Ik slik sinds 7 juli ijzertabletten, vanwege veel bloedverlies tijdens mk en curr. Nu wil ik weer beginnen met foliumzuur (hoorde net van de gyn. dat ik dit beter had kunnen doorgebruiken, maar dat wist ik niet en bovendien, daar stond mijn hoofd tijdens en na de mk niet naar, maar dat terzijde) en/of multivitaminen. Mag ik ijzer (2 x 200mg.), foliumzuur (400ug.) en multivitaminen (Davitamon fem natal; o.a. 16mg. ijzer en 400ug. foliumzuur) tegelijk gebruiken? Ik krijg dan de dubbele dosis foliumzuur (800ug.) en (beetje) meer ijzer binnen. Of kan ik dan beter die losse foliumzuur weglaten? Wat raden jullie aan tijdens de zs, inderdaad die multivitaminen (of ander merk beter volgens jullie?)? Ik heb deze tijdens de zs ook gebruikt, maar dat is dus mis gegaan en nu twijfel ik of ik deze weer ga slikken. Alvast bedankt voor jullie antwoord. P.s. @ Mirjam, mocht je dit lezen, het was bij mijn vorige vraag niet de bedoeling om jullie op te jagen, ik las dat ik een type fout had gemaakt in mijn bericht. Dat had ik verbeterd, het was dus niet de bedoeling mijn bericht omhoog te plaatsen en zo sneller antwoord te krijgen. Als dat zo overkwam, mijn excuses, was dus niet zo bedoeld.
Hoi kikibo, In principe is eht zo dat als je voldoende en gevarieerd eet je geen extra supplementen nodig hebt. Behalve dan de Foliumzuur en eventueel Ijzertabletten. Ik zou of alleen de mulit vitamine doen of alleen de foliumzuur en ijzer. Groetjes imke Ps excuses aanvaard namens Mirjam