lawaaimakers boven m'n hoofd

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mano82, 9 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Wat doe je in een situatie waarbij stress de overhand heeft en je jezelf voortdurend drukmaakt?
    Ik kan geen dag rustig thuis zitten zonder dat er voortdurend lawaai boven m'n hoofd is. Er wonen nieuwe bewoners, een bejaard koppel dat voortdurend thuis zit. Als ik goed luister hoor ik zelfs wat ze onderling zeggen :rolleyes:
    Ze lopen voortdurend over en 't weer, bijna 80 zijn ze maar abnormaal hyperactief. Ik word er helemaal chagrijnig van en praten met hen heeft geen zin, zelfs weten ze dat ik zwanger ben maar ze trekken zich daar niets van aan. De huisbaas zegt me dat ik dit met hen moet regelen.
    Ik zou nog 2 maanden van m'n zwangerschap en de rust willen genieten maar op die manier kan ik mezelf geen rust gunnen. Ik ben vorige week een weekend bij m'n ouders gegaan omdat het ondraaglijk werd maar ik kan dit toch niet elke week opnieuw doen omwille van die lawaaimakers.
    Ook maak ik me zorgen om de baby die toch ook wel voelt wat ik voel...
    Om terug rust te vinden, zou ik willen verhuizen maar dit kan ik niet doen zo dicht bij de bevalling...
    Wat zouden jullie doen in zo'n situatie?

2. mejon

mejon Bekend lid

12 apr 2006
    750
    0
    0
    secretaresse
    noord-brabant
    poeh, dat is een lastige situatie.
    praten met die mensen heeft dus geen zin?
    ik zou anders toch nog een keer naar ze toe gaan en aangeven dat je je rust echt hard nodig hebt mar dat je gewoon erg veel last hebt van geluiden die van hun afkomen.
    ik zou het gewoon nog eens proberen.
    en anders....zijn er meer mensen die last hebben van die mensen?
    anders samen met hun of alleen die andere mensen eens aan de deur laten gaan.
    misschien dat die mensen dan inzien dat je niet loopt te zeuren maar dat ze werkelijk veel overlast bezorgen.

succes.
    erg vervelende situatie.

mejon

3. Vincel

Vincel Niet meer actief

kun je niet met je partner een keer met ze praten.
    het is natuurlijk niet goed voor je om zoveel stress en irritatie te hebben door je bovenburen.

Als er niets veranderd hoort een huisbaas toch te bemiddelen dacht ik.

en anders moet de vloer/plafond beter geisoleerd worden.

hoe zat het met de overlast van je vorige bovenburen dan?

Ik wens je succes meid...en hoop dat er snel een goede oplossing komt.

4. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    Mag ik vragen wat je er mee hoopt te bereiken dmv met de mensen (oudjes) boven je te praten?

Zo te lezen woon je “gewoon” in een gehorig huis, en kun je alleen maar “blij” zijn dat er geen gezin met kinderen boven je woont….

Je zegt zelf al dat “als je goed luisterd” je zelfs kan horen wat ze zeggen, dus wat je ten eerste zou moeten doen is niet proberen te luisteren naar wat zij tegen elkaar vertellen, ik zou ook om de “aandacht” van boven weg te halen, wat lekkere (rustige) muziek opzetten waar je je op richt ipv je te richten of je ze weer “hoort” lopen of wat dan ook…

Je kunt van die mensen toch niet verwachten dat ze op de stoel blijven zitten of wat dan ook omdat je ze hoort en last van ze hebt….je weet zelf niet hoe het straks zal gaan als jij straks de kleine hebt, misschien heb je de pech dat je een “huilbaby” hebben dan kunnen en mogen zij van jou toch ook niet verwachten dat je baby stil is, of als jij straks meerdere kinderen hebt die het nodige geluid met zich mee brengt…

Het enige wat er over blijft als je je blijft irriteren is verhuizen, want dit is niet iets waar je bovenburen iets aan kunnen doen…tis aan jou om via de huisbaas te kijken naar hoe de boel geïsoleerd is, want daar ontbreekt het aardig aan als ik het zo lees vna je…..

En wil je rust tja dan zit er idd blijkbaar niets anders op dan af en toe een weekendje naar je ouders toe te gaan….

