Morgen heb ik mijn eerste echo en ik ben zooooooo zenuwachtig .. ik begrijp het niet, dit had ik totaal niet bij de eerste, het lijkt wel alsof ik er nu veel meer bij stil staat dat het eventueel fout kan gaan ... Ik zit ook steeds in het topic gedeelte over miskramen te lezen en dan zie ik wel eens dingen waar ik gewoon bang van word .. Ik weet dat ik het dan niet moet lezen maar toch doe je het Heb buiten dat ik alleen moe ben en beetje gevoelige borsten verder ook geen kwaaltjes ofzo en dat maakt me ook onzeker, ik weet dat niet iedere zwangerschap het zelfde is maar toch ... zucht ... iemand nog tips om rustig te worden ?
Herkenbaar. Ik had het nu ook veel meer dan bij Isabella. Toen liet ik alles gewoon gaan. Nu echt overal veel meer mee bezig ( vooral dingen die je eigenlijk langs je heen moet laten gaan) Geen tip. Succes morgen.
Erg is dat he .. Idd dingen je gewoon langs je heen moet laten gaan die blijven hangen .. en soms zit ik die verhalen in het miskraam gedeelte te lezen en dan kan ik wel janken, niet alleen omdat ik het intens zielig vind voor de mensen die dit overkomen want zoiets gun je niemand maar ook gewoon omdat je bang bent om het zelfde te overkomen ... En kijk na morgen kan alles ook nog fout gaan maar zodra ik het hartje voor de eerste keer heb horen kloppen ben ik al iets meer gerustgesteld. .. word gewoon scheit ziek van mezelf
Ik ben nu bij deze zwangerschap ook veel onzekerder dan de eerste keer. Bij mij is het meer het idee dat ik weet wat ik kan verliezen omdat het al eentje rondhuppelt. Ik ben zo bang om dat te verliezen. Ik heb wel last van misselijkheid en een vrij vlot groeiende buik, maar de geruststelling kwam pas echt na 13/14 weken. Ik weet dat het goed zit, kindje ziet tot nu toe gezond uit met alles erop en eraan. 1 a 2 keer per week luister ik naar het hartje en zo langzaam aan voel ik meer en meer plopjes. Maar... zaterdagochtend hebben we een pretecho en daarvoor krijg ik nu wel weer de kriebels. Zal alles nog goed zijn? Is het goed gegroeid? En belangrijkste; is het een jongen of meisje??? Ik ben onzekerder maar ook veeeel nieuwsgieriger dan de eerste keer. Ik denk dat het erbij hoort, maar bij mij is het (redelijk) goed gekomen dus bij jou ook!!
hey meis, Ach daar moet je echt helemaal niet aan denken joh!! Snap wel dat je zenuwachtig bent voor de echo, dat was ik ook. Maar je zal zien dat alles goed is . Je moet lekker gaan genieten hoor. Succes morgen!! Knuffff
Ik snap je heel goed hoor! Herken het ook zo erg! Had met 5 en 8 weken een echo en was daarna nog super onzeker (nu nog hoor) Ik had ook bijna geen kwaaltjes en heb gisteren het hartje gehoord bij de vk! Morgen de 12 weken echo, hoop dat ik daarna niet meer onzeker ben. Ik zal voor je duimen morgen! Maar dat komt vast goed!
super herkenbaar! Na mn MA in aug...raakte we gelukkig snel weer zwanger...maar dit vond ik echt heel moeilijk..maar heb me telkens getroost met de gedachte "zolang ik niet bloed, geen krampjes heb etc"...kreeg ook echo met 6 wkn en daarna 7 wkn en toen 12 wkn...en pas nadat die 12wkn echo..die heel goed was...heb ik dat enge gevoel los kunenn laten... Ik had namelijk helemaal geen kwaaltjes ( ben ook in verwachting van een jongetje )...dus het besef dat alles goed zat kreeg ik echt laat...maarjaaaa...zolang je niet echt gaat stressen, zorgen maken doe je toch wel......probeer alleen ook tegelijk heel blij te zijn.. geniet ervan! en ik duim voor een enorm goede echo voor je!
Vertrouwen...maak mooie beelden in je hoofd over de toekomst! In de meeste gevallen gaat alles gewoon goed dus hou je daaraan vast. het zit echt wel goed! Veel plezier morgen
Thanx meiden voor de oppepende talks .. .. doet me goed ik zal morgen een foto plaatsen als alles goed is .. Positief blijven denken is positief ontvangen zeggen ze dus ik zal mijn zin anders neerzetten Ik plaats morgen een plaatje van toekomstige beeb
Zo is 't! En om een voorbeeld te geven: ik had een echo met 6weken en nog geen hartactie te zien...ik was helemaal down die dag en avond. Maar ik heb toen gedacht: ik dwing het af! Het IS gewoon levend en goed!!! (wij hebben er ruim 5 jaar over gedaan zwanger te raken). en na een week weer een echo, vlak voor Kerst: een flink gegroeid vruchtje met prima hartje!! wat heb ik gehuild van opluchting, maar ik heb steeds gezegd: HET IS GOED! hahahaha! Ons 'vruchtje' is nu 30 weken en alles is steeds prima met hem! Succes morgen maar het zit vast goed!
Dit is mijn eerste, maar ik was helemaal niet zenuwachtig! Weet dat er veel mis kan gaan, maar had er vooral veel zin in! Probeer er van te genieten en (nu even) niet meer lezen die nare berichten. Het gaat ook heeeeel vaak allemaal wel goed! Veel succes en vooral heel veel plezier morgen!
Oh ik kan me je spanning zo goed voorstellen! Ik ben nog maar 6 weken en moet nog een tijdje wachten op de eerste echo, maar ben ook steeds zo zenuwachtig, terwijl ik normaal altijd de rust zelve ben! Heel apart, wou dat ik er gewoon een UIT-knop op had en alleen kon gaan genieten! Veel plezier morgen!
Hey.. Ik heb maandag ook de eerste echo en nu zenuwachtig, als ik steeds die verhalen lees waar het niet goed af loopt..(moet ik niet meer lezen) weet precies hoe je je voelt, maar in ieder geval veel plezier morgen!
Nog een paar uur meiden ... pfff .. heb knallende koppijn, stomste dromen gehad, en ben kotsmisselijk en weet zeker dat dat door de zenuwen komt Ben zo nieuwschierig maar tegelijk weer zo bang ... Ik ga proberen er van te genieten ... Thanx meiden
Meid, ik hoop voor je dat alles goed is maar bedenk dat de kans dat het allemaal goed is vele malen groter is dan de kans dat het niet goed zit!! Succes!
Ik voel me nu ineens heel anders, heb er de hele tijd over zitten denken ( wat jullie al zeiden ) dat de kans groter is dat het wel goed gaat en nu voel ik me net zo'n kleine op kerstavond die vol spanning zit te wachten op haar kerst kado's hahahaha snappen jullie wat ik bedoel, ik ben nog wel een beetje zenuwachtig maar heb me er even bij neer gelegd en probeer nu te genieten nog heeel ff
Daar ben ik dan Alles was helemaal toppie Ik ben een paar dagen minder dan ik dacht maar ben nu dus 8 weken en 2 dagen .. Het hartje klopte heel goed, mijn ijzer was goed, bloeddruk was te hoog maar dat kwam door de spanningen hahahah Maar het mooiste was het horen en zien van het hartje Ik zal vanavond ff een foto van de echo plaatsen, heb hier nu geen scanner in de buurt ... Belangrijkste is dat alles goed was ....