Ligging kindje

Discussion in 'Zwangerschap' started by Diesel82, Oct 3, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Diesel82

Diesel82 Actief lid

Mar 26, 2009
    390
    0
    0
    Ik ben nu bijna op de helft van de zwangerschap.
    Ik voel regelmatig even aan mijn buik en nu ligt m'n kindje heel vaak onderin, lekker aan de onderkant van m'n baarmoeder.
    Is dit normaal dat ze vaak daar liggen of verschilt dat erg? En maakt dat nog wat uit dat het veel daar ligt?

Groetjes,

2. Edge

Edge Fanatiek lid

Mar 30, 2009
    4,833
    478
    83
    Female
    Haarlemmermeer
    Dat heb ik ook, vooral 's ochtends voel, en zie, ik nu heel erg een bobbel in mijn onderbuik.

3. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

May 1, 2009
    2,897
    0
    0
    Mijn mannetje lag ook altijd lekker onderin mijn buik. Dit voelde overigens soms wel eens vervelend. :)
    Helaas voor mijn mannetje pas hij daar nu niet meer hihi

4. Gina82

Gina82 Fanatiek lid

Aug 3, 2007
    2,899
    1
    0
    Administratief medewerker
    Nederland
    Is normaal toch.. op die termijn komt je bm tot je navel geloof ik dus ligt ie altijd lekker onderin! mijne licht altijd bovenin.. errug hoog.. noah deed dat ook altijd. kont in de lucht en voetjes onder mn ribben.. lekker hoor pfff hahahah!!

5. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

Apr 10, 2007
    1,778
    1
    0
    Ik voel de schopjes ook bijna alleen maar helemaal onderin (mijn baarmoeder voel ik al tot zo'n 3cm boven mijn navel). Ofwel helemaal aan de rechterkant, of een beetje in het midden. Links eigenlijk nooit! Dus kennelijk heeft die kleine al een echte voorkeur.

6. Lemi

Lemi VIP lid

Oct 5, 2008
    13,306
    0
    0
    Mijn kleintje lag vanaf de nekplooimeting (11 weken) tot nu toe met zn koppie naar beneden als er een echo werd gemaakt. Dit is gewoon zn favo houding blijkbaar. Weet je al hoe die van jou ligt? Ligt ie dwars nu? Ze kunnen nog tot 35 weken draaien zei mn verloskundige, maar vaak hebben ze wel een favo houding zoals ze het meest liggen.Bij mij lig het ruggetje altijd rechts en dan ligt ie met zn neusje naar links. Ik heb dus constant billen tegen mn ribben aan nu hihi. Heb er NOG weinig last van.

Maar je kleintje kan nog makkelijk draaien hoor. Die beweegt nu nog zoveel en maakt koprollen enzo!

ps: ik dacht ook dat ik schopjes onderin voelde, maar dat bleek dus zijn hoofdje te zijn dat draaide, of dat hij gewoon zijn handen en/of voeten bij zn gezichie had!

7. Diesel82

Diesel82 Actief lid

Mar 26, 2009
    390
    0
    0
    Tot nu toe lag de kleine, tijdens eerdere echo's, steeds met z'n rug onderop m'n baarmoeder. Nu ik de kleine steeds vaker begin te voelen voel ik veel van z'n lichaampje aan de rechterkant.

Dinsdag hebben we de 20 weken echo, ben benieuwd hoe het er dan bij ligt. Het lag eerder tijdens echo's steeds te slapen, zou leuk zijn als het nu lekker beweeglijk is. Hoewel dat waarschijnlijk voor de echo dan weer niet makkelijk is, haha:D.

Groetjes,

8. misstiana

misstiana Fanatiek lid

Mar 13, 2008
    1,565
    0
    0
    hier draait de kleine vaak! De ene echo hoofdligging en dan weer in stuit. Ik ben erg beneiwd hoe hij/ zij morgen ligt.

Gr Gaby

9. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Ik voel de schopjes meestal links onderin. Kleine lag met de 20 weken echo met het koppie naar beneden en al best wel diep. Was lastig om het hoofdje te bekijken ;)

Share This Page