Hallo, Toch maar een topic erover openen. Koen is echt een heerlijke knul. Hij lacht veel en sindskort heeft hij ook het gillen ontdekt en kan hij echt in een deuk liggen als hij zogenaamd wordt opgegeten door zijn vader Alleen gemiddeld 1x per dag (soms om de dag) krijgt Koen me toch een driftbui. Meestal is het als hij net wakker is geworden. Hij lijkt gewoon heel erg boos. Meestal kalmeert hij dan als ik hem in de wandelwagen leg en even heen en weer rijdt of ik leg hem even op zijn buik, maar soms kan ik en anderen hem gewoon niet troosten. Eerst maakte ik me daar helemaal geen zorgen om, want ik dacht "het hoort erbij". Maar vanmiddag maakte een medewerkster van de kinderdagopvang er weer een opmerking over en best met een verbazing op haar gezicht. Is het dan raar? Of heeft ieder kindje het weleens? Misschien is ze wel verbaasd, omdat Koen normaal een heel tevreden baby is....? Misschien dat jullie een verlossende antwoord hebben? Groetjes, Kim
Hai Kimsch, Mischien niet het antwoord wat je wil horen maar een buurmeisje van ons die had ook driftbuien dat begon met ongeveer 4,5 maand en met 8 maanden liep het zo uit de klauwen dat ze opgenomen werd in het ziekehuis omdat ze zo hard maar haar hoofdje op de grond bonkten. Artsen wisten niet wat er aan de hand was en ze heeft ruim 10 weken in het ziekenhuis gelegen en toen was ze erover heen. Maar dit is inmiddels alweer 4 jaar geleden mischien kun je even langs de HA. En kan die je meer vertellen. Mischien is het ook wel niets. Sorry als ik je ongerust maak maar dacht vertel het toch maar even. Succes!
Nathan heeft soms ook wel een driftbui. Ik negeer het. Ik zeg tegen hem dat hij normaal moet doen en niet zo raar en geef hem daarna geen aandacht. Dan is hij direct stil. Maar zijn driftbui is meer als hij niet bij een speeltje kan, of zijn voetje tussen de spijlen van de box zit. Ik moet zeggen dat ik het niet zo verontrustend vind bij Nathan.
Aaijj, Loulappie, dat is wel meteen een heel heftig verhaal... Kim. laat je niet teveel afschrikken door 1 reactie van 1 leidster. Ieder kind heeft z'n eigen temperament, en Koen moet blijkbaar dagelijks even stoom afblazen... Ik vind het goed dat je het serieus neemt, maar laat je niet gek maken hoor! groet Amber
Kim heeft het een paar keer gehad, inderdaad net na het wakker worden. Ze is dan wakker geworden maar eigenlijk nog te moe om uit bedje gehaald te worden. Misschien kun je eens proberen om hem even te knuffelen/wandelen en weer terug leggen?
Hoi loulappie, Dat is wel een heel erg heftig verhaal Maar Koen is gelukkig niet zo driftig dat hij met zijn hoofd gaat bonken en verder is hij een hele tevreden baby. Ik denk dat ik toch meer ga voor het antwoord van MamaSon. Hij heeft het na het slapen en als ik hem in de wandelwagen leg en die dan heen en weer rij dan valt hij snel in slaap en wordt hij dan ook normaal weer wakker. Misschien zal ik dat even aangeven bij de kinderopvang, misschien helpt het... Dank jullie voor de antwoorden.
Hoi loulappie, Maakt helemaal niet uit! Als ik zulke verhalen niet wil lezen dan moet ik er ook geen topic over openen. Je wilde me gewoon informeren en ik hou het gewoon in me achterhoofd. Gelukkig is Koen niet zo heel erg driftig en ben ik best nuchter dus laat ik me niet zo snel gek maken. Ik was gewoon benieuwd of meer babies dit hadden. Groetjes, Kim
Hoi allemaal, Sam kan ook erg overstuur raken als ze te vroeg uit bed gehaald wordt... Het is niet echt een enorme driftbui maar ze zet het gewoon op het gillen. Echt...een speenvarken is er niks bij ! Ik leg haar dan eigenlijk direct haar bedje weer in. Speentje erbij, muziekdoosje aan, een aai over haar bol en dan slaapt ze zo weer verder!
Mijn 2 meiden hebben iedere dag wel een driftbui en soms wel meerdere per dag. Idd is negeren het beste! Maar dat kan soms iddlastig zijn!
misschien schrikt hij wel wakker? of maken ze hem wakker terwijl hij niet wakker wil worden? ik schrok me net voor het eerst echt kapot met Zoƫ ze gaf net 3 jengelgeluidjes en omdat het toch bijna half 7 was en ze wakker was ging ik de fles maken en weer terug naar boven, ik pakte haar uit haar bed, waar ze al duimend zo te zien nog lag te "slapen" maar ja ik had de fles al dus dacht je wordt wel wakker voor we terug in bed zijn.... nou toen zette ze het op een gillen, echt door merg en been heen wist niet wat me overkwam, heb dat ook nooit met haar meegemaakt, en duurde ook weer ff voor ze weer "rustig" was... achteraf denk ik dat ze dat "huilen" in haar slaap heeft gedaan, en dat ze misschien nog "te vast" sliep toen ik haar pakte...dat ze daarom zo begon te krijsen (was echt krijsen dat ze bijna geen adem kreeg).... gelukkig duurde het niet al te lang, en kon ik vrij vlug haar de fles geven, en nu ligt ze weer heerlijk te "praten en lachen" in zichzelf..maar t was wel ff schrikken.... hoop wel dat dit eenmalig was, want kan me heel goed voorstellen dat je dan ff niet weet wat te doen of wat er aan de hand is... gr.smoekie
Kylian had en heeft dit ook wel eens. Na veel proberen en doen kwam ik erachter dat als hij gillend wakker werd hij eigenlijk nog moe was. Pakte ik hem eruit werd het alleen maar erger, ging ik er niet naar toe en liet ik hem gillen (duurde vaak zo'n 15 tot 20 minuten) dan viel hij weer in slaap, vaak sliep hij dan nog zo een half uurtje (soms wel langer). En dan wordt hij babbelend wakker en is het goed. Groetjes Anita
Wat jullie aangeven lijkt er inderdaad heel erg op. Ik ga het vanmiddag bij die leidster aangeven, misschien wordt het dan wat beter. Groetjes, Kim
Heel herkenbaar allemaal hoor.. Als ik haar net iets te vroeg uit bed haal (ze is dan nog niet helemaal goed wakker) dan kan ze ook zeker krijsen.. Onze meid is ook echt een driftkikkertje hoor.. Als iets niet naar haar zin is.. pff.. hebben ze allemaal wel eens denk ik, zou me geen zorgen maken hoor.