wij vroegen ons af hoe jullie je kleintje laten slapen of gaan laten slapen als die er is. Want je hebt bijv angelcare en je hebt van die dingen waardoor ze op hun zij liggen enzo.. Maar hoe doen jullie het?
Ik legde ze altijd op de zij (de eerste 2 weken) en rolde een luier op en legde voor het buikje zodat ze niet naar hun buik konden draaien.
Wij hebben toen een zijslaper gehaald, die kostte 16,- en daar heeft hij de eerste weken ingelegen 's nachts, was ook lekker makkelijk met de wisselligging geven. Omdat hij overdag vaak gewoon op zijn achterhoofdje lag legden we hem 's nachts van zij op zij na elke voeding. Groetjes Anita
Inderdaad de 1ste 2 weken op hun zij,ik heb niks gebruikt hij bleef gewoon goed liggen en daarna op hun rug.
Het veranderd nog wel eens hoe je ze neer moet leggen. Het ene jaar moeten ze op de zij liggen en een tijd later wordt er geadviseerd om ze op de rug te leggen. Toen onze dochter geboren is, hebben we haar op de zij neergelegd met een handdoekrol achter haar rugje. (moest volgens de kraamhulp) Ook hoe je het bedje op moet maken van veranderd nog wel eens, Eerst onderin leggen en nu zeggen ze weer bovenin leggen! Aahhh! Wat een gedoe allemaal! Wacht maar weer af wat de kraamhulp er van zegt, die leren je het allemaal wel.
Teun wilde niet op zijn zij liggen heeft dus gelijk vanaf het begin op zijn rug geslapen wel met zijn hoofd naar 1 kant wilde ook niet de andere kant op zelf in zo'n speciale zij slaper wilde hij niet dus gewoon ff lekker kijken wat je beeb wil, vrienden hebben een kleintje en die wil vanaf haar geboorte op haar buik slapen...dus laten ze het maar zo
tegenwoordig geen zijligging meer, maar meteen op de rug. En vooral zonder4 bhulpmiddelen met het gevaar van wiegendood, verstikking etc., maar de kraamhulp vertelt het je allemaal wel hoor!
Wij hebben wisselligging gegeven dus na een voeding op de linkerzij, na de volgende voeding op de rechterzij en als hij wakker was lag hij het liefst op zijn rug. Dit werd ons geadviseert i.v.m. voorkomen van een scheef hoofd. De schedel schijnt in het begin nog 'zacht' te zijn en ligt je kindje daar altijd mee in de zelfde houding dan krijg je een afplatting van b.v het achterhoofd en heeft het dus een scheef hoofd. Maar je moet gewoon doen waar jij je het fijnst bij voelt hoor en Kylian is vanaf het begin al een kindje geweest wat het liefst op zijn zij ligt. Als we hem nu in bed leggen dan gaat hij meteen op zijn zij liggen. Groetjes anita
Sam werd voor de operatie elke keer op haar zij gelegd met hydrofiele luiers/molton in een rolletje om te voorkomen dat ze omrolt. Nu ligt ze op haar rug, maar ze is dan ook al wel de 2 maanden gepasseerd (oke... gecorrigeerd is ze pas 6 dagen)
Iman sliep in het ziekenhuis op haar zij en thuis gelijk op haar rug. Ziekenhuis en kraamzorg spreken elkaar daar lekker in tegen Thuis legde ik haar wel eens in de zijligger (bij babycare gekocht) als ze erge krampjes had. Op haar zij ging het dan vaak beter.
Mijn zoon van 11 wk ligt nog altijd op de zij, ik wissel wel elke keer om...ene keer links, volgende slaapje rechts. Hij ligt wel tussen handdoekrollen, zodat hij niet op zijn buik kan draaien. Van het CB moet hij uiteraard op zijn rug. Maar dan wordt hij erg snel weer wakker met als gevolg huilen. Dus laat ik hem lekker op zijn zij liggen. Ik heb inmiddels fysiotherapie voor mijn zoon, en zij geeft aan dat het geen probleem is dat hij op zijn zij ligt, mits je het wel veilig doet. Ook slaapt hij bovenin het ledikant, maar ik verklein het bedje wel met een zwaar kussen zodat hij niet onder de dekens kan schieten. Zo ligt hij beschutter onder het hemeltje.
Je hoort het idd wel van de kraamhulp hoe je kleintje moet slapen hoor maar tegenwoordig is het 1e 2 weken wisselend op de zij, daarna op de rug.