Koorts na 2e vaccinatie (3,5 maand) zetpil of wachten

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ilja1975, 23 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ilja1975

ilja1975 Actief lid

31 okt 2008
    182
    0
    0
    De titel zegt het al. Mijn kindje heeft 38,5 koorts een dag na zijn 2e vaccinatie en twijfel of ik hem een zetpil moet geven of even af moet wachten. Hij is een klein beetje suf, maar drinkt wel goed en had net een volle plasluier. Onze huisarts is op vakantie, en het lijkt me niet urgent genoeg om de vervanger te bellen, toch?
    Bedankt!

2. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Hoi, het komt vaak voor hoor. Zoals ik het zo lees is het niet urgent om vervanger te bellen. Morgen is het weer over.
    Mbt geven van zetpil. Als je zoontje niet veel last heeft van zijn koorts zou ik de zetpil achterwege laten.
    Mijn zoontje had na 1 van zijn prikken 39,2 koorts en kon er niet van slapen. Toen heb ik hem zetpil gegeven. Ga gewoon op je gevoel af.

3. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik gaf dan meestal alleen een zetpil voor de nacht... Als ik zelf koorts heb slaap ik ook veel beter met wat paracetamol, zo redeneerde ik dan maar... Ik vind het ook maar lastig inschatten bij die kleintjes... Succes!

4. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Hou het even in de gaten, op dag 2 met koorts een zetpil geven is prima. Pas ook op met te warm kleden, ze moeten hun warmte wel kwijt kunnen.

RoAn1981 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina