Vannacht rond 00:30 heb ik jammer genoeg een miskraam gehad. Ik was 4 weken en 5 dagen zwanger. Ik heb nog geen ervaring gehad met miskramen eerder, en vroeg me af wat we nu kunnen verwachten ? De huisartsenpost die we vannacht gebeld hadden zeiden niet veel meer dan kruik, paracetamol en dat er met deze termijn niets aan gedaan kon worden qua echo/controle (wat volgens mij ook niet hoeft omdat ik naar mijn idee alles in 1 keer ben verloren). Hoe lang vloei je gemiddeld na een miskraam ? Hoe lang geen seks of bad i.v.m. infectiegevaar ? Onze huisarts is gesloten vandaag (en ik loop niet bij de VK vanwege medische indicatie) dus die kunnen we het nu niet vragen.
Ik zou even de vk bellen voor advies. Misschien dat zij nog een echo adviseert om te kijken of alles "leeg" is, maar ik weet niet zeker of ze dat met deze termijn doen. Voor je vragen m.b.t. infecties enz zou zij je zeker kunnen helpen maar volgens mij mag je gewoon weer aan de slag zodra je weer vruchtbaar bent. Sterkte in ieder geval
Heb in maart een curettage gehad wegens een miskraam en nu opnieuw een miskraam met 6 weken die maar niet op gang kom ook niet met medicatie. Krijg daarom morgen weer een curettage. Na een curettage heb je meestal max 2 weken bloedverlies dus dat zal met een spontane miskraam ook zo zijn. Een soort heftige menstruatie. Geloof dat als het vruchtzakje eruit is de meest hevige pijn verdwenen is. Mij werd door de gynecoloog verteld om niet in bad te gaan of seks te ebben zolang er bloedverlies is. Dan staat de baarmoedermond nog open en is er infectie gevaar. Als het bloedverlies voorbij is mag je weer gewoon alles doen ook direct weer proberen zwanger te worden, als je emoties dat toestaat natuurlijk. Veel sterkte!
Dank jullie wel. Sowieso wachten we eerst het bloedverlies af voor ik weer in bad ga of aan seks begin. Qua vloeien valt het voor nu nog redelijk mee. Sinds ik vannacht alles in 1 keer ben verloren was de pijn die ik toen had (net weeën zo erg, een uur lang) ook een heel stuk verminderd. Nu alleen een beetje een zeurderig ongi-gevoel en licht vloeien. Ik loop niet bij de VK (medische indicatie) en het ZH zouden we net vandaag bellen voor een 1e afspraak dus vandaar dat we vannacht de huisartsenpost gebeld hadden.
Veel sterkte! Echt niet leuk dit... Ik heb na mijn miskraam nog even gebeld met de VK maar verder niet langs geweest. Bij mij was na een week het bloedverlies wel echt klaar. De VK zij tegen mij dat ik met badderen, zwemmen en seks echt moest wachten tot de bloeding helemaal voorbij was.
Wat ontzettend vervelend. Ik heb ook een miskraam gehad twee weken terug. Sex, bad, zwemmen en zo niet doen tot bloeden helemaal gestopt is. Met een echo kunnen ze wel zien of de baarmoeder schoon is, moet dan wel inwendig... Sterkte!
Heel veel sterkte! Bij mij duurde het een kleine week voordat het bloeden gestopt was, daarna kun je weer in bad en seks hebben.. Misschien overbodig, maar geen tampons gebruiken he, dit ook i.v.m infectiegevaar..
Tjonge wat rot zeg! Ik ben destijds wel gecontroleerd door vk om te kijken of echt alles weg was (miskraam met 5.6 wkn) ook mocht ik langskomen toen bloedverlies bezig was...ook toen hebben ze echo gemaakt. Ik zou dus de vk bellen. Ik heb een week gebloed
Ik kreeg ook savonds laat een miskraam, ik was ook rond de 5 weken ik heb toen gewoon de huisartsen post gebeld. Moest gelijk langs komen en werd zelfs opgenomen. De volgende dag wouden ze me weer in het ziekenhuis houden maar ik wou gewoon thuis afwachten. Uiteindelijk was het gebeurd moest gelijk bellen naar de gynaecoloog en toen kreeg ik een afspraak voor een echo, en moest nog een paar keer 1x per week bloed laten prikken om te kijken of alles was gedaald. Ik zou gewoon even de afdeling gynaecologie bellen in de buurt en het uitleggen, en dan kijken wat zij adviseren. Heel veel sterkte!