Hoe ledikant opmaken met slaapzak?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Birdie, 20 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Birdie

Birdie Bekend lid

16 sep 2008
    528
    0
    0
    Hallo allemaal,

Onze Anne ligt nu nog in een wiegje met lakentje en dekentje.

We willen gaan starten met ledikant. We hebben al een babyslaapzak, maar hoe maken we het ledikant verder op? :(

Groetjes,
    Jolanda

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ze hoeft niet in een slaapzak hoor. Als ze lief onder een lakentje en / of dekentje blijft liggen is het ook goed maar de kans dat ze gaat woelen is groot. Het hangt een beetje van de slaapzak af maar in principe heeft je kindje niets anders nodig dan die slaapzak. Je kunt daarnaast nog een lakentje geven.

3. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    alleen de slaapzak gebruikt mijn dochter, verder geen lakens of dekens.

4. beagle78

beagle78 Bekend lid

7 feb 2008
    720
    1
    0
    hier dunne slaapzak en lakentje en dekentje half over.

5. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Zoals je het normaal ook zou opmaken. Zo hebben we het altijd gedaan. Echter is een dekentje (in de winter) en het lakentje hier voor de sier. Die schopte hij binnen no time weer van zich af.

6. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hier ook alleen in zijn slaapzaak. Wil ook geen laken of deken want ik ben veelte bang dat hij eronder komt te liggen met zijn gezicht en zo geen adem zou krijgen. Misschien onzin......maar ik slaap een stuk lekkerder als hij alleen in zijn slaapzak ligt.

7. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Hier ligt dochter ook alleen in bed met slaapzak aan en knuffel. In het bed heb ik geen dekens en lakens. Dat durf ik echt niet, want ze benut alle kanten van haar bed.

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier ook alleen slaapzak en knuffel. Van de herfst gaan 'oefenen' met een dekentje, omdat ze daar toch aan moet gaan wennen straks.

9. meow

meow Bekend lid

21 aug 2008
    998
    0
    16
    docent
    Zuid Holland
    Hier ligt ze met een slaapzak en een lakentje.

10. zwelgje2000

zwelgje2000 Actief lid

9 jun 2009
    224
    0
    0
    Leerkracht
    Brabant
    Alleen een slaapzak.
    Toen ze nog stil bleef liggen deed ik de onderkant van de zak om het matras heen in de winter. Ze had toen ook nog een deken. Bleef alles lekker op z'n plaats.
    Nu durf ik dat niet meer, ze ligt in ieder hoekje en gaatje van haar ledikant ;)

11. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Hier een slaapzak en een dun lakentje er strak overheen zodat ze niet zo erg kan gaan woelen. (anders ligt ze dwars in bed).

12. zwiep

zwiep Actief lid

9 jul 2008
    419
    0
    16
    Amsterdam
    Slaapzak met lakentje en knuffel. In de koude nachten had ik er nog een dekentje bij.

13. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    alleen molton op matras en dan hoeslakentje, en dan in het slaapzakje. Ik gebruik eigenlijk nooit meer dekentjes.

(bij de oudste wel een dekbedje, maar die ligt ook niet meer in slaapzak)

14. Birdie

Birdie Bekend lid

16 sep 2008
    528
    0
    0
    Juist ja, dat bedoelde ik eigenlijk :D wat je onder het slaapzakje doet. Het lijkt me zo kaal alleen slaapzak, maar dat is natuurlijk ook wel warm genoeg.
    In de wieg ligt ze ook helemaal bovenin.

Bedankt voor alle antwoorden! :)

15. shanice81

shanice81 Actief lid

15 mei 2008
    321
    0
    0
    apeldoorn
    De arts van het CB heeft tegen mij gezegt dat het beste is de kleine zo in bed te leggen en kort opmaken met een lakentje/dekentje Luna draaid al sinds 3 maanden en ze slaapt liever op der buik en omdat ik er best bang voor ben dat ze bv geen adem haald heb ik advies gevraagt en ze zei dat de kans groter is dat er wat gebeurt met slaapzak aan dan zonder,.omdat ze zich vast kunnen draaien...en vastbinden aan het bed was uit den boze.Dus nu slaapt ze zonder slaapzak en dat bevalt haar goed.

Deel Deze Pagina