met hoeveel cm ontsluiting mag je nog naar huis toe (zonder weeen)

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door OemRomaissa, 25 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. OemRomaissa

OemRomaissa Actief lid

7 jun 2011
    396
    0
    0
    zeeland
    vorige week heb ik een nachtje in het ziekenhuis doorgebracht ivm weeen, ik had toen 2 cm ontsluiting

vannacht weer een nachtje in het ziekenhuis doorgebracht en ik heb nu 4 cm en tijdens een weee komen de vliezen naar buiten toe, maar ze zijn nog niet gebroken

en het ziekenhuis breekt ze ook niet omdat ik 35.5 ben

maar beginnen de weeen langzaam weer te komen en ik moet bellen als ze 1 uur lang aanhouden

maar stel je voor dat ik dan 5 of 6 cm heb en dat het dan weer stopt, ga ik dan weer naar huis toe?

De gyn zei dat hij pas de vliezen zal breken met 7 cm

dus word ik dan echt nog naar huisgestuurd met 6 cm? is dat normaal?

2. beautevil

beautevil Fanatiek lid

23 dec 2011
    2.156
    1
    38
    in het oosten !!
    Hee, wat verwarrend allemaal. Misschien kan je deze vraag stellen aan de vk hier op het forum? Geen idee hoe ze dat doen.

Hou je het nog een beetje vol dan met dit weer ?

3. Chaii

Chaii Niet meer actief

Denk dat je echt bij een vk moet zijn hiermee.
    Die van mij prikte mijn vliezen al door met 4cm, maar ik was toen ook 41+4 weken zwanger.
    Ik heb geen idee hoelang ze je met 35 weken door laten lopen.

4. stampvamp

stampvamp Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    Denk dat dit idd met je termijn te maken heeft want ik was 41 plus 5 weken en ze heeft een cm geforceerd en toen vliezen gebroken omdat ze wilden dat ik onderhand ging bevallen.. en lees wek vaker dat ze vliezen met n paar cm breken. ik denk dat ze bij jou puur wachten tot t goed doorzet voor ze die keus maken. wel heftig met dit weer hoor.. sterkte met wachteb

5. lisa123

lisa123 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.410
    0
    0
    Mij gingen ze met 4cm naar huis sturen, volgende morgen hebben ze mijn vliezen doorbroken (39.4weken)

6. bagheera

bagheera Bekend lid

2 aug 2011
    746
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vermoed (maar weet het niet zeker) dat ze je dan houden in het ziekenhuis. Vaak is dat protocol voor de 37 week toch? Vind het eigenlijk wel raar dat ze je naar huis sturen?

7. OemRomaissa

OemRomaissa Actief lid

7 jun 2011
    396
    0
    0
    zeeland
    zoals ik al zelf vermoede, werden de weeen gisteren weer heftiger, heb weer tot half 2 vannacht in het ziekenhuis gezeten

ze snappen het zelf ook niet, ze zeggen als we naar jouw en je ctg scan kijken zien we een vrouw die heftig aan het bevallen is (ik heb zulke weeen dat ik niet weet waar ik het zoeken moet) maar er komt niet meer ontsluiting dan 4 cm

dus ik mocht blijven voor zo bethedine prik of naar huis toe met een slaappil

ik heb deze week al 4 keer in het ziekenhuis gezeten dus ben ik naar huis gegaan met de pil
    heb gelukkig erg fijn geslapen

gisteren nog een keer gevraagd wanneer ze me wel helpen en dat zou pas zijn bij week 38

tenzij is nu rond de 6/7 cm kom, dan mag ik niet meer naar huis toe

ik heb aangegeven dat ik het wel een beetje eng vind want stel je voor dat ik thuis ineens veel ontsluiting krijg
    toen hebben ze gezegd mocht je ineens persdrang krijgen dan sturen we een ambulance met een vk naar je huis toe om je te laten bevallen en je vervolgens naar het ziekenhuis te sturen

(dat is echt afgesproken dat ze dit zullen doen en ze hebben dit genoteerd,) nou sorry dan vind ik het helemaal eng, alsof ze het zelf verwachten ofzo

ze zeggen ja want bij een 2de kindje kan het ineens super snel gaan vanaf 4 cm, nu scheelt het dan ik zelf maar 10 min van het ziekenhuis (wkz) vandaan woon dus er snel ben en ik ben iemand die ook nooit lang wacht met bellen

mijn dochter is geboren met 36.2 (ander ziekenhuis) en daar zette de ontsluiting ook niet door dus hebben ze met 5 cm mijn vliezen gebroken

ik begrijp best dat ze willen afwachten maar ik ben onderhand een zombie geworden

8. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Wat een %^%^& situatie!
    Heb bij mijn zoontje met 34 weken weeen gehad, die zette helaas ook niet verder door met ontsluiting maar op het ctg paste die weeen niet meer. Het is dat ze na 2 dagen afzakte anders hadden ze mij wel ingeleid. De gyn vond de situatie namelijk onmenselijk. En vanaf 34 weken remmen ze ook niet meer.
    Uiteindelijk nog 2 keer voor nop naar het ziekenhuis gereden met weeenstormen, maar elke keer zette het niet door. De afspraak was dat ik met 37 weken zou worden ingeleid. Begrijp dus niet waarom ze jou tot 38 weken laten wachten?

En niet vervelend bedoeld maar een vk mee sturen met de ambu heb ik nog nooit van gehoord. Dat doen ze in mijn zh niet. Er is deze zwangerschap wel een speciale afspraak gemaakt met de normale vk die hier om de hoek zit, dat mocht het plotseling erg snel gaan, zij met ons meegaat naar het zh.

Sterkte in elk geval en ik hoop dat de weeen stoppen of dat de boel doorzet!

9. OemRomaissa

OemRomaissa Actief lid

7 jun 2011
    396
    0
    0
    zeeland
    ik trek het ook echt niet meer! ben deze week 1 kilo afgevallen door alle spanning en constant pijn, maar het is niet zeker of ze me willen helpen met 38 weken, het was een 'misschien' er zijn geen duidelijke afspraken gemaakt

ik heb pas volgende week do een afspraak op de poli en dan ga ik het eisen, of ze moet me maar strippen ofzo

over dat ambulance, mijn vk en het ziekenhuis (wkz) is 1. hun doen geen thuisbevallingen en komen ook niet naar je toe als je weeen heb, vandaar dat ik elke keer daar heen moet, mocht het toch thuis 'verkeerd' gaan dan zouden ze dus die ambulance met een vk kunnen sturen, want alles is daar van hun zelf
    (al heb ik er ook zelf nog nooit van gehoord, en hopelijk krijg ik daar ook geen ervaing mee :D )

ik hou me maar een beetje vast aan de 37 weken, dan kan een andere vk thuis mijn vliezen misschien doorprikken als ik weeen heb (thuisbevalling doen weer andere vks dan de mijne)

10. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

Ik zou zeker proberen om je kindje tot week 37 bij je te houden ookal heb je daar natuurlijk geen zeggenschap over haha. Maar zou daarna echt wel aandringen op inleiden of vliezen breken dat zou bij jou genoeg moeten zij als ik het zo lees. Straks ben je uitgeput en kan je de bevalling niet meer goed aan.

Wij hebben in het ziekenhuis ook het beleid dat als je bevalling snel gaat ( bij mij 1,5uur voor de eerste) dat de ambulance komt met een vk die de bevalling doet. Ik ben zelf ook heel erg bang dat dit bij ons nodig zal zijn.

Sterkte en zet hem nog even op!

Deel Deze Pagina