Om de baby hoef je je niet druk te maken die zal er echt niet zoveel hinder van ondervinden, maar tis voor jou nu belangrijk je ergernis weg te werken, want vaak zie je dat als je je eenmaal ergens aan irriteert je er nog veel meer op gaat letten dan je normaal gesproken zou doen…..dus zet een muziekie op, boekie erbij en probeer er niet aan te denken of naar te luisteren meid, meer kan je niet doen…

Succes met die laatste loodjes…

5. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Ik vroeg mij inderdaad ook al af of je nou in een ontzettend gehorig huis woont of dat de mensen boven je echt zo verschrikkelijk bezig zijn. Als jij in een slecht geisoleerd huis woont, dan kunnen die mensen er ook erg weinig aan doen. Niet praten en niet in het huis lopen zodat je hun voetstappen niet hoort is, ben ik bang, echt te veel gevraagd. Ik heb ooit ook in zo'n huis gewoond, ik kon letterlijk horen wat mijn buurvrouw aan de telefoon zei. Niet leuk, maar daar kon zij niets aan doen!
    Je kan moeilijk je buren verbieden met elkaar te praten of te lopen in het huis.
    Ben bang dat je toch naar een andere oplossing moet zoeken.

Succes!

6. Bri

Bri Niet meer actief

Het klinkt mij alsof ze een verkeerde vloer hebben liggen.... In veel appartementen en flats is het verboden om een harde vloer te leggen (parket, laminaat e.d.) als daar geen deugdelijke geluiddempende isolatie onder zit. Dat lijkt me wel degelijk iets om met je bovenburen te bespreken. Het is niet normaal dat je zoveel geluid doorkrijgt. En je huisbaas maakt zich er veel te makkelijk van af!
    Ik zou toch een keer het gesprek met ze aangaan, natuurlijk heb je begrip voor het feit dat zij gewone dingen moeten kunnen doen (heen en weer lopen, praten et cetera) maar het is niet normaal dat je dat beneden allemaal kunt horen!

7. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    als ik het een klein beetje "goed' inschat is het waarschijnlijk 1 huis o.i.d. waarvan de huisbaas de eigenaar is, en hij is degene die hoort te zorgen voor een goede isolatie, net zo goed als dat een woningbouw dat is...

ik zou eens op internet googlen wat je rechten zijn of je huurcontract er op na slaan, want zowel je bovenburen als jij hebben bepaalde rechten en plichten, maar ook je huurbaas...

als de vloer er al inlag voor de bewoners erin trokken, of wat dan ook, kan ik me niet indenken dat je van de vorige bewoners geen of weinig last hebt gehad, tenzij deze bijna nooit thuis waren of misschien was jij wel niet zo vaak thuis als nu? dat het nu pas opvalt?

8. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Bedankt voor jullie reacties. Ik kan de bovenburen inderdaad niets kwalijk nemen. Het is dan wel vrij vervelend dat zij voortdurend thuis zijn en veel stappen en bewegen maar hen kan ik uiteraard niets verwijten. Ik heb gisteren bij hen aangeklopt en het probleem besproken en ook zij ondervinden veel lawaai van hun bovenbuur.

Met andere woorden, het ligt dus aan de slechte isolatie van de gehele woning. Het was een herenwoning die opgedeeld is in 4 appartementen maar oorspronkelijk was het dus geen appartementsgebouw.
    De bazin vertelde me dat het plafond nochtans geïsoleerd is maar dit kan absoluut niet waar zijn aangezien we alles horen, zelfs het verschuiven van een pan of zelfs de microgolfoven die tikt. Maar kan ik daarom een klacht indienen? En het is niet zo dat ik luister naar wat ze vertellen maar het is gewoon een feit dat alles heel erg goed hoorbaar is. En het is onvermijdelijk dat ik me daaraan erger.

De reden waarom ik daar nu zoveel last van heb is omdat de vorige bewoonster, zij was alleen, bijna steeds uit huis was gaan werken. Dus daar had ik lekker geen last van.
    Het enige wat ik nu kan doen is vaker uit huis gaan, momenteel verblijf ik bij m'n schoonmoeder en tja als ik thuis ben probeer me op andere dingen te focussen, maar het blijft uiteraard wel erg vervelend vind ik dan voor mezelf, ik ben erg gevoelig aan lawaai. Vooral omdat de voetstapen op het parket wel overal lijken te weergalmen.
    Mijn vriend en ik waren alleszins reeds van plan te verhuizen, dit kan nu omwille van die reden dus wel iets sneller gaan gebeuren...

9. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    dat is het hele probleem, van de vorige had je geen last omdat die bijna nooit thuis was....dus tja, tis een "probleem" tussen jou en de huurbaas, en als die zegt dat het goed genoeg geïsoleerd is heb je weinig in te brengen, tis wat anders als je huurt via een woningbouwvereniging die kun je wel op bepaalde dingen aanspreken, maar wanneer een huisjesmelker zijn panden verhuurt kom je vaak van een koude kermis thuis jammer genoeg...

hoop in ieder geval voor jullie dat jullie snel wat anders zullen vinden...

gr.smoekie

Deel Deze Pagina