En het spugen is weer begonnen..

Discussion in 'Zwangerschap' started by RAppel, Jul 22, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. RAppel

RAppel Fanatiek lid

May 2, 2014
    1,157
    192
    63
    Hallo

Momenteel 6 weken en 3 dagen zwanger van de derde en sinds vanochtend weer begonnen met spugen.
    Ik heb al twee dochters van bijna 5 en bijna 2 jaar. Ook tijdens die zwangerschappen enorm veel moeten overgeven. Medicatie werkte niet en de eerste 20 weken waren echt overleven.

Nu heb ik al met de gynaecoloog een behandelplan opgesteld voor het stoppen met de anticonceptie. Hij was het er gelukkig mee eens dat ik niet weer zo lang moest afzien. Dus Zofran in huis ipv postafene en primperan, direct opname bij 2 dagen geen eten binnenhouden, en prenatale kraamzorg.

Maar ik vind het eng. Kraamzorg kan hier niet altijd zijn, man werkt fulltime en ik heb 2 kinderen thuis. Ik heb jammer genoeg geen omgeving om op terug te vallen, dus dit wordt weer echt overleven.

Ook het nemen van Zofran beangstigd mij aangezien er meldingen zijn van een hazenlip bij het gebruik hiervan. Ik weet ook wel dat de gynaecoloog dit niet voorschrijft als hij het gevaarlijk zou achtten, maar toch.

Zijn er hier nog mama's die zo misselijk zijn en al 1 of meerdere kinderen hebben rondlopen? Hoe overleven jullie de dagen? Wat helpt jou?

2. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Hoi Rappel, balen zeg dat je weer misselijk bent! Over zofran is inmiddels al best veel kennis over het gebruik bij zwangerschapsmisselijkheid. Het wordt in meerdere landen veel voorgeschreven. Of de kans op een hazenlip idd groter is met zofran is een beetje de vraag. Men is er nog niet over uit of dat zo is. Er zijn meer studies die zeggen dat het niet zo is dan studies die zeggen dat dat wel zo is.

HG met 2 kids rondlopen lijkt me erg pittig! Je komt dan niet echt aan je rust toe wat het spugen ook niet bevorderd. Is er geen optie om opvang te regelen voor de kids? Bij een creche oid?

Evt kun je hier https://www.facebook.com/groups/516260578435716/ tips vragen. Daar zijn meerdere vrouwen die met dezelfde issues zitten.

3. RAppel

RAppel Fanatiek lid

May 2, 2014
    1,157
    192
    63
    Bedankt voor je antwoord. Ik had gehoopt dat het een derde keer zou uitblijven. Al wist ik natuurlijk wel dat de kans groot was dat het nogmaals terug zou komen. Gelukkig deze keer wel beter voorbereid qua medicatie en behandelplan.
    Ik slik ook al 4 mg foliumzuur wat normaal het risico op open ruggetje en hazenlip nog meer verkleind.

Mijn man zal gelukkig over 2 weken beginnen met nachtdiensten te draaien. Op die manier moet ik alleen een voormiddag overbruggen met de kinderen. Ze kunnen vanaf augustus ook weer naar de opvang (deze is nu in verlof). Dit zijn de dingen waar ik mij aan optrek.

Bedankt voor je uitleg over Zofran.

Share This Page