Rommelen 1 of 2 slaapjes???

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lelie12, 4 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Hee dames

Onze dochter is afgelopen week 1 geworden.
    Ze "rommelt" al een paar weken met haar slaapjes.
    Ze is altijd vroeg wakker. 5.30/6.00 en dan rond 8u/8.30 weer heel moe.
    Als we haar op bed leggen slaapt ze een uurtje.. Maar vervolgens wil ze smiddags niet meer slapen, waardoor de rest van de dag veeel te lang duurt voor haar.
    Nu hebben we haar n paar ochtenden wakker gehouden en dan slaapt ze smiddags wel(maximaal 2uur) maar ze is sochtends nog zo moe!!! Ze is natuurlijk ook altijd vroeg wakker. Savonds gaat ze trouwens om 19u naar bed.

Hoe deden jullie dit? Is dit nou een signaal dat ze aan 1 slaapje toe is? En is het een kwestie van volhouden?

2. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Mijn zoontje ging rond 13 maanden over naar 1 slaapje. Hij wilde 's middags ook niet meer slapen voor de 2e keer, dus toen zijn we toe gaan werken naar 1 slaapje. In het begin ging hij om 11.00 uur naar bed en dat werd op den duur 11.30 uur en later 12.00 uur. Hij moest even wennen, maar na een aantal weken ging het prima.

Je kindje is inderdaad vroeg wakker, maar ze slaapt dan ook al vroeg, dus ze maakt een mooie nacht qua aantal uren. Als je straks echt over bent naar 1 lange slaap 's middags, dan kun je haar bv. een halfuurtje later op bed leggen 's avonds en dan is ze 's morgens ook later wakker en ook niet meer zo vroeg moe 's ochtends. Zo krijg je een fijner ritme.

3. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Bedankt voor je reactie!
    Klinkt dus wel alsof ze toe is aan 1 slaapje..

Ze is n paar keer savonds later naar bed gegaan maar ook dan wordt ze zo vroeg wakker.. Dat zit er zo in, dat ritme. Maar dat duurt even voordat dat doorbroken is denk ik of niet??

4. Anzza

Anzza Fanatiek lid

23 jun 2012
    2.345
    0
    36
    drenthe
    Ja, kan best wel even duren hoor. Maar, het kan ook best weer een fase zijn, het vroeg wakker zijn. Onze dochter heeft het ook... :D
    Tussen 12 en half 1 gaat ze naar bed, slaapt anderhalf tot twee uur, en dan 's avonds tegen kwart over zeven op bed. Is ook amper te rekken. 'S ochtends wordt ze wakker tussen half 7 en half 8..

5. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Ja, dat duurt inderdaad wel een paar weken is mijn ervaring. Hier ook hetzelfde hoor, gaat hij een keer later naar bed door omstandigheden, is hij op dezelfde tijd wakker 's morgens en heeft dan een veel te korte nacht gemaakt... is hij weer te moe en duurt het weer een paar dagen voordat hij weer bijgeslapen is.

6. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Denk een fase, had Siem ook. Nu is ie 15 maanden en nu gaan we naar 1 slaapje

7. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Hihi wel een lange fase dan hier! Dat doet ze al maanden. Het is gewoon een vroege vogel haha

8. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Hadden jullie ook dat hij smiddags niet meer wilde slapen als hij sochtends had geslapen?

9. Liza28

Liza28 Fanatiek lid

24 apr 2012
    1.229
    1
    0
    Marketing & Communicatie
    Brabant
    Toevallig bij ons een beetje hetzelfde.. Dochter werd steeds vaker rond 5.30/6.00 uur al wakker.. Alleen kwamen we er bij toeval achter dat ze dan nog niet zo heel 'wakker' was als dat ze leek.. Stond wel rechtop in bed en begon te jengelen als ze weer werd neergelegd maar slaap nu inmiddels tot 7.15.. Dus als ze om 5.30 wakker wordt ga ik er even heen en leg haar weer goed, tut binnen handbereik en dan ga ik weer weg zonder wat te zeggen.. Nu slaapt ze gewoon verder.. Met als gevolg dat ze tot 7.15 slaapt en het dan dus ook prima volhoudt tot 12 uur..

Althans in het begin gaf ik haar boterham dan om 11.30 vanwege de vermoeidheid en dan daarna haar bed in.. Nu een week later slaapt ze iedere dag minstens tot 7 uur en gaat ze tussen de middag ergens tussen 12 en 13 naar bed en varieren haar slaapjes tussen de 1,5 en 3 uur :) Waar ze eerst 's avonds echt om 18.30 doodmoe was en naar bed ging, redt ze dat nu ook vaak tot 19.30..

Ik vind het heerlijk! Misschien kun je je dochter dus ook 's morgens nog wat langer tot slaap 'dwingen'?

Succes!!

10. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.033
    6.135
    113
    Happyland
    Mijn dochter ging toen we op vakantie waren meestal pas rond 2200 naar bed, terwijl ze hier om 1900/1930 naar bed gaat. Ze werd de 1e dagen steeds om half 8 wakker, de normale tijd.
    Maar uiteindelijk sliep ze ineens door tot half 9/ 9 uur. ( na 1,5 week)
    Dus mijn ervaring is dat ze vanzelf langer gaan slapen, als je maar volhoudt.

11. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Yep, en daarna is ie gaan lopen dus meer moe en weer twee slaapjes.
    Nu weer hetzelfde 11:00 moe naar bed en om 14:00 wakker.
    Dan middags wel moe maar slapen ho maar. Maar waar hij rond 1 jr om 18:30 dan ook naar bed ging en sliep, is hij nu anders. Wel moe, bedtijd etc maar schreeuwen pas na 21:00 accepteert ie zijn bed.

12. Anzza

Anzza Fanatiek lid

23 jun 2012
    2.345
    0
    36
    drenthe
    Hahaha hier ook :D Een fase klinkt wat positiever, haha

13. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Ja het is flink rommelen met die slaapjes zeg.
    Vandaag is ze wel 2x zonder problemen gaan slapen, maar dat kan morgen weer anders zijn!

Deel Deze Pagina