Weet niet of meerdere meiden dit hebben maar ik heb de laatste tijd echt een "tientonnersyndroom". Voorheen ben ik nooit echt slank geweest altijd maatje 38/40 maar voelde mij lekker in mijn vel. Met de 20 weken echo ben ik gewogen en ben maar 6 kg bijgekomen, wat volgens de VK normaal is, maar als ik de spiegel kijk heb ik zoiets van Jezus.. hoe jij uit. Mijn lichaam is compleet uit proportie gegaan. Heb ineens bijna tot geen taille meer en benen en kont is naar mijn gevoel 2x zo groot geworden. Mijn zwangerschapsbuik is ook gewoon normaal gegroeid. Voel mij ook super onvrouwelijk op dit moment. Als ik voor de spiegel sta en trek een truitje aan, wil ik deze het liefste meteen weer uittrekken omdat ik mij net een haring in een ton voel. Ook de opmerkingen die ik krijg van vreemden helpen niet echt mee. Als ik over straat loop vragen de mensen wel eens of ik niet zwanger ben van een tweeling. Mijn reactie is dan ook: nee hoor van een drieling.. nou goed en loop dan door. Hoop dat dit gevoel snel overgaat.....
Ik ben de afgelopen weken ook aardig ronder geworden en ik ben er ook niet altijd blij mee. Maar ik probeer het juist als een uiting van vrouwelijkheid te zien. Als ik niet zwanger was geweest was ik nu niet zoveel aangekomen, en het extra gewicht zie ik als voedselopslag voor als de kleine er is. Maar ook bij mij lukt dat niet altijd hoor, zeker als ik een leuke broek aan probeer te trekken en faal.
O ja, had ik de vorige keer ook heel erg en nu al opnieuw. 't Is dat ik weet dat het er de vorige keer best snel weer af ging. Ik probeer te compenseren met leuke positiekledij hihi.
Hier ook, ik woog 49 kilo en ben nu al 13 kilo aangekomen, iedereen zegt oh je bent zo mooi zwanger, maar ik vindt mezelf net een walrus, dikke kont dikke benen, maaaaarr we doen het voor iets moois straks!
Het is niet heel lang meer, je bent al over de helft!. Daarna ben je weer zo in shape en voel je je beter.... Ik heb er zelf niet zoveel last van, ik denk maar zo, die paar maandjes wat minder 'goed' in mijn kleding... Voor je het weet is het voorbij. Je kindje groeit in ieder geval goed als je een lekker volle buik hebt!!! Maar ik denk dat het ook met de hormonen te maken heeft, de een heeft stemmingswisselingen en de ander voelt zich een 'walrus'
Herkenbaar, ik voel me niet alleen dik, maar ik ben het nu ook echt. Zat qua BMI net onder de 25 en was bij 20 weken al 10kg aangekomen. Heb me sindsdien ook niet meer gewogen, pffffff.... Ook als ik in de spiegel kijk denk ik: jeeeeeeeeezus. Dik gezicht gekregen, dikke bovenarmen, dikke bovenbenen en ja natuurlijk ook een dikke buik. Dat laatste vind ik niet zo erg als de rest maar normaal was gebleven. Ik heb straks na de bevalling in ieder geval heel wat te doen...
Hmmss mijn zinnen beter leren te formuleren voordat ik ze post.. zie net dat ik sommige woorden uit bepaalde zinnen hebt weggelaten. haha oeps .. Voor de rest ben ik blij om te lezen dat ik niet de enige ben. Maar ben het zeker eens met Missprincesa... Buik mag dikker worden alleen de rest niet.. Vriendjelief probeert mij te begrijpen maar helaas dit lukt meestal niet.. Voor mezelf op te vrolijken ga ik wat nieuwe kledingstukken shoppen waar ik mij wel goed in voel, als het vakantiegeld gestort is.
O wat herkenbaar!! krijg ook alleen maar te horen dat ik zo ontzettend mooi zwanger ben...maar als ik in de spiegel kijk, dan vind ik mijn buik geweldig maar mijn gezicht niet. jaren geleden was ik echt veel te zwaar en ben ik veel afgevallen maar zie nu mijn gezicht weer net zo rond worden als toen ben nu ook al 13 kilo aangekomen en ben door de verloskundige op dieet gezet.... ook omdat ik zo baal... dus niet meer snoepen en als ik trek heb iets van crackers of rijstwafels eten!!! maar goed aan de andere kant moeten we inderdaad ook maar zo denken dat de kleine goed groeit en dat we straks alle tijd hebben om weer af te vallen....
Ik begin het nu ook niet zo leuk meer te vinden. Tot week 18 was ik niets aangekomen (in mijn geval heel blij mee haha), van week 18 tot 28 was het in totaal 6 kilo. Vond ik ook nog prima. Maar sinds week 28/29 ongeveer is het toch helemaal mis en ben sinds die tijd 9 kilo aangekomen, dus nu 15 kilo in totaal. Echt heel vervelend
Ja ik herken je gevoel ook heel erg! Ik ben altijd wel met mn gewicht bezig, dus elke kilo is teveel, ook al weet ik dat het erbij hoort natuurlijk. Alles is dikker geworden inderdaad, helaas niet alleen mn buik. Ik baal ook echt van mn borsten, die zijn zo groot, dat past gewoon niet bij mij! Maar gelukkig weet ik van mn vorige zwangerschap dat het allemaal weer goed kan komen. Vorige keer ging redelijk snel, dus ik probeer me er nu maar bij neer te leggen, en over een paar maanden zien we wel verder. Ik wil vooral zoveel mogelijk genieten van mn dikke buik (want dat die dikker wordt vind ik wel leuk!!)
