Zoals de titel al zegt: Hoe leer ik haar hoe ze moet snuiten? Ze is nu al voor de tweede keer in twee weken verkouden maar ze kan haar neus niet snuiten. Wat ik ook probeer, ze snapt me gewoon niet. Iemand een gouden tip hoe ik het wel voor elkaar krijg? thanks
De 1 heeft dit nu eenmaal sneller door als een ander. Je kunt iig wél al aanleren dat als ze snot heeft, dat ze bij je komt.
Veel voordoen en benoemen, als je bijvoorbeeld zelf je neus snuit. En blazen met je neus voor doen en daar een soort spelletje van maken (elkaar nadoen en dan diverse dingen met je gezicht) Qua leeftijd is het namelijk wel mogelijk, mijn dochter kon het zeker toen ze 18 maanden was maar je hoort ook vaak genoeg dat en kind het nog niet kan. Zal elk kind wel op zijn eigen tempo doen. Maar oefenen kan geen kwaad natuurlijk
Ik had mijn dochter geleerd hoe ze een konijn moest nadoen met haar neus (zeg maar snuffelen met snel in- en uit ademen door haar neus). Ideaal! Kon ik meteen haar neus afdoen!
Hmm, we snuffelen al twee dagen als gekken als konijnen en ze snuffelt vrolijk mee alleen niet hard genoeg! Ik blijf maar gewoon volhouden dan zal ze het vanzelf wel snappen, toch?
heb hier een dochter van 3 en die snapt het nog steeds niet!! haha maar dat met het konijntje klinkt wel leuk..zal ik eens proberen heb wel gehoord dat het ophalen stukken beter is dan snuiten!