jess1986 Actief lid

28 sep 2011
    117
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb net een test gehaald met indicator. Ga hem over een paar dagen doen, denk ik. (Ik ben een enorme schijterd, haha...)

Bedankt voor jullie reacties. Ik verwacht zelf inderdaad ook dat het rond de 4/5 weken zit omdat het vandaag een week na NOD is. (Afgaande op mijn vorige cyclus.) Maar omdat ik van die lange cyclussen heb, kloppen die berekeningen op internet volgens mij niet. Vandaar dat ik echt aan het twijfelen ben.

Oh ja, heb zojuist even die test in mijn album gezet. Misschien dat jullie er iets zinnigs over kunnen zeggen.

8. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Het lijkt inderdaad op een prille test. Maar ik zou niet langer wachten met de indicator. Je wilt toch juist graag weten hoe lang je zwanger bent? Des te langer je wacht des te minder duidelijkheid zal die test je nog geven. Immers sommigen testen bij 4,5 week zwanger al +3 en dan weet je nog niets zeker.

Beste doe je die test wel morgen al, als die dan 1-2 of 2-3 weken aangeeft weet je zeker dat je niet langer dan 5 weken zwanger bent en kun je dat een vk er ook bij vertellen als je belt voor een afspraak.

9. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

30 nov 2009
    2.518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    De berekeningen op het internet gaan uit van de 1e menstruatie dag. En van een gemiddelde 28 dagen cyclus. Dus als jouw cyclus bijvoorbeeld 42 dagen is kan je er 14 dagen aftrekken van de tijdsduur of bij optellen bij de uitgerekende datum.

10. carrolyn

carrolyn Fanatiek lid

30 jan 2011
    2.770
    1
    0
    GEFELICITEERD!!!!

of een testje met indicator kopen en even naar de VK die kunnen het je vaak ook nog wel vertellen.

11. tulip

tulip Niet meer actief

ik denk dan ook een week of 4 als je vorige week nog een negatieve test had.

Mag ik je 1 tip geven?? Ik zou niet te vroeg naar de vk gaan. Ik ben vorige week dinsdag geweest, ook geen idee hoever ik was, omdat ik hiervoor een cyclus van 83 dagen gehad heb. Daarom mocht ik van de vk meteen komen. Ik doe het nooit meer mocht het nog voorkomen. Ik was nog zo vroeg zwanger dat er nog niks te zien was. Nu kan ik over 2 weken weer komen, maar ben vanaf ik daar geweest ben er gewoon niet gerust op omdat er niks te zien was. Als ik 2 weken later was geweest had ik ws meteen een vruchtje gezien en ben nu gewoon hopelijk ongerust voor niks.
    Dus ik zou zeker nog een week of 2 a 3 wachten met je eerste echo.

12. Jess1986

Jess1986 Actief lid

28 sep 2011
    117
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb vanmorgen de test met indicator gedaan. Er kwam 2-3 te staan dus volgens de verpakking 4-5 weken. Wat hier al gedacht werd dus. Dat ding deed er trouwens echt superlang over, zat helemaal te stressen op de wc maar uiteindelijk gelukt dus.

Heb afgesproken met vriendlief om volgende week maar eens de verloskundige te bellen. Eerst zelf maar even rustig aan het idee wennen enzo. Het voelt nog niet echt hoor. Gewoon even kijken hoe het deze week gaat en hoe ik me voel. Wil ook zeker niet te snel gaan, daar krijg je inderdaad alleen maar stress van. Nu voorlopig ook geen testen meer doen. Wat een gedoe zeg! Had verwacht dat ik tot rust zou komen wanneer het gelukt zou zijn maar niets is minder waar.

Deel Deze Pagina