De titel zegt het al. Mijn kindje heeft 38,5 koorts een dag na zijn 2e vaccinatie en twijfel of ik hem een zetpil moet geven of even af moet wachten. Hij is een klein beetje suf, maar drinkt wel goed en had net een volle plasluier. Onze huisarts is op vakantie, en het lijkt me niet urgent genoeg om de vervanger te bellen, toch? Bedankt!
Hoi, het komt vaak voor hoor. Zoals ik het zo lees is het niet urgent om vervanger te bellen. Morgen is het weer over. Mbt geven van zetpil. Als je zoontje niet veel last heeft van zijn koorts zou ik de zetpil achterwege laten. Mijn zoontje had na 1 van zijn prikken 39,2 koorts en kon er niet van slapen. Toen heb ik hem zetpil gegeven. Ga gewoon op je gevoel af.
Ik gaf dan meestal alleen een zetpil voor de nacht... Als ik zelf koorts heb slaap ik ook veel beter met wat paracetamol, zo redeneerde ik dan maar... Ik vind het ook maar lastig inschatten bij die kleintjes... Succes!
Hou het even in de gaten, op dag 2 met koorts een zetpil geven is prima. Pas ook op met te warm kleden, ze moeten hun warmte wel kwijt kunnen.