Hoe lang?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Emmaatje, 17 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emmaatje

Emmaatje Actief lid

12 jul 2006
    426
    0
    0
    Secretaresse
    Emmen
    Hoi!

Een poosje geleden heb ik mijn vraag hier gesteld, maar heb nog geen antwoord...dat geeft niet, het is ook niet dringend, maar ben zo benieuwd naar jullie mening. MIjn volgende afspraak bij de VK is "pas" over 2 weken nl. ;)

Ik stel hem gewoon nog een x en zie wel of jullie tijd hebben voor een antwoord :D

Hallo,

In het begin van mijn zwschap heb ik een echo gehad omdat ik in april een BBZ had. Volgens de gyn was ik toen 7 weken en 2 dagen zwanger. Later heb ik de gewone termijnecho gehad en de echoscopist dacht dat ik toch wel een week verder was. Hij heeft er toen een berekening op los gelaten en ik geloof het hoofdje gemeten. Deze zat net 1 mm onder een bepaalde grens waardoor hij er niet een week bij op heeft geteld, maar 2 dagen. Bij de VK met 9 weken vond zij ook dat ik minstens een week verder ben. Nu was ik maandag bij de VK voor de 2de keer en zei ze weer dat ik minstens 15 a 16 weken zwanger ben. (ipv 14 weken 2 dagen).
    Over 5 weken heb ik de volgende echo, (20 weken echo). Kunnen ze dan echt eens mijn zwschaps duur vaststellen?
    Wat denken jullie hiervan. Latsig om dat nav mijn verhaal te zeggen, maar ik ben wel benieuwd naar jullie mening..
    OJa, mijn laatste menstruatie begon 26 juni, positief getest op 17 juli..de laatste 3 maanden was mijn cyclus precies 25 dagen...mijn baarmoeder voel ik nu direct onder mijn navel.

Liefs Emma!

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Emma,

ik weet niet waarom je vraag niet beantwoord is, sorry daarvoor. Als je op 26 juni je NOD had en je cyclus was 25 dagen dan ben je nu volgens de berekening 16 weken en 1 dag en op 2 april uitegrekend. Als er een vroege echo worst gemaakt en die verschilt meer dan 7 dagen van je uitgerekende datum dan houden we de echo aan.
    Volgens mij is er dus gewoon een rekenfout gemaakt. Als de verloskundige zegt dat je ook wat verder bent en baarmoeder komt al onder je navel dan ben ik geneigd te zeggen dat je inderdaad gewoon 16 weken bent nu.
    Eigenlijk kun je een termijn op een echo goed zien tot 15-16 weken, daarna heb je individuele groeiverschillen. Dus als je het exactwilt weten zou ik nog eens je verloskundige bellen en smaen even rekenen.

Mirjam

3. Emmaatje

Emmaatje Actief lid

12 jul 2006
    426
    0
    0
    Secretaresse
    Emmen
    Oke, dank je wel, ik zal haar bellen, want ik wil toch ook wel de 20 weken echo op het goede moment!

Alsnog bedankt voor je antwoord :D
    Liefs Emma

Deel Deze Pagina