Wanneer alles voor de baby gaan regelen? Bv. Kraamzorg & kinderdagopvang

Discussion in 'Zwangerschap' started by MissVanna, Mar 13, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MissVanna

MissVanna Lid

Feb 29, 2016
    47
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,
    Op internet staat bijv dat je zo snel mogelijk;
    Kraamzorg & kinderdagopvang moet regelen.

Bij hoeveel weken hebben jullie dit gedaan?

2. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

Oct 12, 2015
    3,438
    1,423
    113
    Female
    kraamzorg is bij ons in de buurt inschrijven voor 16 weken zwanger zijn. kinderdagopvang zou ik niet weten dat is bij ons ook niet nodig ivm mijn ziekte waardoor ik thuis zal zijn.

3. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

Jul 13, 2015
    2,576
    907
    113
    Kinderopvang tegenwoordig niet meer zo snel! Staan vaak geen wachtlijsten.
    kraamzorg rond de 15 weken is volgens mij het advies.

4. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

Mar 15, 2012
    4,592
    20
    38
    Female
    Noord Holland
    Kinderopvang ligt een beetje aan de dagen dat je nodig heb. Teminste dat merkte ik hier.
    Heb na de 20 weken echo dit geregeld en toen zaten ze al vol voor de donderdag dus heb mijn dagen om gegooid. Uiteindelijk net voor het einde van mijn verlof werd ik gebeld dat de donderdag een plekje vrij was aangezien er een kindje ging verhuizen en dus ook daar weg ging. Dit was bij mijn oudste. Nu wisten ze het natuurlijk eerder dus ook eerder geregeld.

Kraamzorg heb ik voor de 12 weken geregeld dit werd ook door mijn verzekering gezegd. Deze zwangerschap iets later gebeld geloof rond de 14 weken.

5. Toet85

Toet85 Actief lid

Jul 9, 2015
    459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kdv is zeer afhankelijk van de plek waar je woont en bij welke organisatie je wil. Ik zou daarom wel zsm je laten informeren, afspraak maken om een keer te kijken etc (na de 12 wkn zou ik doen) Ma/di/do zijn de meest populaire dagen en zitten als eerste vol. Ik zou zeggen, het kan maar vast geregeld zijn....

En kraamzorg is idd vaak voor de 16 wkn. En tja, ook dat kan maar vast geregeld zijn toch....

Fijne zwangerschap gewenst!

6. Esmyralda

Esmyralda Bekend lid

Oct 23, 2013
    673
    0
    0
    Ik heb de opvang net geregrld en kraamzorg een week of twee geleden. Bij de eerste alles geloof ik met 16 weken ofzo

7. lovelie

lovelie Actief lid

Oct 12, 2015
    294
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kraamzorg moest geloof ik voor 16 wkn... kdv geen id eigenlijk. ..maar dat verschilt echt per verblijf en regio denk ik.

8. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

Mar 26, 2015
    11,868
    5,107
    113
    Kraamzorg zo rond de 14 weken geregeld. Kdv is bij ons niet nodig dus geen idee

9. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Kraamzorg ingeschreven na de termijnecho en kdv na 20 weken echo. Wel al eerder even gebeld hoe het met wachtlijsten stond

10. femkes

femkes VIP lid

Jul 24, 2007
    9,088
    10,382
    113
    Bij de oudste zowel kraamzorg als kdv in de twee weken na de termijnecho. Deze en de tweede keer geen kdv nodig. Wel weer kraamzorg na de termijnecho. De kraamzorg garandeert zorg als je je voor de 20 weken aanmeldt. Omdat ik deze keer in de bouwvak (eind) beval is het wel handig om dat op tijd te regelen. Bij de oudste ook rond de vakantie uitgerekend, ook toen was de kraamzorg best even gedoe (ze hebben het fantastisch geregeld, maar iedereen moest een beetje moeite doen.)

11. Fullmoon

Fullmoon Actief lid

Jan 17, 2016
    172
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kdv geen ervaring mee.
    Kraamzorg heb ik met 8 weken ingeschreven. Ik wilde namelijk een ZZP'er, dus dan is het handig om er vroeg bij te zijn.

12. Annacatharina

Annacatharina Actief lid

Feb 15, 2014
    417
    4
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb beide na de goede termijnecho in gang gezet. Nu nog afwachten of kdv gaat lukken. Wij zijn gelukkig super flexibel met de dagen dus ik verwacht ben problemen. Kraamzorg kreeg ik twee dagen later een bevestiging, geen enkel probleem. Vergeet ook niet je kraampakket aan te vragen bij je verzekering, moest hier ook voor een bepaald aantal weken. Mits je er recht op hebt natuurlijk, is niet bij elke verzekering.

13. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

Feb 18, 2014
    2,325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kraamzorg met 14 weken geregeld. Kdv hangt heel erg van af waar je woont en of het grootschalig of klein is.
    Mijn twee oudsten zitten al een paar jaar op een hele gezellige kleinschalige kdv, ze gaan nu naar de bso maar die zit aan het kdv vast. Baby gaat ook naar deze kdv.

14. Kinderdagopvang kan hier niet eens, dan heb ik een sofinummer nodig van de baby en die krijg ik pas na geboorte haha.
    Kraamzorg had ik rond de 12 wk geregeld

15. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

Nov 13, 2012
    3,695
    2
    0
    Kraamzorg beide keren na de eerste echo geregeld.

Opvang, bij de eerste in mn verlof.. bij de 2e (en 3e) zo snel mogelijk :D

16. denanja

denanja Fanatiek lid

Nov 18, 2013
    3,636
    203
    63
    Weert
    kraamzorg moest hier ook voor de 16 weken dus na de termijnecho gedaan en wij gaan voor een gastouder maar wel via een bedrijf. weten nog niet of ze plaats heeft in aug. (horen we voor 1 april) anders hebben ze er nog meer in de buurt. was niet zo heel veel haast bij dus. is ook wel een grote organisatie.

17. Sorarocks

Sorarocks Bekend lid

Jul 9, 2013
    791
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik zou gewoon nu al bellen. Liever te vroeg dan te laat. Ik heb met 10 weken de kraamzorg en Kdv geregeld. Mijn zoon zit er al. Ik heb flex opvang nodig, dus geen vaste dagen. Ik moest het zsm regelen volgens hoofdkantoor Kdv. Beter dus te vroeg dan te laat 😄

18. Sorarocks

Sorarocks Bekend lid

Jul 9, 2013
    791
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat raar! Ik heb nu alvast een plekje gekregen. En de naam en de rest van de baby word ingevuld na de geboorte. En 1 maand voor start Kdv ga ik afspraken maken om te wennen etc

19. Toet85

Toet85 Actief lid

Jul 9, 2015
    459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vind dit ook wel erg raar. Het kdv wil toch ook weten waar ze aan toe zijn? En wat als ze geen plek hebben? Daar zit jij dan mee in je verlof....
    Errug raar als je het mij vraagt!

20. Niks raars aan hoor, hier is gewoon altijd plek. Geen wachtlijsten enzo. Ligt denk ik aan waar je woont. Ik vind t juist raar
    Om je kind al zo vroeg aan te moeten melden hahaha

Maar heb t ook niet nodig, dat scheelt... Wij hebben ons werk erop aangepast. Dat is heel fijn dat we dat kunnen. Zo hoeven ze niet naar t kdv.

Net als basisscholen, lees hier wel eens dat mensen kinderen al moeten inschrijven bij geboorte of als ze 2 zijn ofzo. Ben blij dat dat hier niet is. Hier is t kijken,
    Inschrijven en ze kunnen gaan..

Share This Page