Hallo allemaal, Onze Anne ligt nu nog in een wiegje met lakentje en dekentje. We willen gaan starten met ledikant. We hebben al een babyslaapzak, maar hoe maken we het ledikant verder op? Groetjes, Jolanda
Ze hoeft niet in een slaapzak hoor. Als ze lief onder een lakentje en / of dekentje blijft liggen is het ook goed maar de kans dat ze gaat woelen is groot. Het hangt een beetje van de slaapzak af maar in principe heeft je kindje niets anders nodig dan die slaapzak. Je kunt daarnaast nog een lakentje geven.
Zoals je het normaal ook zou opmaken. Zo hebben we het altijd gedaan. Echter is een dekentje (in de winter) en het lakentje hier voor de sier. Die schopte hij binnen no time weer van zich af.
Hier ook alleen in zijn slaapzaak. Wil ook geen laken of deken want ik ben veelte bang dat hij eronder komt te liggen met zijn gezicht en zo geen adem zou krijgen. Misschien onzin......maar ik slaap een stuk lekkerder als hij alleen in zijn slaapzak ligt.
Hier ligt dochter ook alleen in bed met slaapzak aan en knuffel. In het bed heb ik geen dekens en lakens. Dat durf ik echt niet, want ze benut alle kanten van haar bed.
Hier ook alleen slaapzak en knuffel. Van de herfst gaan 'oefenen' met een dekentje, omdat ze daar toch aan moet gaan wennen straks.
Alleen een slaapzak. Toen ze nog stil bleef liggen deed ik de onderkant van de zak om het matras heen in de winter. Ze had toen ook nog een deken. Bleef alles lekker op z'n plaats. Nu durf ik dat niet meer, ze ligt in ieder hoekje en gaatje van haar ledikant
Hier een slaapzak en een dun lakentje er strak overheen zodat ze niet zo erg kan gaan woelen. (anders ligt ze dwars in bed).
alleen molton op matras en dan hoeslakentje, en dan in het slaapzakje. Ik gebruik eigenlijk nooit meer dekentjes. (bij de oudste wel een dekbedje, maar die ligt ook niet meer in slaapzak)
Juist ja, dat bedoelde ik eigenlijk wat je onder het slaapzakje doet. Het lijkt me zo kaal alleen slaapzak, maar dat is natuurlijk ook wel warm genoeg. In de wieg ligt ze ook helemaal bovenin. Bedankt voor alle antwoorden!
De arts van het CB heeft tegen mij gezegt dat het beste is de kleine zo in bed te leggen en kort opmaken met een lakentje/dekentje Luna draaid al sinds 3 maanden en ze slaapt liever op der buik en omdat ik er best bang voor ben dat ze bv geen adem haald heb ik advies gevraagt en ze zei dat de kans groter is dat er wat gebeurt met slaapzak aan dan zonder,.omdat ze zich vast kunnen draaien...en vastbinden aan het bed was uit den boze.Dus nu slaapt ze zonder slaapzak en dat bevalt haar goed.