27 weken zwanger en heel veel harde buiken

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Ramoontje, 8 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Hoi Japke & Miriam,

Ik ben nu 27 weken zwanger en heb de laatste 1,5 tot 2 weken ontzettend veel last van (langdurig aanhoudende) harde buiken.
    Bij de laatste controle was mijn polsslag ook al vrij hoog, dus moet ik versneld terugkomen, maar ik mij nu toch wel extra zorgen. Ook omdat de aanhoudende duizelingen (waardoor ik nu extra in de gaten gehoueen word) nog steeds niet over zijn.....

Kunnen die harde buiken kwaad in deze fase van de zwangerschap? Of probeert mijn lichaam/de baby aan te geven dat ik nog (!) minder moet doen?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Groetjes,
    Ramona

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Ramona,

harde buiken kunnen in principe geen kwaad. Alleen als er een bepaalde regelmaat in komt kunnen het weeen zijn en dan moet je zeker bellen. Harde buiken kunnen een teken zijn van dat je te veel doet. Als je een paar dagen rustig aan doet moet het dan beter gaan. Blijf je je zorgen maken, neem dan contact op met je eigen verloskundige.

Mirjam

3. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Hoi Mirjam,

Bedankt voor je snelle antwoord.
    Aangezien het toch al allemaal niet van een leien dakje gaat :( zal ik morgen toch maar even contact opnemen met mijn eigen verloskundige, want nog minder doen (ik moest het al heel rustig aan doen) kan bijna niet.....ja, dan moet ik de hele dag in bed gaan liggen ;) .

We zullen zien.

Groetjes,
    Ramona

Deel Deze Pagina