Van huis uit werken met baby (3,5mnd)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door meisje24, 12 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meisje24

meisje24 Lid

28 dec 2007
    55
    0
    0
    Voor de dames die uit huis werken (admin en ook vaak telefoneren), hoe doen jullie dat met een kleine baby?
    Doen jullie dat in de tijd dat ze slaapt of doen jullie haar naast jullie leggen?
    Ik heb gister een aanbod gekregen om van huis uit te werken (gelukkig wel parttime), maar ik vraag me dus een beetje af hoe ik dat ga doen.
    Gelukkig is mijn meisje wel heel rustig, ze kan zichzelf wel heel goed zelf vermaken.

2. Mirro

Mirro Fanatiek lid

27 dec 2007
    1.782
    30
    48
    Ik werk nu tijdelijk vanuit huis en op zich bevalt het goed.
    Mijn zoon is nu 9 maanden en slaapt veel in de ochtend. Ik moet wel zeggen dat zodra hij wakker is, het niet meer van werken komt! Hij is helemaal gek van de computer en wil dan ook constant bij me zitten en op de computer slaan.
    Aan de andere kant, als het je vast job is, kun je de kleine er ook aan laten wennen. Doe het op vaste tijden (ook herkenbaar voor je kindje) en laat haar dan weten dat ze dan alleen moet spelen.
    Het lastige is dat ze het eerste jaar veel "sprongetjes" maken, tandjes krijgen, éénkennig worden etc. In die periodes zal het wat lastiger zijn om je werk goed te kunnen doen.

Succes!!

3. meisje24

meisje24 Lid

28 dec 2007
    55
    0
    0
    Dankje voor je reactie. Ik wil het ook voornamelijk in de ochtend doen, dan slaapt ze ook veel. En anders in de avonduren, dan gaat ze meestal rond 19:00 naar bed, en mocht ze huilen of iets dan is haar vader er ook nog.
    Het lijkt me juist lastiger worden als ze straks gaat lopen, want dan moet je ze toch constant in de gaten houden.. haha nu kunnen ze die box nog niet uit ;)

4. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Ik werk 4 dagen waarvan 1 dag thuis. Tot een maandje of 5 a 6 ging thuis werken overdag prima. Hij sliep veel en als hij wakker was dan kon ik lekker werken terwijl hij aan het spelen was op de grond. Daarna is het niet meer te doen hoor. Hoe groter ze worden hoe meer je moet opletten. Je kan echt niet ongestoord je gang gaan terwijl je kleine aan het rondkruipen of lopen is.
    Nu werk ik verspreid over de hele week die 8 uur dat ik thuis werk. Een uurtje 's avonds, een uurtje 's ochtends etc. Zo gaat het ook heel goed. Maar ik zou het niet meer dan 1 dag thuiswerken kunnen doen. Want is het veel te veel puzzelen wanneer het het beste uitkomt.

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier hetzelfde.. Al studeerde ik dan thuis..
    Tijdens de slaapjes ging het wel goed. En soms moest ik nog even wat afmaken, dan speelde de kleine naast me op een kleed.
    Maar vanaf een maand of 6-7 moet je toch meer gaan opletten, de kleine in meer wakker. Dus werd het moeilijker om meer dan 2 uur achter elkaar te kunnen doorwerken. Vanaf toen was het meer uren zoals kiwi. Werken als het lukt, en tussendoor gezellig spelen ;)

Dus het lijkt me wel lastig als je echt vaste uren bereikbaar moet zijn.

6. Sneeuwwitje

Sneeuwwitje Actief lid

12 aug 2008
    308
    0
    0
    Ik werk 5 uurtjes thuis in de week. In principe zou ik dat de donderdag doen. Dat redde ik makkelijk toen mijn zoontje nog klein was. Hij sliep veel of lag naast me op de grond te spelen.
    Nu hij wat ouder is werk ik woensdag en donderdag die uurtjes. Zodra hij slaapt ga ik werken.
    Zo is het wel goed te doen. Maar ik moet zeggen dat ik niet zou weten hoe ik meer uren zou moeten werken.
    Ja over meer dagen verspreiden, maar ik wil eigenlijk niet 7 dagen in de week met het werk bezig zijn.....
    Zo over 2 dagen vind ik genoeg.

7. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    Ik heb in de maanden januari en februari af en toe thuiswerk gedaan maar vond het helemaal niets. Jenna sliep toen (met 3 maanden) 3kwartier en was 1,5 uur wakker. Ik zou het alleen nog doen als nood, bijvoorbeeld als ze ziek is ofzo maar niet voor de leuk

8. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

ik werk ook vanuit huis (nouja bij mijn ouders aan huis) ik trim honden.
    nu werkt ik mede door mijn handicap en ziekte van de bevalling(lang levehet ziekenhuis) maar 3 a 4 uur per dag, en dat doe ik nu nog alleen onder haar slaaptijden, dat is smorgens 1 hond/je en smiddags 1.
    op de maandag is mijn vriend vrij, maar helaas door mijn handicap kan ik dan nog niet werken als voorheen.

maar ik moet zeggen dat ik nu ook meer zaterdagen werk dan voorheen , katten deed ik altijd savonds en dat is niks veranderd.

ik ken wel meer trimsters die trimmen en hun kind in de salon hebben tijdens het werken, nu heb ik helaas geen gescheiden was en werk ruimte, dus heb ik uit hygiene mijn dochter niet in de salon, maar straks als ik mijn werk plek aan huis heb kan dat wel(stukk afzetten waar zij droog en schoon kan spelen)

9. yakout

yakout Actief lid

16 sep 2008
    252
    0
    16
    Secretaresse
    Rotje Knor
    hallo dames,

ik zou ook graag vanuit huis willen werken hebben jullie nog ideen of wat tips waar ik moet zijn voor adminsitratie werk of telefoneren?

dank jullie wel

Deel Deze Pagina