Hallo dames. Onze dochter is al een aantal weken plas zindelijk. Alleen poepen doet ze nog in de luier. Waar ze dan om vraagt. Ze heeft soms wel een paar keer per dag aandrang. En perst dan behoorlijk. Rood hoofd en kreunen en steunen. Het poepen is dus niet in een poep en een scheet gebeurt 😉 Vaak poept ze wel 1x per dag maar daar is ze dan zeker wel 15 min mee je it of langer. Ikze heeft echt de rust niet om zo lang op Wc te zitten. Dat snap ik best! Mijn vraag is : is het normaal dat ze zolang over het poepen doet? Op deze manier is ze nog lang niet poep zindelijk... Groetjes meid!
Hier sinds oktober al plaszindelijk thuis. Durfde alleen op het potje. Sinds maart ook op het toilet. poepen voelt hij ook al sinds het begin en vraagt nu nog steeds om luier. 2 sec duwen en dan moet die luier uit. We krijgen hem niet op het potje of toilet. Het kan dus een tijdje duren :x
Klinkt alsof ze een beetje last heeft van verstopping; zo lang hard persen is niet goed in elk geval. Wij hebben zelf een tijdje lactulose gegeven (laxeert niet echt, maar maakt het wat zachter). En ze zou op een potje kunnen poepen, dan ben je toch van die luier af Dl poept inmiddels op de wc, maar vond potje erg leuk want dan kon ze het goed bekijken en aan iedereen laten zien
Zo te horen is je dochter wel poep zindelijk. Ze poept alleen nog niet op de WC. Ze geeft netjes aan dat ze moet en dan moet ze ook. Mijn zoon zit ook altijd vrij lang op de WC. Als er iemand bij is waar hij mee kan kletsen heft hij er niet zo'n problemen mee. Dat ze verstopt zit is niet zo fijn. Je zou eens kunnen kijken wat ze eet en of je dat aan kan passen naar dingen die het poepen makkelijker maken. Zo stopt banana, maar appel heft het tegenovergestelde effect.
Onze dochter is al zindelijk vanaf maart. Ze plast netjes op de wc dag en nacht meteen luier af en klaar alleen het poepen.....dat moet nog in de luier. Ze is opzich wel zindelijk ze doet het alleen nog niet op de plaats waar het hoort.... Dochtertje krijgt forlax anders lukt poepen haar helemaal niet dus ik ben allang blij dat ze überhaupt kan poepen. Als ze zegt mama ik moet poepen vraag ik haar waar ze wil poepen luier, potje of wc mag ze kiezen. Ze kiest altijd nog de luier nou prima. Ze zegt nu sinds 2 weken dat ze als we op vakantie zijn dat ze dan op de wc gaat poepen, ik ben benieuwd
En dat is natuurlijk ook waar. Inprincipe is ze zindelijk, alleen nog niet op de goede plaatsv👍🏻
Volgens mij hebben veel peuters er last van. Onze peuter van bijna 3 is ook nog niet poep zindelijk. Ze voelt het net niet op tijd aankomen. Laatst voelde ze het voor het eerst aankomen ipv in haar onderbroek te poepen. Mijn schoonzus rende met haar naar de wc. Eenmaal op de wc durfde ze niet. Ze sprong dus al poepend van de wc af. Mijn sz wilde niet dat de poep op de grond viel dus uit reflex ving ze het op met haar handen. Ik kwam niet bij bij 😂😂