Hoe lang zwanger?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by lien2, Jan 8, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lien2

lien2 Nieuw lid

Jan 8, 2014
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste mevrouw,

Ik ben sinds juli gestopt met de pil met de wens om zwanger te worden en ik had een heel regelmatige cyclus van 30 dagen. Mijn laatste menstruatie begon op 26 November 2013. Ik moest weer ongesteld worden op 26 December, ik had een early predictor gedaan ivm met de kerstdiners en een lekker wijntje erbij, deze was negatief, weer niet gelukt dachten we, jammer. Toch bleef mijn mentruatie uit en ik heb om de twee dagen steeds gestest en steeds negatief, huisarts gebeld met oudjaar en deze gaf aan dat waarschijnlijk mijn cyclus gewoon langer was dat ik gewoon moest afwachten op mijn menstruatie. Ik heb dus wel gezellig alcohol gedronken met de feestdagen en vakantie. Afgelopen maandag teste ik dan toch ineens positief! Blij, maar maak me nu toch zorgen om de alcohol die ik heb gedronken. Hoe lang ben ik nu zwanger? als je voor het eerst positief test ben je dan maximaal 2 weken na bevruchting en dus 4 weken zwanger of kan het toch zijn dat ik 5,5 bijna 6 weken ben? en heb ik nu een grotere kans dat het mis gaat ivm de alcohol die ik heb gedronken, niet zoveel dat ik aangeschoten of dronken ben geweest, maar toch een aantal glazen champagne en wijn. (ik weet het, had ik niet moeten doen)

Alvast bedankt voor je reactie!

Groeten lien

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

geen zorgen meer om maken, het was in een vroeg stadium, en gedane zaken nemen geen keer.
    Er was nog geen bloedcontact toen, dus dat scheelt.
    Maar vanaf nu echt niet meer doen.

Goede zwangerschap gewenst! Neem je foliumzuur?

Mirjam

3. lien2

lien2 Nieuw lid

Jan 8, 2014
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste Mirjam,

Bedankt! ja ik neem elke dag foliumzuur en drink geen druppel meer.

Als je voor het eerst positief test ben je dan 2 weken zwanger of kan dat ook langer zijn?

Alvast bedankt!

Groeten lien

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    hoi Lien

als je test op de dag dat je je ongesteldheid verwacht en je test is positief dan ben je 4 weken zwanger. ( eigenlijk 2, gerekend van je bevruchting maar je rekent nu eenmaal vanaf de eerste dag laatste menstruatie.)

Mirjam

5. lien2

lien2 Nieuw lid

Jan 8, 2014
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste Miriam,

Het gekke is dat ik een hele regelmatige cyclus had van 30 dagen en nu pas na 11 dagen na mijn verwachte menstruatie positief heb getest, ik heb gisteravond een test maar gedaan die aangeeft hoe lang geleden de bevruchting heeft plaats gevonden. Deze gaf 1-2 weken aan, dus 3-4 weken zwanger, als ik kijk naar mijn laatste menstruatie (26/11/13) en mijn cyclus van 30 dagen zou ik 5-6 weken zijn. Ik ga dan nu maar uit van 3-4 weken.

Bedankt voor je reacties.

Groeten Lien

6. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    hoi

uiteindelijk zal de echo aangeven hoe lang je precies zwanger bent.
    Kan best zijn dat je eisprong dit keer later was en dat je iets korter zwanger bent.

Mirjam

Share This Page