Mijn dochter wil al een tijdje dolgraag zelf met brood spelen/eten. Natuurlijk moet ze hier ook de kans voor krijgen om te ontdekken wat brood is en hoe je moet eten. Eerder probeerde ik dan met de vork nog zelf zoveel mogelijk brood 'naar binnen te werken' en zo gauw mijn dochter er achter kwam dat ze het 'zelf kan' mocht ze dat ook. Dit ging ook best goed. Alleen.....als ik haar nu brood met de vork geef haalt ze het weer uit de mond. Ik heb corrigeren geprobeerd maar het helpt niet. Meer dan de helft van de boterham valt op de grond. Nu is het niet het probleem dat ik denk dat ze te weinig eten binnen krijgt hoor, ze ziet er nog lang niet ondervoed uit . Mijn vraag is: hoe ga ik haar leren dat je brood niet op grond gooit maar in je mond doet. Eigenlijk vertik ik het om als een gek iedere keer het brood weer op te rapen zodat zij het vervolgens weer op de grond kan gooien. Wie heeft er tips/ideeen??
HERKENBAAR! We hebben het lekker laten doen. Wel steeds geod voorbereid zijn op een broodregen - de vloer heeft er wel eens schoner uitgezien. Dan maar spelen! Stug door blijven gaan met brood aanbieden hebben wij gedaan. Elke morgen voor het ontbijt, hup, stukjes brood. Zo langzamerhand speelt ze er veeeeeeel minder mee. Soms nog wel, maar dan heeft ze kennelijk niet zoveel trek, of staat de structuur van het brood haar niet aan of zo. Of ze heeft genoeg. Dusseh: mijn advies: blijf gewoon zo doorgaan, ze gaat er vanzelf weer meer van eten (idem met avondeten. al wekenlang at ze niks. en maar lopen kliederen met haar eten, met haar handjes eten, met lepeltje erin roeren, zo hard dat het eten overal vliegt, en gister at ze ineens weer! (naast het kliederen dan he ))