Meld zich!! Anderhalf jaar geleden 20 kilo afgevallen, was zo blij hiermee! Paste weer in broeken 38/40 en shirts L ( langleve de grote boezem die was gebleven!!) en nu Tsja er zit al 13 kilo aan!!! Ik pas nog maar 1 van de positiebroeken die ik gekocht had, eentje van de h&m die meerekt, en ik durf te wedden als die dat niet deed ik deze ook niet meer zou hebben gepast.. Ik had laatst een jurkje aan van de h&m met een leuke legging, toen had ik een dagje van jeeh dat staat leuk! Het accent lag echt op m'n buik en voelde me die dag mooi zwanger En ik probeer maar zo te denken, ik doe het voor onze Uk, daarna gaan we gewoon zorgen dat die kilo's er weer af gaan!
Ik voel me af en toe ook echt een dikkerd hoor. Terwijl het best meevalt. Je komt er gewoon niet onderuit dat je dikker wordt helaas. Als we straks bevallen zijn gewoon hard aan het werk!
hmmmz ik kan nu juist met mijn lijf pronken. woog 120kg toen ik zwanger werd. ( maat 46-48 want ben vrij groot en heb flinke boobies) en nu schaam ik me eindelijk niet meer voor mijn buik!! ik ben tot 2 weken terug 5,4 kg aangekomen trouwens
Ik sluit me ook aan! Voel me ontzettend dik! Ben nu inmiddels 14 kilo aangekomen en moet nog 10 weken.... Alles is ook dikker; mijn armen mijn benen, mijn gezicht en krijg lovehandels op mn rug. Mijn borsten zijn nog het ergst van cup D naar cup F . Op mijn buik ben ik best trots maar als ik naar de rest kijk walg ik van mezelf en ben ik bang dat er na de bevalling en uitgelubberd lijf over blijft. Daarbij ziet mijn vriend mijn lichaam als het heiligen der heiligen en hierdoor moet ik me echt opdringen voor seks........ Maar goed we doen het allemaal voor het mooiste wonder op de wereld
Zowieso vind ik je reactie twgenover vreemden erg leuk! Zo moet je dat ook aan pakken hoor! Ik was 20 en een man was 56 en zei tegen mij: goh niet een beetje jong? Zijn vriendin was zwanger en ik zei: goh niet al een beetje gemummificeerd?? Ga je weg zeg... Ik ben nu 7 weken en voel me afentoe ook mollig terwijl ik natuurlijk nog niks ben aangekomen, zal wel tussen me oren zitten Van mijn eerste kreeg ik pas een buik met 5 maanden maar was in top vorm, helaas ben ik dat nu niet meer! Was in totaal 18 kilo aangekomen maar woog in het begin 47 kilo en nu 51 kilo dus ben benieuwd wat er nu gaat gwbeuren
Ja nog eentje... Ik ben niet dik, maar redelijk breed door te sporten en werken. Ik ben nu 4,5 kilo erbij, terwijl ik voor mn gevoel al 5 kilo te zwaar was. Ik hoopte dat ik dus in het begin niet zou aankomen. Maar helaas. Langzaam komen de kilos erbij. Heb ik een tshirt aan, krijg ik van die vetplooien boven mn bh (gatver, gatver, gatver)ik voel me net een rollade... Vandaag een klant, ik vertellen dat ik 20 weken zwanger ben, zegt ze. O dat had ik niet gezien. (Heel lief bedoeld natuurlijk) maar waar denkt ze dan dat 'dikke' buik vandaan komt? Dat ik gewoon ook zo dik ben!!!!!Arggghhhhh!!!! Ik zie overal extra vulling..... maar ik heb een kleine buik omdat ik super buikspieren heb/had en daarom zie ik er eerder dik uit dan zwanger.... Pffffffff Even ventileren is ook wel fijn.
Ik ben tot nu toe 5 à 6 kilo aangekomen maar heb er soms ook moeite mee dat alles groter en dikker wordt. Vooral de lovehandels worden nu steeds erger. Maar ik geniet er nu ook van dat ik mijn buik niet hoef in te houden. Lang leve de zwangerschap! Maar ik weet ook dat als die kleine er is ik er ook alles aan ga doen om alles weer kwijt te raken +5 kg extra.
Ik heb er beide keren veel moeite mee gehad dat mijn taille verdween en mn buik begon te groeien, zal vast te maken hebben met een periode dat ik een stuk dikker was dan nu. Mijn ervaring is echter wel dat mijn buik het hardste groeide en de rest in verhouding dus wel weer meevalt. Bij mij went het dus wel en na mijn eerste zwangerschap ben ik uiteindelijk lochter geworden dan ik daarvoor was, dus ik houd moed Vandaag wel ff wat frustratie opgelopen met shoppen, probeerde een korte broek te scoren, wat een mislukking zeg, veel te strakke pijpen of rare modellen. Nog een jurkje geweest maar daarin zag ik er ook uit als een zeekoe, dus laat maar.....
Hier ook.,. ik begon ook met een laag gewicht en nu weeg ik ook al zoiets.. Ik voel me echt mega dik..