Hoi meiden! Ik heb een Aerosleep matras en een Aerosleep hoeslakentje (met die gaatjes). dit ivm erge astma aan mijn zijde en ik bang ben dat mijn baby'tje er ook misschien last mee krijgt..en nu is mijn vraag of ik dan wel de molton matrasbeschermertjes kan gebruiken of dat ik dan het "ademende" weg haal uit het bedje. Hoor graag!
Denk dat je dan het ademende effect weg haalt.. je hebt ook een matrasbeschermer van aerosleep maar die zijn best prijzig zag ik.. 60 a 70 euro..
Ik heb het bedje als volgt opgemaakt. De matrasbeschermer op de lattenbodem, daarbovenop het matras, daarop de aerosleep en daaroverheen de aerosleephoeslaken (die met die gaatjes). Maar geen molton over het matras.
Ja goeie vraag...ik heb toen tegelijk met het aerosleepmatrasje en hoeslakentjes daarvan ook een matrasbeschermer gekocht (volgens mij niet van aerosleep) die de verkoopster toen aanraadde. Ze zei hier verder niks over...eigenlijk verder niet over nagedacht maar ben wel benieuwd anders heeft de rest weinig zin eigenlijk
Dit zie ik op de site van Aerosleep staan Moet ik bij AeroSleep nog een andere matrasbeschermer gebruiken? Het is absoluut overbodig om een andere matrasbeschermer te gebruiken als u over een AeroSleep Protect beschikt. Dit product verenigt alle noodzakelijke kenmerken van een matrasbeschermer: hij beschermt de matras tegen vocht, vuil, stof, pollen en huismijt en is bovendien gemakkelijk wasbaar op 60°C.
Ik bedoel met een matrasbeschermer een laag die je tussen je lattenbodem en je matras legt. Zodat het matras niet direct op je lattenbodem ligt. Wellicht niet nodig geweest...? Mijn aerosleep past niet perfect om het matras. Als ik de elastieken om het matras zou doen dan gaat hij een beetje bol staan. Hij is ook langer dan het matras zelf. Hebben jullie dat ook?
Sinds wanneer helpt aerosleep tegen astma? Sorry hoor, maar ik vind het echt een onzin product. Het is helemaal niet bewezen dat het weigendood voorkomt. Het enige dat bewezen is, is dat volwassenen (!) minder rebreathen als ze erop slapen, dus minder eigen lucht weer inademen. Maar: 1) het is helemaal niet duidelijk of dat bij baby's ook zo is, ze ademen namelijk heel anders dan volwassenen en 2) het is ook nooit bewezen dat het rebreathen een oorzaak van wiegendood is. Sorry voor het off-topic verhaal . Ik wil hier niemand mee kwetsen, maar het is zulke geldklopperij dat ik het niet kan laten even te waarschuwen.
Heb ook begrepen dat je geen beschermer moet gebruiken omdat het matras in de wasmachine kan en je haalt het effect weg.
Ik moet me toch min of meer bij Fenneke aansluiten...Ik vind dat je natuurlijk moet kopen wat je zelf goed vindt en vooral waar je een goed gevoel bij hebt. Maar ik heb zelf een paar mensen en een paar winkels erover gesproken en zij zijn helemaal niet zo enthousiast over Aerosleep...Het is vooral heel duur en blijkt volgens hen helemaal niet zo goed te werken. Met een normaal matrasje van een goede dikte ben je net zo goed uit..