Ik vroeg me af of er meer zwangere meiden zijn die problemen hebben met slapen. Ik kan de laatste tijd alleen maar hazeslaapjes doen, en word er met de dag moeier van. Ik lig dan heerlijk in mijn bedje, maar kan de slaap niet vatten. Als ik dan uiteindelijk in slaap val dan word ik na 1 of 1,5 uur gewoon weer wakker en begint het hele feest opnieuw. Nacht na nacht. Kan dit door de zwangerschap komen? Is er iets aan te doen? Alle tips zijn van harte welkom!
Ik ben morgen vijf weken zwanger en heb hetzelfde voor ... maar dat is nu weer voorbij nu slaap ik blijkbaar te diep ... en droom ik vrij naar ... niets over de baby maar over mijn omgeving .. best raar ! maar is een symptoom van zwangerschap voor sommigen want ervoor had ik dit nooit !
Hoi, Ik ben nu vijf weken zwanger en heb hetzelfde.. Ik heb vandaag slaapdienst gehad op het werk, dat zojn zowiezo korte nachtjes maar helemaal als je haast niet slaapt. Ik heb 's avonds geen moeite met inslapen maar ben snel weer wakkeer en valt dan niet in slaap.. Maar tips heb ik ook niet. Groetjes, Linda
Hee hoi, Ook Ik herken het. Ben nu 7 weken zwanger en heb er weer last van. Inslapen gaat meestal prima. Maar ik wordt veel wakker 's nachts. Had ik ook bij mijn eerste zwangerschap! Helaas niks aan te doen :s Ook dat dromen herken ik.. Heel naar en opeens veel! Maar ook dit ken ik van de eerste! Ik weet weleer mijn eerste zwangerschap dat het na 12 weken weer beter werd met slapen. Naja en vanaf een week of 30 weer minder! Succes!
Ik heb er de hele zwangerschap al last van dus bereid je maar voor hihi. In slaap komen is bij mij niet zo'n probleem, maar ik ben heel snel alweer wakker en kan dan niet meer slapen. Het wordt nu alleen maar erger, omdat ik ook niet meer lekker lig, buik zit in de weg en m'n benen zijn onrustig. Wat bij mij nog wel eens wil helpen is wat lezen, of beneden op de bank gaan liggen met een filmpje. Soms val ik dan wel weer in slaap. Probeer ook tussen de middag even te rusten, want anders hou je het echt niet vol. Sterkte!
Heel herkenbaar. Heb het eigenlijk heel me zwangerschap gehad. Dan slaap je weer een periode goed en dan weer een tijd slecht. Heb nu al 2 maanden dat ik slecht slaap. Kom niet in slaap en als ik dan eindelijk slaap is het maar een paar uurtjes en dan moet ik er weer uit om te plassen en dan lig ik weer een paar uur wakker heel vervelend. Heb momenteel gewoon heel veel pijn met omdraaien en onrustige benen. Ik heb helaas geen tips voor je, alleen probeer wel je rust te pakken.
Ik heb het ook al vanaf een week of 7/8! Het sloop er hier langzaam in. Voordeel hier is wel, na een paar hele slechte nachten lukt het me toch om een nacht door te slapen. Nadeel is dan wel, dat de eerste nachten erna weer erger zijn... Rust pakken wanneer je kan
Ik heb het zelf ook,ben nu bijna 7 weken. In slaap komen lukt wel.Maar dat weer snel wakker en moet je weer naar de wc. Mn buik lijkt s nachts ook meer opgezet. Het probleem is ook dat ik er iedere dag om 5 uur uitmoet en dat ga je ook voelen.
hetzelfde, val goed in slaap maar wordt sneller wakker, dan moet ik plassen, ga ik terug naar bed, is men vriend aan het snurken en dan val ik niet meer in slaap, al maakt hij bijna geen geluid, ik val niet in slaap, bah
Pfff hier nog een die slecht slaapt.... En dat warme weer helpt ook niet echt mee, tis lekker hoor die zon alleen mijn huis is zo warm nu....
Ja idd Wuppie30, het warme weer doet ook nog een duit in het zakje! Ik woon op de derde verdieping zonder bovenburen, en met plat dak. Mijn huisje veranderd dus bij 1 dagje zon al in een soort halve sauna, laat staan meerdere dagen achter elkaar zoals nu. Maarja, ik kijk het voorlopig nog wel even aan. Ik ga het iig wel aankaarten bij de VK als ik daar over twee weken naar toe moet!
Hier nog één! Slaap laatste paar dagen wel in, maar rond 4.00 klaar wakker en meer dromen.. Gisteren viel ik pas rond 4.00 in slaap en 6.30 klaar wakker.. Nu moe, moe.. maar slapen: ho maar! Nou zal het inslaapverhaal gisteren iets te maken hebben gehad met de positieve test die nogal ongepland en onverwacht kwam.. En ik geloof zeker ook dat het warme weer een rol speelt hoor. Vandaag verplicht relaxen in de zon dan maar..
Ik heb vannacht de hele nacht wakker gelegen en liggen woelen omdat ik de slaap niet kon vatten. Pas tegen half 10 vanochtend wilde het een beetje lukken, en je raad het al, tegen half 11 was ik alweer wakker geworden. Daarna nog een keer een uurtje slaap kunnen pakken maar dat was het wel zo'n beetje. Ik ben echt wel moe, maar moe zijn betekend helaas niet automatisch dat ik ook lekker kan slapen.....
@autumngirl: ik heb echt precies het zelfde.. Super vervelend, ben kapot! @Sydneys: ik vroeg me het zelfde af, maar het lijkt mij toch maar beter van niet.. maar echt weten doe ik het niet.
als je google zoekt zijn er mensen die het echt afraden maar er zijn ook mensen die melatonine voorgeschreven kregen van de huisarts dus ik weet het niet. ik denk niet dat het kwaad kan als je een lichte dosis neemt want je lichaam maakt uit zichzelf ook melatonine aan. maar ik heb het gisteravond voor de zekerheid toch maar niet gepakt dus ik weet het niet
@Demi1982: Vannacht heb ik weer niet geslapen, vanochtend wel weer een paar uurtjes. Maar elke keer als ik in slaap val droom ik zo heftig dat ik wakker word en er alsmaar mee bezig ben. En als ik daar niet wakker van word dan doet de hitte het wel. Oftewel weer een nachtje zoals alle anderen de afgelopen weken. Hopelijk word het beter als het straks wat minder warm word! @Sydneys: Ik heb begrepen dat melatonine niet mag, ik zou in ieder geval niemand aanraden om het op eigen houtje te proberen. Als iets in de bijsluiter afgeraden word voor zwangere vrouwen kan je misschien beter eerst met je huisarts overleggen. Verder heb ik in het verleden wel lichte melatonine tabletjes geprobeerd, maar die doen helemaal niets voor mij!
@autumngirl: Echt 'grappig' hoe het zelfde het is.. Ik vannacht van 1.00 tot 4.00 geslapen.. toen tot 7.30 wakker en net toch nog 1,5 uur geslapen maar idd met heftige dromen.. En dit was voor mijn doen een goede nacht.. Zucht! Ook ik heb in t verleden wel eens melatonine gebruikt wat niks voor me doet.. is maar 1 soort pil die ik keer bij toeval van mn oma mee had in t vliegtuig bij lange vlucht waar ik echt helemaal vd wereld van raak.. Maar ja, dat zal nu zeker niet mogen.. helaas!